Vapaa sana III

MGM

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
350
Puhelinmalli
Xiaomi Mi 9T
Taas ois urakkaa tiedossa ens viikonlopuksi. Sanoin, ettei mun motivaatio riitä ihan pikkusummaan. Katotaan mitä myyjät meinaa.. Olin jo eilen ihan loppu töiden jälkeen. ?

morssubita

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
380
Puhelinmalli
Samsung Galaxy 9+
Mä en oo yläasteen jälkeen, silloinkin vissiin kerran kävin hiihtämässä. En tiiä miks, mutta on omasta mielestä ollu aina viimesen päälle paskaa hommaa ?
Mä olin nöösinä kova hiihtämään, ohitinpa kerran jopa Marja-Liisa Kirvesniemenkin. (oli pysähtyneenä ladun vierellä juttelemaan)

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
4951
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Vähän etelämmässä olisi mielenkiintoinen työ, johon olisi tosi hyvät mahdollisuudet päästä. Joutuisi vaan jättämään kaiken täällä rakennetun taakse, laittamaan talon vuokralle/myymään pois ja vaimokin pitäisi saada matkaan. Parastahan tuossa olisi se, että päärakennuksen rakentaminen ei ole vielä alkanut ja olisi mahdollisuus päästä vaikuttamaan tulevaan työympäristöön ja käytettäviin teknologioihin todella paljon. :censored:

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
473
Vähän etelämmässä olisi mielenkiintoinen työ, johon olisi tosi hyvät mahdollisuudet päästä. Joutuisi vaan jättämään kaiken täällä rakennetun taakse, laittamaan talon vuokralle/myymään pois ja vaimokin pitäisi saada matkaan. Parastahan tuossa olisi se, että päärakennuksen rakentaminen ei ole vielä alkanut ja olisi mahdollisuus päästä vaikuttamaan tulevaan työympäristöön ja käytettäviin teknologioihin todella paljon. :censored:
Etkö sä ollut maanviljelijä ? Ei tuosta nyt sinänsä selviä millainen elinympäristön muutos olisi, mutta itse en kyllä vaihtaisi mistään hinnasta maaseutua kaupunkiin tai lähiöhelvettiin, enkä siis asu maalla tällä hetkellä.
Raha ei tee onnelliseksi, sen puute kyllä tekee onnettommaksi.

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
4951
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Etkö sä ollut maanviljelijä ? Ei tuosta nyt sinänsä selviä millainen elinympäristön muutos olisi, mutta itse en kyllä vaihtaisi mistään hinnasta maaseutua kaupunkiin tai lähiöhelvettiin, enkä siis asu maalla tällä hetkellä.
Raha ei tee onnelliseksi, sen puute kyllä tekee onnettommaksi.
En ole. Kotona olen viljelyhommia tehnyt, viimeksi tosissani kesällä 2018 kun isä oli sairaana. Pari vuotta olen tehnyt jo töitä tilan ulkopuolella. Lähiössähän asun tälläkin hetkellä, mutta kuitenkin yksi parhaita Oulunseudun lähiöitä ja omakotitalo, niin ei voi valittaa.

Tuo paikka olisi vaan mielenkiintoinen ja liittyisi vahvasti maatalouteen.

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
473
En ole. Kotona olen viljelyhommia tehnyt, viimeksi tosissani kesällä 2018 kun isä oli sairaana. Pari vuotta olen tehnyt jo töitä tilan ulkopuolella. Lähiössähän asun tälläkin hetkellä, mutta kuitenkin yksi parhaita Oulunseudun lähiöitä ja omakotitalo, niin ei voi valittaa.

Tuo paikka olisi vaan mielenkiintoinen ja liittyisi vahvasti maatalouteen.
Voit kato muuttaa samalla maalle sitten :D Ainut missä tuossa voi hävitä on, jos porukoilla on jo ikää ja välimatka kasvaa. Tulee sitten enemmän ajamista, että pääsee auttamaan.
Varsinkin jos ei rahasta hirveästi ole huolta ja maatilan jatkaminen ei innosta, niin kyllä mä sitten menisin.

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
4951
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Voit kato muuttaa samalla maalle sitten :D Ainut missä tuossa voi hävitä on, jos porukoilla on jo ikää ja välimatka kasvaa. Tulee sitten enemmän ajamista, että pääsee auttamaan.
Varsinkin jos ei rahasta hirveästi ole huolta ja maatilan jatkaminen ei innosta, niin kyllä mä sitten menisin.
On tuossa vielä sekin, että tähän nykyiseen taloon on ehtinyt kiintyä. Toki tämän saisi helposti vuokrattua jollekin, kun tällä alueella on huutava pula isoista (vuokra) omakotitaloista.

