Vapaa sana III

Noppi's

Ei mainoksia!!
Palaute - 100%
214   0   0
Reaktiopisteet
6023
Puhelinmalli
Iphone 11 Pro
Sanojen aika tulee sitten aikanaan. Jos on tullakseen. Esimerkiksi itse kykenen puhumaan lapsen menettämisestä, mutta vaimoni ei vieläkään, vaikka siitä on pian 40 vuotta. Sain aikoinaan tehdä kovan homman estääkseni äitiäni puhumasta asiasta kun tiesin kuinka kipeä se asia vaimolleni oli (äitini tiesi asiasta kun tapahtuman aikana olimme siellä kyläilemässä). Omille vanhemmilleen ei hän koskaan asiasta tainnut kertoa.

Mekään emme asiasta aikoinaan (tai sen jälkeen) sen kummemmin keskustelleet. Istuttiin ja itkettiin yhdessä. Eipä siinä puhe sen kummemmin auttanut. Kun sitten lapsia saimme niin sitten se helpotti sen verran, että elämä jatkui eteenpäin.
Näinhän se menee, jokainen käsittelee asiat tyylillään.

Olen mä pari kertaa käynyt ammattilaisen kanssa jutustelemassa. Oli/ollut jaksaminen aika kortilla tuon rypistyksen jälkeen. Tiedä nyt sitten oliko niistä käynneistä hyötyä vai ei mutta ei se ainakaan ottanut jos ei antanutkaan. Työterveyslääkärille kyllä pisteet siitä että laittoi eteenpäin ja tehtiin kaikki mahdolliset tutkimukset myös kun sanoin olevani aivan loppu.

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
4147
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Olihan homma kun pesin liedestä uunin kauttaaltaan.
Ei se näyttänyt edes likaiselta mutta olihan se likainen.
Purin uunin luukusta lasinkin irti että sai välistä rasvat pestyä pois.
Sinulla sitä virtaa riittää

HMK

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
49
Puhelinmalli
Nokia 5
"Virallinen" vuoden harmain päivä taisi mennä eilen, mutta tuolla ulkona tämä päivä vie kyllä voiton. Ei minulla kylläkään mitään vuodenaikoja vastaan ole. Kaikki käy paitsi kuumuus ja kuivuus, mutta silti kyllä lumi jo kelpaisi.

IMG_20191117_112210.jpg

tonttu

Vuoden foorumilainen 2019
Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8841
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
Vielä riitti virtaa.
Kaadoin yhden männyn ja yhden kuusen metiköstä ja sahailin ne pölleiksi odottamaan klapeiksi tekoa.

Timtom

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
62
Puhelinmalli
Honor 20Pro
Olihan homma kun pesin liedestä uunin kauttaaltaan.
Ei se näyttänyt edes likaiselta mutta olihan se likainen.
Purin uunin luukusta lasinkin irti että sai välistä rasvat pestyä pois.
Millä aineella pesit..?

tonttu

Vuoden foorumilainen 2019
Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8841
Puhelinmalli
Apple iPhone 11 PRO
Sisäosan uunista - K2r uuninpuhdistusaine.
Kaikki muut kylppärissä ihan astianpesuaineella ja tiskiharjalla sutien.

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
5409
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Huomenna pitää lähteä ostamaan kuivausrumpua. Hyvin vähän on myymälöissä esillä, mutta Powerilla oli Boschin rumpu suhteellisen edullisesti ja se ajateltiin käydä poistamassa. Koiran karvojen pitäisi vähentyä vaatteista, eikä tarvi roikuttaa sukkia ja alushousuja (aivan perseestä ripustaa niitä).

Kenelläkään ei liene kokemusta juuri tuosta mallista, mutta tuskin Bosch tuossa hintaluokassa paskaa tekee?

ka11e

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
9   0   0
Reaktiopisteet
290
Puhelinmalli
IPhone XR
Huomenna pitää lähteä ostamaan kuivausrumpua. Hyvin vähän on myymälöissä esillä, mutta Powerilla oli Boschin rumpu suhteellisen edullisesti ja se ajateltiin käydä poistamassa. Koiran karvojen pitäisi vähentyä vaatteista, eikä tarvi roikuttaa sukkia ja alushousuja (aivan perseestä ripustaa niitä).

Kenelläkään ei liene kokemusta juuri tuosta mallista, mutta tuskin Bosch tuossa hintaluokassa paskaa tekee?

Eiköhän tuo hyvä ole.

Sunnuntaina kävin samalla rahalla kuivaavan pesukoneen,ja on kyllä hyvä!

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
29   0   0
Reaktiopisteet
12654
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Huomenna pitää lähteä ostamaan kuivausrumpua
Onko just ny heti huomenna saatava kalsarit kuivamaan? Meinaan jos hetken odottelee ja kattoo sit Black Fridayn hinnat.

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
5409
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Onko just ny heti huomenna saatava kalsarit kuivamaan? Meinaan jos hetken odottelee ja kattoo sit Black Fridayn hinnat.
En mä usko että silloin mitään hirveitä alennuksia on kuivausrummuista. Speksit on kuitenkin aika tarkat (lämpöpumpputekniikka, kondensoiva, vähintään 8kg kapasiteetti) eikä oikein muut merkitkään kelpaa kuin Miele ja Bosch. ?

