1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Varokaa DNA:n GPRS-liittymää - tuli kalliit oppirahat!

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Paula-99, 30/11/03.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Paula-99

Tykkäykset:
    0
    Kertokaa mulle onko teillä vastaavanlaisia kokemuksia???

Hankin alkuvuonna DNA:n GPRS-liittymän nettiyhteyttä varten, koska
    meidän kylälle ei vielä silloin saanut mitään muuta kiinteähintaista
    nettiyhteyttä. Kesällä DNA tiedotti, että yhteys muuttuukin
    hinnoittelultaan kulutuspohjaiseksi. Odottelin, että jossain vaiheessa
    tulisi lasku, jotta tietäisin kuinka paljon voin kuukausittain käyttää
    liittymää.
    Marraskuun 3. pnä sainkin sitten laskun, joka on ilmeisesti lasku
    kolmen kuukauden käytöstä. Lasku oli 360 euroa ja huusin ääneen
    kauhusta, ihan samanlailla kuin DNA:n Prepaid-mainoksessa. Yhteys oli
    koko kesän tosihuono: kauhean hidas ja oli useinkin päiviä, jolloin ei
    nettiin päässyt millään. Ajattelinkin, ettei näin hitaalla yhteydellä
    edes pysty saamaan aikaan isoa laskua, mutta erehdyin raskaasti. Aivan
    tarkoituksella DNA laskutti vasta näin pitkän ajan päästä, joten
    tunsin että minua kusetettiin todella raskaasti. Jos DNA olisi
    laskuttanut kuukausittain, ei tällaista vahinkoa olisi ikinä päässyt
    tapahtumaan.

Kertokaa ihmeessä onko teillä samanlaisia kokemuksia. Haluan
    ehdottomasti kuuulla!!!

Samantien meiltä irtisanottiin ko. liittymä ja nyt onneksi saadaan
    Elisan kiinteähintainen nopea laajakaistaliittymä. Tuli kuitenkin
    helvetin kalliit oppirahat!!!!
    Haluan varoittaa kaikkia muita tekemästä samaa virhettä kuin minä.

2. DigitalRulez

Tykkäykset:
    0
    No mitä voi nyt dna:lta odottaa muuta kun kivoja ylläreitä.

3. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ainoastaan asiakkaiden karvaita kokemuksia. Itse olen seurannut datalaskuria aika tarkkaan kesäkuun alusta lähtien (vaikka ei olisi oikeastaan ollut edes niin tarvetta).

Kovin lasku mihin henk. koht. olen törmännyt oli noin 950 euroa (taisi olla kahdelta kuukaudelta). Kaiken lisäksi k.o. käyttäjä oli erittäin huonosti suomea puhuva maahanmuuttaja. Sitä oli sitten kiva yrittää selitellä että miksi on tullut sellainen laksu.

4. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Onko tämä trolli?

Anteeksi vain, mutta miksi ihmeessä odottelit, kun tiesit, että laskutusta muutetaan? Mikset tarkistanut uutta hinnoittelua asiakaspalvelusta tai netistä ja alkanut seurata siirrettyä datamäärää?

Kyllä tää nyt vähän oli sun omaa syytä.

5. Paula-99

Tykkäykset:
    0
    Myönnän ... omaa syytä oli ja laskun kyllä maksan, mutta miksi ihmeessä DNA laskutti niin paljon jälkikäteen??

Jos lasskutus olisi tullut kuukausittain, ei tälläistä vahinkoa olisi tapahtunut...

Siis muut... OTTAKAA OPIKSENNE minun mokastani!!

PS. iTegno web-box myynnissä

6. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Sori, en halunnut vaikuttaa vahingoniloiselta.

Sanovat "kehittävänsä" laskutustaan ja tätä laskutuksen jäljessä laahaamista on tapahtunut ilmeisesti sekä ennen näitä kehittämistoimenpiteitä että mahdollisesti niiden seurauksenakin.

Kun en ole asiantuntija, niin vaikea sanoa, mikä tässä on nyt sitten kehittynyt (asiakkaiden v-käyrän lisäksi).

Kehitys vaikuttaa nyt myös ex-Telian asiakkaisiin:
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?p=269376#269376

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ai miksi dna laskutti niin paljon jälkikäteen? Et kai oikeasti luule, että syynä oli käyttäjien rahastaminen?

Kuten hyvin tiedetään, dna:lla on ollut pahojakin ongelmia laskutuksessa, ja siksi laskutusta oli luonnollisesti pakko uudistaa. Siitä kyllä tiedotettiin, että laskutus ei pyörinyt normaalisti sinä aikana.

Kyllähän tuo silti liian pitkäksi meni, hyvityksen paikka DNA:lla kyllä olisi. Kannattaa joka tapauksessa vaatia hyvitystä. Vaikkapa 50% tai enemmänkin loppusummasta pois olisi sopiva hyvitys.

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Pitikö juuri kaksi topickia avata saman aiheen jauhamiseen?(karmeaa kertomaa dna toiminnasta...) Avaa vielä kolmaskin juttu,kun tuli 360euron lasku ja meni yö unet;)

9. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Niin, eli 360 euroa 3kk:ssa. Tekee noin 120e/kk, eli 100 mt lisädataa. Olet siis imennyt noin 200mt /kk, tai 0,6 gigatavua dataa 3kk aikana. Tuommoisiin määrin voisi jo ehkä muutenkin vähän ruveta harkitsemaan laajakaistaliittymää?