Tuo työpaikka olisi aika korvessa, asumiskustannukset olisi varmasti alhaiset. Nykyinen paikka on vain lähellä sekä minun, että vaimon sukuja. Kiinnostaahan tuo kotitilankin jatkaminen, mutta suuria investointeja pitäisi siihenkin tehdä, että saisi mieluisen.

Onhan tässä kieltämättä tottunut kaupunkielämäänkin, kaikki on enintään 15min ajon päässä.

Zeni

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
473
On tuossa vielä sekin, että tähän nykyiseen taloon on ehtinyt kiintyä. Toki tämän saisi helposti vuokrattua jollekin, kun tällä alueella on huutava pula isoista (vuokra) omakotitaloista.

Tuo työpaikka olisi aika korvessa, asumiskustannukset olisi varmasti alhaiset. Nykyinen paikka on vain lähellä sekä minun, että vaimon sukuja. Kiinnostaahan tuo kotitilankin jatkaminen, mutta suuria investointeja pitäisi siihenkin tehdä, että saisi mieluisen.

Onhan tässä kieltämättä tottunut kaupunkielämäänkin, kaikki on enintään 15min ajon päässä.
Ajattelee asiaa siltä kannalta, että jos nykyisessä kämpässä ei ole valittamista ja pinkka on kunnossa jo valmiiksi niin miksi menisit :)

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
4951
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Ajattelee asiaa siltä kannalta, että jos nykyisessä kämpässä ei ole valittamista ja pinkka on kunnossa jo valmiiksi niin miksi menisit :)
Sepä tässä onkin. Nykyisessä ei ole mitään valitettavaa, mutta tuo työ olisi hyvinkin mieleinen. ? Ei mitään järkeä ostaa toistakaan taloa/asuntoa toiselta paikkakunnalta, vaimokin taitaa suhtautua aika nihkeästi siihen, jos olen viikot poissa kotoa toisella paikkakunnalla.

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
9126
Puhelinmalli
iPhone X 64 Gt Space Grey
vaimokin taitaa suhtautua aika nihkeästi siihen, jos olen viikot poissa kotoa toisella paikkakunnalla.
Tai sitten on tyytyväinen :p Ei vaineskaan, ei sellainen herkkua ole. Niin se meilläkin meni silloin kymmeniä vuosia sitten kun vaimo vielä opiskeli ja itse olin töissä ihan muualla. Mutta kyllähän sen kesti.

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
3828
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Mihkä sitä nyt kotoaan. Uusi firma ehtii kuitenkin mennä nurin ennenkuin ehdit purkaa muuttolaatikot

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
4951
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Mihkä sitä nyt kotoaan. Uusi firma ehtii kuitenkin mennä nurin ennenkuin ehdit purkaa muuttolaatikot
En usko, kyseessä on kuitenkin opetusala ja 100% valtion rahoittama projekti.

Tai sitten on tyytyväinen :p Ei vaineskaan, ei sellainen herkkua ole. Niin se meilläkin meni silloin kymmeniä vuosia sitten kun vaimo vielä opiskeli ja itse olin töissä ihan muualla. Mutta kyllähän sen kesti.
2018 kesällä ei oikein tykännyt, kun olin viikot poissa kotoa, vaikka ymmärsi kyllä, että pakko jonkun on tilaa pyörittää.

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8023
Puhelinmalli
Nexus 6P
Ne olen sallinut aina, samoin ”vanhat” neekerisuukot.
Tuosta voisi huonolla tuurilla lähteä veikko raastupaan.

Muista aina veikko se, että kannabiksen laillisuus ratkaistiin Suomessa arvalla. Jo pelkästään sen perusteella voi lähteä miettimään onko sen paikka laittomissa edelleen tänä päivänä. Tietysti, jos tuo arvan kohtalo olisi ollut toisenlainen aikoinaan niin hyvin todennäköistä on, että olisi kielletty myöhemmin 1980--luvun tietämillä kun katsoo mitä tapahtui silloin Yhdysvalloissa ja erityisesti Miamissa.

Ile...

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
694
Puhelinmalli
Honor 20
On tää ihanaa! 23h hereillä, mistä melkein 18h töissä. Kroppa käy pienesti kierroksilla ja pitäs nukkumaa käydä ?