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
609
Kodinkoneiden ostaminen on käytännössä arpapeliä :D Jos joku tuttava/kaveri on ostanut +2v sitten mallin jota uskaltaa suositella, niin kyseistä mallia ei enää ole myynnissä.
Parempi vaan kun ostaa jonkun ja jos se hajoaa parissa vuodessa niin haukkuu merkin paskaksi kaikkialla ja kokeilee muuta :D

Mulla on +2v vanha Samsungi, mutta en sano juu tai jaa koska se on pyörinyt ehkä max 20kertaa :D Kuivausrumpu kuluttaa värit niin nopeesti, ettei ole tullut käytettyä kuin lakanoilla ja pyyhkeillä silloin tällöin.

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
4147
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Meillä on kuivaushuoneessa ilmankuivain joka kuivaa pyykit nopeasti. Ripustaa kyllä edelleen tarvii mutta ovatpahan ainakin suoria kuivuttuaan

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
1051
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Itsellä boschin pesutorni mikä maksoi yli 2k ostaessa. Pesukoneeseen oon laakerin ja iskarit vaihtanu yhden kerran 7 vuoden aikana. Varaosat ainakin helposti saatavilla jos tästä hajoamisesta jotain hyvää hakee. Oli meinaan laakerin vaihto aika iso homma.

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
5409
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Saako noita muuten kuljettaa vaaka-asennossa, vai vain pelkästään pystyssä? Pitäisi mittailla meneekö auton konttiin, vai pitääkö ottaa kärry mukaan. :unsure:

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
29   0   0
Reaktiopisteet
12654
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Saako noita muuten kuljettaa vaaka-asennossa, vai vain pelkästään pystyssä? Pitäisi mittailla meneekö auton konttiin, vai pitääkö ottaa kärry mukaan. :unsure:
Yleensä noissa vekottimissa on ne kuöjetustuet mukana joka mahdollistaa myös vaaka-asennossa kuljetuksen. Sit vaan muistaa ottaa tuet pois ennen ekaa käynnistystä. ;)

olpero

Tuntematon jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
811
Puhelinmalli
iPhone X

Saa, mutta kun laitteessa on kompressori niin ainakin sen pari tuntia antaisin olla pystyssä ennen kuin käynnistää. Mitään kuljetustukia ei kuivausrummuissa ole, kun ei noissa rummuissa ole joustoa ollenkaan. Pikkuisen se lirauttaa vettä ulos jos pötkölleen laitat, ehkä desin verran. Tuo vesi on tehtaan jäämistöä kun ovat koneen toimintaa testanneet.

Hyvä peli tuo tuohon hintaluokkaan on.

AlpinaD10

Goldmember
Palaute - 100%
21   0   0
Reaktiopisteet
2194
Puhelinmalli
S10+
Eiköhän tuo hyvä ole.

Sunnuntaina kävin samalla rahalla kuivaavan pesukoneen,ja on kyllä hyvä!
Olen monesti miettinyt tekeekö niillä alle 500 kuivaavilla pesukoneilla mitään.. :unsure:
Jotkut kertoo niiden kuluttavan hirveästi vaatteita ja kerryttävän pölyä.

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
8269
Puhelinmalli
S10
Olen monesti miettinyt tekeekö niillä alle 500 kuivaavilla pesukoneilla mitään.. :unsure:
Jotkut kertoo niiden kuluttavan hirveästi vaatteita ja kerryttävän pölyä.
Kyllä niillä tekee. Mulla on tällainen kuivaava pyykkäri ja olen ollut tosi tyytyväinen. Varmasti rumpukuivaus kuluttaa vaatteita ja nukkaa saa kyllä pyyhkiä rummun kumitiivisteestä kuivauksen jälkeen mutta en oikein usko, että tuolla on juurikaan vaikutusta vaatteen käyttöikään. Mutta kannattaa olla tarkkana mitä vaatteita sillä kuivaa, eli pesumerkinnät on syytä opetalla. Varsinkin elastaania sisältävät tekstiilit on kyllä kerrasta pilalla jos niitä erehtyy kuivausrummussa/kuivaavalla pesukoneella kuivaamaan.

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
609
Kyllä niillä tekee. Mulla on tällainen kuivaava pyykkäri ja olen ollut tosi tyytyväinen. Varmasti rumpukuivaus kuluttaa vaatteita ja nukkaa saa kyllä pyyhkiä rummun kumitiivisteestä kuivauksen jälkeen mutta en oikein usko, että tuolla on juurikaan vaikutusta vaatteen käyttöikään. Mutta kannattaa olla tarkkana mitä vaatteita sillä kuivaa, eli pesumerkinnät on syytä opetalla. Varsinkin elastaania sisältävät tekstiilit on kyllä kerrasta pilalla jos niitä erehtyy kuivausrummussa/kuivaavalla pesukoneella kuivaamaan.
Kllä se kuluttaa niitä ja mustia ei kannata sinne laittaa. Se saa ne kulahtaneen näköisiksi kerran tai kahden jälkeen.

Onhan se ihan loogisesti pääteltynäkin selvää kun lämmössä pyöritetään rytkyjä. Rumpuhiomakone ei ole kaukana :D Mutta en silti haluaisi ilman olla.

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
9828
Puhelinmalli
iPhone X 64 Gt Space Grey
Olen vaimolle koettanut tuollaista kuivausrumpua markkinoida, mutta ei kelpaa. Normaalit pyykit saa kuulemma hyvin kuivattua telineessä, ja isompia varten on taloyhtiössä - jopa ihan tässä meidän portaassa - puhaltimella varustettu kuivaushuone, jonka käyttö ei edes maksa mitään.

Tällainen teline ostettiin tänne muuttaessamme Prismasta.

52F06ADE-C3D4-4217-93DA-F7FA8CD81046.jpeg

Top Bottom