Ei sitten tullut mieleen vaikka 2kk:n jälkeen soittaa ASPA:n että missäs se mun lasku on? Olisivat varmaan kertoneet kuinka iso se sun lasku on, ainakin tekivät sen kaverille joka soitti kyseli.

Ei tullut edes ilmaista kk? DNA tais hyvittää vanhoille asiakkalleen halvimman kk:n toistuvista laskutusongelmista.

Anyhow, olen kyllä osittain samaa mieltä - törkeätä että lasku tulee vasta 3kk:n kuluttua, jo "tavallisella" puhumisella voi saada esim. opiskelijan kukkarolle aika kivan "jouluyllätyksen". Joustavatkohan ne maksuajoissa sitten pikkaisen?

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Jos ennen kommentointiasi olisit edes lukenut alkuperäisen viestin olisit huomannut että dna:n hankinnan aikaan laajakaistaa ei ollut saatavissa ja nyt se on tilauksessa. Luetun ymmärtäminen, se on paha, paha...

11. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    ??? Mikäs juttu tämä on?

Dna hyvitti elokuun laskulla pienimmän alkuvuoden (1-6/03) laskun summan, jos oli asiakas ennen 10/02 (taijotainmuutatämänsuuntaista) - tai ainakin piti hyvittää, en tiedä vaikuttiko laskutusepäselvyydet tähänkin.

12. Paula-99

Tykkäykset:
    0
    Voisin tosiaan avata vielä muutaman topickin, koska todella haluan varoittaa ihmisiä tekemästä samoja virheitä, jotka minä tein.

En halua, että DNA:lle annetaan mahdollisuus jatkaa asiakkaidensa rajua kusetusta!. Jonkunhan on puututtava siihen, että ihmiset heräävät.

Joko olet itse käynyt lukemassa ihmisten karmeita kertomuksia.
    Ovatko nuo kaikki tyypit sinun mielestäsi väärässä.
    Eli sinun mielestäsi DNA on toiminut täysin korrektisti. Jos näin on mielestäsi, taidat olla DNA:n palveluksessa?!

http://groups.google.fi/groups?hl=fi&lr=&ie=ISO-8859-1&q=dna+laskutus&meta=

Minä voin olla väärässä tämän asian suhteen, entä nuo sadat muut???

13. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Itse en koe DNA-GPRS liittymää niin uhkaavaksi, että sitä varomaan alkaisin. Itselläni ei ole vielä kertaakaan kyseisellä liitymällä tuo 100MB:n raja rikkoutunut (kop, kop). Ikävää tuo tietenkin on, sillä kyllä mielestäni kuluttajalla pitäisi olla joku hyvin yksinkertainen keino datamäärien seuraamiseen. Vaikkapa tulisi viesti 90MB:n jälkeen operaattorin toimesta.

14. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Samoin, ei ole ollut mitään ongelmaa tuon rajan kanssa. (kuten on tullut moneen kertaan todettua)

Tuo on tosiaan selkeä epäkohta. Kun operaattori on tuollaisen rajan asettanut, pitäisi sen ainakin minun oikeustajuni mukaan myös tarjota asiakkaalle jonkinlainen väline kontrollointiin, että koska raja menee rikki.

15. SYS 49152 Vieras

Mä jotenkin hämärästi muistan jostain lukeneeni että Dnalla olis tollainen laskurisofta tarjota. Mut en vaan muista mistä luin ja mikä on osoite mistä sen sais. Kun noi gerbiilijutut ei mua kosketa, en gerbiiliä edes harkitsis. Siellä missä ADSL on saatavilla on ehdottomasti ykkösvaihtoehto.

16. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Täytyypi tarkistaa huomenna. En ainakaan toistaiseksi ole tuollaiseen törmännyt...

17. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Tietääkseni aspa on vain tarvittaessa ohjeistanut, mistä erilaisia laskentasoftia saa (esim. tucows). En ole kuullut, että dna:lla (sen paremmin kuin muillakaan) olisi moista asiakkailleen tarjota.

Soneralla on tosin hyvin toimiva laskuri netissä saldotiedon yhteydessä.

18. kataja

Tykkäykset:
    0
    Ehdottomasti suosittelen kaikille hommaamaan vaikka kaverin Y-tunnuksella sen Gprs:n, ei tarvii ihmetellä siirrettyä datamäärää. Itsellä oli piruuttaan laskuri päällä viimekuun, tulos vähän yli 750 megaa. Onneksi on Yritys-gprs.

Tämä on mulle työkalu, toimistolla ja kotonakin on lisäksi laajakasta. Käytän Gprs:ää vain kun olen liikenteessä.

19. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    jos tuo kysymyksesi,että olenko dna:n palveluksessa oli tarkoitettu mulle,niin voin kertoa ,että olen FINNET yhtiön toimitusjohtaja,joka käyttää Radiolinjan liittymää;)

20. Paula-99

Tykkäykset:
    0
    Halusin kysyä nimim. Xenos:lta onko DNA:n palvekuksessa, koska niin hanakasti puolustaa ko. firmaa, vaikka netissa on satoja valituksia DNA:n laskutuksesta.

Olen edelleen sitä mieltä, ettei vika voi olla näissä sadoissa asiakkaissa, jos yhteistyö ko. firman kanssa ei vaan suju.

Muut firmat osaavat kyllä laskuttaa palvelunsa oikea-aikaisesti.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju