1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Varokaa romaneja

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja nukkekoti, 9/8/06.

1. nukkekoti

Tykkäykset:
    0
    Romanit myy kytkypuhelimia. Näyttäen että joo kentät löytyy! omalla lukko sim kortillaan. Eivät anna lukko sim korttia ostajalle vaan sanovat että se toimii soneran kortilla... sen jälkeen ilmottavat puhelimen varastetuksi... ja käyttävät esim. soneran parempiturva palvelua hyväksi 3.99e/kk joka kattaa varastamiset ja särkymiset.

tapaus oulusta!!!

en toki itse menis tähän halpaan.

kyseinen kampe 6630 oli myyty 100e
    ja n70 kuulemma kaupattiin 200e

Jollemi update: muutettu hieman nimityksiä neutraalimpaan suuntaan, plus isot kirjaimet pieniksi.

2. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Huuto.net?

3. nukkekoti

Tykkäykset:
    0
    Manneja saa varoo

ei. itseasiassa tämä on tapahtunut ihan naamatusten.
    eihän se muuten voi näyttää että se löytää kentät soneran kortilla =)

se on vielä petos operaattoria kohtaan!

4. S@mpp@

S@mpp@

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS5
    Itse en ainakaan osta mitään mustalaisilta...

5. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Selvä, en lukenut niin tarkasti. :) Joo, mustalaisia / ählämkauppiaita kierrän kaukaa.

6. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Jep jep eikös kaikenlainen exreme ole nykyään muotia... jännitystä haetaan elämään mitä ihmeellisimmillä tavoilla.

7. Ewert Oktan

Ewert Oktan Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    113
    Missä kaupunginosassa/ostarissa?

8. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Niinpä!

9. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Onko puhelin operaattori lukossa, vai siten että sinne käy vain se 1 simkortti mitä operaattorilla on määritelty.

10. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kerran meinasin "saada" puukon mustalaisilta. Sen jälkeen olen antanut olla rauhassa, vaikka en mikään rasisti olekaan. Olen vain töissä nähnyt niin paljon paskaa mitä monet heikäläisistä tekee.
    Eli, itse en kyllä ostaisi mitään heiltä.

11. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kyllä niiltä voi ostaa jos tekee oikein ostokset eikä heidän ehdotusten mukaan salakähmäisesti. Kun alatte tekemään kotimyyntiasiakirjaa joka on aivan normaali "unohdettu" käytäntö ja pyydätte imeikoodin ja kyselette poliisilta tarkemmin... Ja ette vaikka tunnusta yksinkertasesti ostaneenne ikinä poliisille, ettei puhelinta ollut syytä epäillä varastetuksi kun se toimii, ei ole ostajalla mitään hätää asian kanssa. Tommosestakin on ihan turha vauhkota. Joskus olen ostanut ja kysellyt tarkemmin, jos ei heille nuo ehdotukset tai muutkaan allekirjotukset käy, se on sillä selvä sitten. Poliisin penkkiä asioista ei ole tarvinu minkä olen ostanut, ikinä kuluttaa. Tehkää ne kaupat lain mukaan, niin ei ole ongelmia.

12. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Eiköhän se kuitenkin yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ole ihan vaan kauppakirja mikä tehdään. Kotimyyntiasiakirja on sitten vähän eri asia vaikka aika pitkälle samat jutut siinäkin määritellään.

13. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Tekee miten tekee, kuhan ei tee päin persettä ja osta just kun joku vähän vilauttaa koiraa kassista tai oli se mitä vaan.

http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=6476&lmf=8900&id=14577&mode=readdoc

kyllä se ählämeitten ym. kaupankäynti on sen verran ammattimaista jo, että Y tunnukset pitäs paukkua verovirastolta suoraan synnytyslaitokselle jo :))

14. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kyllä ne mustalaiset aika pitkälle ovat itse maineensa ansainneet. Työntekö ei maita ja tuilla mennään. Ja sitten kun aikaa riittää niin täälläkin paikallisessa kauppakeskuksessa notkuvat päivät pitkät, muutaman kerran olen nähnyt myös kun perheen pienokaiset ovat kaupasta vieneet tavaraa ja äitiä joka näki vierestä ei kiinnostanut pätkääkään.

15. ROS

Tykkäykset:
    0
    Noin kuukausi sitten pari mustalais rouvashenkilöä hääräs meijän liikkeen hyllyjen edessä tutkien kaikkea mikä käteen osu. Yritin tiskin takaa kuikuilla, että mitä ne puuhaa, mut tilannetta häiritsi oma asiakas, jota koitin samalla palvella. Toinen mustalaisrouva sitten huomasi kuikuiluni ja tokasi että "mitä sie siellä mulkkaat, luulekko meitä varkaiks vai!", jonka jälkeen painelivat ulos.
    Oma asiakas kun lähti, sain ilokseni todeta että hyllystä hävinnyt nelisen autolaturia ja pari laturi adapteria, ei tullut suuria tappioita, mutta kaikki näköjään kelpaa...

...kele!

16. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    ...nyt ei tarvitse luulla, sillä nyt tiedät...

17. jossu

Tykkäykset:
    0
    manneilt ei kannata ostaa mitää. Tällanen oli kuulemma tapahtunu joskus: yks pöljä meni ostamaan manneilta jonku ikivanhan mersunraadon ja siel oli ollu pommi siel takana..
    voiko tollanen olla mahdollista?
    toi oli kuulemma tapahtunu jossai ikaalisis päi

18. kenopaeaenaali

kenopaeaenaali Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mä taas kuulin, et pari mannee pölli lentokoneen ja ajo sillä WTC:tä päi.
    --kpn

19. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kaikki on tänään tapahtunut Ikaalisissa...

20. T315

Tykkäykset:
    0
    Kyllä se on vaan sellanen juttu että niin isoa tarvetta päästä eroon tavarasta ei ole että mannelle myisin, eikä niin isoa tarvetta ole tavaralle että mannelta ostaisin.

Jaa tämä viestiketju