1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

DNA Varoitus: dna:n laskutus!

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja dr650, 20/11/07.

  1. dr650

    Liittynyt:
    23/9/02
    Viestit:
    209
    Tykkäykset:
    0
    Kävi tässä niin, että jouduin kahnauksiin dna:n laskutuspuolen kanssa.
    Vaikuttaa siltä, että nämä toiminnot on joko vakavasti aliresurssoitu tai
    sitten laskustusjärjestelmä on täysin puutteellinen.
    Käytännössä kaikki rahaan liittyvät kiistat etenevät niin, että putiikin "laskutusvalvonta" sulkee liittymän, jonka jälkeen et voi muuttaa mitään palveluja. Irtisanominenkin on mahdotonta, jos "dna etuoikeus" sopimus sattuu olemaan voimassa. Helpparin/laskutusneuvonnan työntekijät palvelevat, mutta he eivät pysty tekemään asioille mitään.
     
  2. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Mitäs puhetta tää nyt on... onko ne ulkoistanu palvelun? Teen valituksen taas tuonne tietosuojavaltuutetulle jos asia niin on. En halua että salaisia ja muitakaan tietojani luovutetaan mihinkään toiseen yritykseen.
     
  3. Testailija

    Testailija Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/12/04
    Viestit:
    1548
    Tykkäykset:
    61
    Puhelinmalli:
    Lumia 950
    Kaipaa vähän lisäselvitystä. Millaisiin kahnauksiin jouduit? Mitä tarkoitat laskutusvalvonnalla ja mitä laskutusneuvonnalla?
     
  4. dr650

    Liittynyt:
    23/9/02
    Viestit:
    209
    Tykkäykset:
    0
    Oli sitten kyseessä tahansa laskutukseen liittyvä virhe, sen korjaaminen ei onnistu. Liittymäsi suljetaan ja kuukausimaksujen perintää jatketaan.
    Mihinkään muuhun ei taida olla resursseja..
     
  5. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    No kai se vaan on uskottava koska näin sanot...

    Eikö tällaiset ympäripyöreät valitusketjut olisi sama jättää kokonaan laittamatta, eihän näistä ole kenellekään mitään hyötyä.
     
  6. Aslak

    Aslak

    Liittynyt:
    29/12/04
    Viestit:
    283
    Tykkäykset:
    1
    Niin tai ketjujen lopettamisen sijaan aloitettaisiin ketju: "Kaikkien operaattoreiden laskutus mättää joskus ainakin jonkun verran". Olen itse jo menettänyt toivoni laskutuksen onnistumisen suhteen kaikkien käyttämieni operaattoreiden suhteen. Vain Saunalahti ei ole kohdallani mokannut (no yhden kerran ja ihan vähän).
     
  7. hatyri

    Liittynyt:
    25/5/06
    Viestit:
    191
    Tykkäykset:
    0
    Onneksi ei noin syvään paskaan ole joutunut itse koskaan. Siinä on hieno reklamoida joka ikisestä laskusta lisäten aina mukaan reklamoinnista aiheutuneet kulut. Mutta enpä lähtisi maksamaan enään yhtään laskua vaan laittasin väärästä laskusta aina reklamaation johon pitää tulla vastaus ennen kuin voivat perintään laittaa. Kuluttaja-asiamiestäkin on hyvä konsultoida asiassa.
    Mutta mutta kai on huomattu että ongelman aiheuttaneesta virheellisestä laskusta olisi se oikein laskutettu osuus ja jättää vain se väärin laskutettu maksamatta. Ja ne kuukausimaksut voi reklamoida ja jättää maksamatta vain niiltä osin mitkä ei liity esim. kytkypuhelimen maksuun.

    Lisäksi voisi koittaa laskuttaa uuden liittymän hommaamisesta tulevia kuluja ja esim. kytkypuhelimen tapauksessa voisi ehkä vaatia koko vanhan kytkykaupan perumista sillä verukkeella että oli pakotettu hommaamaan uuden vastaavan palvelun muualta eikä lukittu puhelin toimi muilla operaattoreilla. Tällöin tapauksessa pitäisi tulla kaikki kytkykaupasta puhelimen osuutta maksetut takaisin kun palautat sen vanhan puhelimen. Jos näille vaatimuksille saa kuluttaja-asiamieheltä tukea niin luulisi vauhtia tulevan asiakaspalveluunkin.
    Meinaan tällä ollaan menty itse joissain tilanteissa kun takuuhuolto kieltäytynyt korjaamasta vikaa joka olisi kuulunut takuuseen ja ollut pakotettu uuteen laitteen hommaamiseen saaden sitten vanhan kaupan kokonaan purettua.
     
  8. Testailija

    Testailija Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/12/04
    Viestit:
    1548
    Tykkäykset:
    61
    Puhelinmalli:
    Lumia 950
    Ei minun liittymääni ainakaan suljettu, kun oli joku epäselvyys, vaan virhe korjattiin. Onko epäselvyys ehkäpä se, että olet jättänyt laskusi maksamatta?
     
  9. Jupex Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/9/02
    Viestit:
    2910
    Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Tosi fiksuu toimintaaa :D ensin otetaan kimppa / etuoikeus alle, ruvetaan kitisemään laskuista, ja jätetään maksamatta. Liittymä siinä menee kiinni. Mikä onkaan senjälkeen fiksu tapa toimia? Perustetaan forumille topickki ja ruvetaan jauhamaan ympäripyöreetä skeidaa :)
     
  10. Nokkeli Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/7/06
    Viestit:
    1153
    Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    SGS6
    Itsellä ja perheellä ollut kaikilla DNA:t vuosia, eikä mitään sotkuja laskutuksissa koskaan.
    Nyt itsellä menossa kytkyn purku, pyyntö lähtetty ja mielenkiinnolla odotan kuinka tulee käymään. Aspasta sano ettei siinä ole ongelmaa, maksan vain puhelimen loppuosan pois ja jatkan ilona liittymää kuten ennenkin.

