Vapaata (asiallista) keskustelua puhelimista

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
1585
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Hyvin pärjäs myös iphone 8 mutta faceid on nykyään niin hyvä ettei ilman oikein osaa olla.

pume

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
108   0   0
Reaktiopisteet
2928
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Fold
Näyttää päivitykset toimivan kun pojan halpis a40 samppaan tuli just Android 10 päivitys. Parin kuukauden välein tullut myös tietoturvat.
Juu niin tule omankin pojan a40:iin just äsken Android 10. Toisaalta taas Foldiin sitä ei vielä ole tullut, joten ei se ihan hinnankaan mukaan mene :)

Anademus

Puhelinholisti
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
575
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro, Samsung S20 Ultra
Oli kakkosena viime kesänä Pixel 3a XL ja se oli kyllä keskitason luureista aivan loistava juuri samoista syistä kuin @amdnow raportti Samsungin osalta. Ei tarvinut ajatella että nyt siihen tulee naarmu tai muuten käsitellä kuin kukkaa kämmenellä. Ja siinä kamera taitaa olla parempi kuin edukkaissa Samsungeissa, sekä päivitykset pelaa asiallisesti. Kun ei paljon pelaile niin omat tarpeet se täytti oikein mainiosti.

Tuon jälkeen tulikin OP7Pro, Pixel 4, 11 ProMax ja nyt S20 Ultra tuon ProMaxin rinnalla. Näihin ei kyllä löydy perusteluita mitenkään. 😅

pume

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
108   0   0
Reaktiopisteet
2928
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Fold
Kyllähän tämä jonkin asteinen sairaus varmaan on, kun pitää aina vaihdella uusimpaan ja hienoimpaan, vaikka edellisellä tai sitä edellisen edellisellä olisi pärjännyt ihan hyvin seuraavat 2-3 vuotta. Toisaalta harrastus se on tämäkin ja kun ei oikein muitakaan paheita enää ole, niin johonkin kai se on rahansa hassattava :D

kowardi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
164   0   0
Reaktiopisteet
7163
Puhelinmalli
lippulaiva
Kyllähän tämä jonkin asteinen sairaus varmaan on, kun pitää aina vaihdella uusimpaan ja hienoimpaan, vaikka edellisellä tai sitä edellisen edellisellä olisi pärjännyt ihan hyvin seuraavat 2-3 vuotta. Toisaalta harrastus se on tämäkin ja kun ei oikein muitakaan paheita enää ole, niin johonkin kai se on rahansa hassattava :D
Ruvetaan juomaan viinaa nyt kriisin keskellä

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
1585
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Oli kakkosena viime kesänä Pixel 3a XL ja se oli kyllä keskitason luureista aivan loistava juuri samoista syistä kuin @amdnow raportti Samsungin osalta. Ei tarvinut ajatella että nyt siihen tulee naarmu tai muuten käsitellä kuin kukkaa kämmenellä. Ja siinä kamera taitaa olla parempi kuin edukkaissa Samsungeissa, sekä päivitykset pelaa asiallisesti. Kun ei paljon pelaile niin omat tarpeet se täytti oikein mainiosti.

Tuon jälkeen tulikin OP7Pro, Pixel 4, 11 ProMax ja nyt S20 Ultra tuon ProMaxin rinnalla. Näihin ei kyllä löydy perusteluita mitenkään. 😅
Pixel 3a on ollut ostossa jo monta kertaa mutta vesitiiveys puuttuu. Osto on kaatunut siihen joka kerta. Sen jos laittais edukkaimpiin malleihin niin olis todella kova perustella kalliimman ostamista.

BorG

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
493
Itsellä myös kiinnostaa nämä midrange puhelimet. Kaveri itse asiassa myös osti tuon saman Sampan, ja vaikka UI ei niin miellytä minua, oli näyttö ja kamera tosiaan ihan hyvän oloiset. Nakuna sekin veti (toinen hyvä puoli halvalla puhelimella). Nakkiskanneri oli kyllä todella huono, Xperia 10 skannerikin oli luotettavampi kun testailtiin (pari viikkoa sitten, ennen korona rajoituksia).

Näitä midareita voi vaihdella sen vuoden välein ehkä, kun rahaa menee se 150-200 kunhan malttaa ja käyttää hyviä tarjouksia hyväksi. Mutta kyllä se high end puhelin pidempään (2v->) ja jokapäiväiseen käyttöön on parempi vaihtoehto ainakin minulle. Tietenkin se midrange toimisi samalla lailla olettavasti yhtä pitkään, mut kuitenkin erot näkyy paremmin pidemmän päälle.

Xperia 10 ii odotellessa 😅

BorG

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
493
Ihan hyvin täs huippumallien jälkeen pärjää iphone 7:lla😊
Siinä on kyllä mun mielestä jo liian pieni näyttö, ja herrajumala että kesti kauan kun otin käyttöön ja tein asennukset pomon puolesta tuollaisen, ~1kk sitten.

Dotzki

VIP
Palaute - 100%
100   0   0
Reaktiopisteet
3199
Puhelinmalli
iPhone se
Siinä on kyllä mun mielestä jo liian pieni näyttö, ja herrajumala että kesti kauan kun otin käyttöön ja tein asennukset pomon puolesta tuollaisen, ~1kk sitten.
Mä taas pärjäsin ihan hyvin iPhone SE:lläkin. Akunkesto meinaa vaan tökkiä 11 pron jälkeen. Tietty kamerakin. Mutta itse käyttis pyörii kuin rasvattu salama.

kaBu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
53   0   0
Reaktiopisteet
5967
Puhelinmalli
iPhone XS
no kyl tol nyt tarpeellisen tekee. hommasin tämmösen halvan chromebookin ni tällä sit isommat datailut. muutenkin jossain kohdassa vähän tuli liikaa selailtua luurilla kaikkea turhaa.

ja tosta hitaudesta en kyl ite voi allekirjoittaa. ihan samaa tasoa kuin esim. edellinen xs. ja ei mitenkään siis hidastellut. tosin otan aina uutena käyttöön niin se voi olla et onki hidasta jos jotai varmuuskopiota palauttelee.

toki lippulaivat olisi hienoja jos sen ostaisi nyt ja pitäisi 3 vuotta. näissä halpiksissa/midrangeissa se hyvä että vaihtelukin vähenee kun hyviä vaihtoehtoja kuitenkin vähemmän ja jos tämmöisen uutena 299 luurin nyt myy ni saa max 200 ni siinä alkaa olla vaihtoehdotkin jo vähissä.

ja kuten @Dotzki tos totesikin nin ainoat miinukset akku ja kamera. toki kameraa ite loppujen lopuks vähän käytän missää luurissa.

BorG

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
493
Varmuuskopio siinä taisi siirtyä, tai ainakin samat asetukset yms. Kesti varmaan yli tunnin 😅. Itse käyttö oli sitten ihan normaalin oloista iOS:ssä

kaBu

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
53   0   0
Reaktiopisteet
5967
Puhelinmalli
iPhone XS
Varmuuskopio siinä taisi siirtyä, tai ainakin samat asetukset yms. Kesti varmaan yli tunnin 😅. Itse käyttö oli sitten ihan normaalin oloista iOS:ssä
mul juu joskus tökkiny ihan sen hetken uusimmallakin iphonella tuo:)

Top Bottom