Ja se alkoi muuten viikonloppu nyt ja huominen menee nukkuessa!

quqa

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
488
Puhelinmalli
Google
On tää ihanaa! 23h hereillä, mistä melkein 18h töissä. Kroppa käy pienesti kierroksilla ja pitäs nukkumaa käydä ?

Ja se alkoi muuten viikonloppu nyt ja huominen menee nukkuessa!

Tiedän tunteen ? Täälä loppu päivystys viikko just ja kohtapuolen viikonlopun viettoon :D

HCT

?ΛIԀ?
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
438
Puhelinmalli
Huawei P20 PRO / OnePlus 5T
Naamakirjassa kiertää avoin kirje Räsäselle

Päivi Räsänen ?
Hyvä Päivi ,
Kiitos siitä, että teet niin paljon opettaaksesi ihmisille Jumalan lakia. Olen oppinut paljon ulostuloistasi, ja pyrkinyt myös jakamaan tietoani niin monelle ihmiselle kuin mahdollista. Aina kun joku yrittää puolustella homoseksuaalien elämäntapaa, yksinkertaisesti viittaan 3. Mooseksen kirjaan (3. Moos.18:22), jossa selkeästi tuomitaan se iljetyksenä.
Keskustelu loppuu siihen. Tarvitsisin kuitenkin neuvoasi muutaman muun lain suhteen.

Kun poltan alttarilla polttouhria, tiedän, että siitä syntyy Herralle mieluisa tuoksuva tuliuhri. (3. Moos. 1:9) Ongelmana ovat naapurit. Heidän mielestään tuoksu ei ole mieluisa. Pitäisikö minun kirota heidät?
Haluaisin myydä tyttäreni orjaksi, mikä 2. Mooseksen kirjassa hyväksytään. (2. Moos. 21:7) Mikä mielestäsi olisi sopiva hinta hänestä tämänhetkisen euron kurssin mukaan?
3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 25:44) sanotaan, että voin omistaa orjia, sekä mies- että naispuolisia, sillä ehdolla että he ovat naapurikansojen edustajia. Eräs ystäväni on sitä mieltä, että tämä pätee venäläisiin, mutta ei ruotsalaisiin. Voisitko selventää? Miksi en saisi omistaa ruotsalaisia?
Minulla on naapuri, joka jatkuvasti työskentelee sapattina. 2. Mooseksen kirja (2. Moos. 35:2) selkeästi määrää, että hänet olisi surmattava. Onko minulla moraalinen velvollisuus tappaa hänet itse?
Eräs ystäväni on sitä mieltä, että vaikka simpukoiden syöminen on iljetys (3. Moos. 11:10), se on kuitenkin vähemmän iljettävää kuin homoseksuaalisuus. Olen eri mieltä. Voisitko selventää tämän asian...Onko nämä 2 asiaa verrattavissa toisiinsa?
3. Mooseksen kirjan (3. Moos. 21:20) mukaan en saa lähestyä Jumalan alttaria, jos minulla on näössä vikaa. Myönnän, että käytän silmälaseja. Pitääkö näköni olla virheetön, vai voiko tätä jotenkin kiertää?
Useimmat miespuoliset ystäväni antavat leikata hiuksensa, mukaan lukien myös ohimolta, vaikka tämä on ehdottomasti kielletty 3. Mooseksen kirjassa (3. Moos. 19:27) Kuinka heidän tulisi kuolla?
Olen oppinut 3. Mooseksen kirjasta (3. Moos. 11:6), että kuolleen sian koskettaminen tekee saastaiseksi. Voiko mieheni kuitenkin pelata amerikkalaista jalkapalloa, jos käyttää käsineitä?
Sedälläni on maatila. Hän rikkoo 3. Mooseksen kirjan lakia (3. Moos 19:19) kylvämällä samaan peltoon kahta eri siementä. Samoin hänen vaimonsa rikkoo käyttämällä vaatteita, joiden valmistuksessa on käytetty kahdenlaista kuitua (puuvilla-polyester-sekoitetta). Hän myös kiroilee paljon. Onko todellakin tarpeellista nähdä vaiva kutsua koko kaupungin väki kivittämään heitä? (3. Moos. 24:10-16) Emmekö voisi vain polttaa heidät perhepiirissä niin kuin teemme ihmisille, jotka makaavat puolisonsa perheenjäsenten kanssa? (3. Moos 20:14)
Tiedän, että olet tutkinut näitä asioita laajasti, joten olen varma, että osaat auttaa. Kiitos vastauksestasi jo etukäteen.???

Top Bottom