    Tätä ennen oli saunalahti ja siinä kanssa laskutus ihan ok, samoten sitä ennen olleessa radiolinjassa. Olen muutenkin ihmetellyt tätä dna:n mollaamista jota aina aika ajoin ilmenee.
     
  11. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Viime kesänä DNA ulkoisti koko aspan, onko jäänyt tieto huomaamatta? Tässä linkkiä, jossa lisätietoa aiheesta http://www.swbusiness.fi/portal/news/?id=18568&area=7
     
  12. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Eii.. tiedän sen. Siitäkin oon jo valittanu, tosin en muista mitä ne vastasi. Kerran joku ulkopuolinen taho käsitteli tietoja, valitin tietosuojavaltuutetulle... kaippa sieltä aikanmaan lappuja tulee takasinpäin. heh.. mainio homma kun ei edes muista. Tänävuonna on varmaan sen 10 valitusta jo tehty. Ois yks muuan ässä hihassa vielä mistä vois käydä hiillostamaan urakalla.
     
  13. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Et JJ ole harkinnut jonkinlaisen elämän hankkimista?

    Vaikutat meinaan juuri sellaiselta tyypiltä joka ostaa paskaksi jo ennestään tietämäänsä tavaraa vain siksi että pääsisi valittamaan asiasta.

    Tottahan toki nyt pitääkin tehdä valitus jos oikein asiaa on, en nyt toki sitä sano. Ajankulukseen nillittäminen taas menee ihmistyyppinä jonnekin sinne spurgujen alapuolelle.
     
  14. SYS 49152 Vieras

    Vähän tyhmää tuomita yksittäisten tapausten perusteellakaan jotain paskaksi, sattuuhan mokia jokaiselle. Niistä isompien mokista vaan ei uskalleta puhua ääneen. Tai niin no sen toisen mokat kyllä mutta toisen ei.
     
  15. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Minkä yksittäisen tapauksen?

    Tarkoitin siis sitä että on ihan oikeasti ihmisiä jotka ostavat jonkin kiina-kopion tmv. täysin tietoisena sen laadun tasosta, ihan vain sen takia että pääsevät kitisemään asista jollekin.
     
  16. SYS 49152 Vieras

    Puhuin siis operaattoreiden laskutusmokista.

    Jos puhutaan ylipäätään kulutushyödykkeistä, niin ei ne kiinalaisetkaan aina paskaa ole, on niissä hyviäkin joukossa.
     
  17. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    Huoh.. no laitampa vaan huvikseen mailin ihan samantien jostain asiasta. 5min mene kun sellasen muutaman riviä uhraa joskus, kyllä sieltä välillä yllättävän hyviä juttuja tulee.

    Ylen hommat ja DNA pariinkertaan, Elisa/Radiolinjaa selätetty, Nokiaa kovisteltu ja monia muita.... Hupasa vaan lukee miten ne joutuu muuttamaan toimintaansa ja viranomaisten hampaisissa pyörimään... Ei tota tartte niin vakavasti ottaa. Itehän tuota oikein kerjäävät välillä.

    Tarkastaja ukot ramppaa ovilla lupia kyselemässä televisioon, kosto Ylelle., Nokia palauttelee takuukoneita, Elisa sulkee tahallaan nettiä, kiristää ja vääntelee sitä viruskampeaan, DNA laskutuksen kanssa aina kummia 2-3 kertaa vuodessa. Kaikesta on aina selvitty mitä useiden vuosien aikana aina tapahtuu. Riittääpä heilläkin sitten sitä puuhaa.

    Kyllä aina kun tulee kaltoin kohdelluksi, muistaa tehdä takasin jotain perin vittumaista. Lammasmainen kansammehan muuten on ja kateellisen katkera toisille jotka osaa ja uskaltaa, se on nähty. Heti ollaan palauttamassa "ruotuun" kun vähän sitte änähtää, kun itse uskalleta, ei keksitä, viitsitä.. niitä selityksiä kuulee paljon. Jos ei muuta niin sitte haukutaan. Mutta ei vahingossakaan sille isolle "järjestelmälle". Jos kyse on 1 vastaan järjestelmä... aina se yksilö haukutaan. Mutta itse sitten ollaan suunapäänä haukkumassa muiden mukana tietyä mikä porukalla otetaan silmätikuksi tai porukalla huomataan ja keksitään, ettei vahingossakaan erotuta.. Näin juuri suomalainen perusraukka toimii, esimerkiksi koulumaailmassa, armeijassa tms... Näkee paljon.

    Yksi hyvä esimerkki on justiin armeijan vemppajonot jotka on menossa lääkäriin muusta ryhmästä erotettuna. Se on sitä, että yksi sanoo, ja muut nauraa. Osa, pieni osa ottaa sen tosissaan ja sanoo siitä jälkeenkinpäin tuvissa, myöhemmin, nimitellen tms.. sitä näki paljon miten ihminen käyttäytyy.

    Nyt varmaan tiedät sitten mitä tarkotin tuolla edellämainitulla "spuguilu" jutuilla. Mulle se sama homma ei onnistu, tiedän miten ihmiset käyttäytyy.

    Mun mielestä pitää olla joku joka edes tekee asioita eteenpäin... Isommalla porukalla voi muuttaa asioita todella paljon. Aina sanotaan, mitä tulisi, jos kaikki tekisi näin... Sanoisin, että se olisi monenkin huonon järjestelmän iso loppu.
     

Jaa tämä viestiketju