1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vanhat asiakkaat saaneet tarjouskylkiäisiä kovistelemalla?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja 2kind, 8/1/05.

  1. 2kind

    Liittynyt:
    21/11/02
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Kuulin kohtalaisen varteenotettavalta lähteeltä, että muutamat suuren operaattorin uskolliset (yksityis)asiakkaat olisivat kyllästyneet uusien asiakkaiden kalasteluun ja vanhojen ylenkatsomiseen, soittaneet aspaan ja ilmoittaneet jotain tyyliin: "Jos ei ala toppatakkeja ja tilkkutäkkejä kuulua meikäläisellekin, niin aivan takuulla vaihdan operaattoria".

    Tarina kertoo, että jotkut vanhat asiakkaat ovat täten saaneet uusien asiakkaiden lahjomiseen tarkoitettua roipetta. Uskoakseni "vanha asiakas" tarkoittaa tässä tapauksessa vuosia ~100eur/kk edestä laskuja maksanutta asiakasta. Tätä taustaa vasten kotiteatterisarjan sisäänostohinta on operaattorille aika häviävän pieni hinta tuottavasta asiakassuhteesta.

    Otin asian esille, koska kiinnostaisi kuulla minkälaisia tietoja (mieluummin kuin arvauksia) teillä, arvoisat kanssafoorumilaiset, on yllämainitusta?

    Koska joku sitä kysyisi kuitenkin, "kohtalaisen luotettava lähde" on eräs maakuntatason matkapuhelinkaupan grand old man.
     
  2. Saukki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2966
    Tykkäykset:
    0
    Tottahan tuo on, ja toimii ainakin jos laskut on hieman isompia... monesti ainakin on kuullut puhuttavan puheajan antamisesta.
     
  3. 2kind

    Liittynyt:
    21/11/02
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Puheaikaa varmasti saa kympin-pari kuka tahansa jos kehtaa ruikuttaa. Ajattelisin vain, että tälläisen kamppeen (jonka nimellisarvoksi saatetaan ilmoittaa reilun toista sataa euroa) kanssa oltaisiin aika tarkkoina tarjousehdoista sun muista. Vaikka sen roinan rahallinen arvo on totisesti aika paljon ilmoitettua vaatimattomampi, tällainen on kuitenkin aika iso periaatteellinen keissi, niin asiakkaalle kuin operaattorillekin.
     
  4. Celleri

    Liittynyt:
    13/8/04
    Viestit:
    903
    Tykkäykset:
    5
    Kerrohan mikä operaattori antaa noita kylkiäisi niin että sen asiakaspalvelusta pyytämällä saa? Jos tavaran arvo on ilmoitettu esim. 200€ niin siihen ei kyllä aspan oikeudet yllä.
     
  5. 2kind

    Liittynyt:
    21/11/02
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Täh? No ei varmasti riitä valtuudet, mutta sellaisissa tilanteissa joissa omat valtuudet ei riitä rividuunari vie asian eteenpäin esimiehelleen oli työnantaja sitten matkapuhelinoperaattori tai ruokakauppa.

    EDIT: Palataanpa alkuperäiseen kysymykseen. Eli onko tietoa/kokemuksia?
     
  6. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    Enpä ole kuullut... Jotain Sonera pipoa (whee!) on aspasta joskus tutulle annettu kun on sinne "avautunut".
     
  7. jamo2001

    Liittynyt:
    10/12/03
    Viestit:
    457
    Tykkäykset:
    0
    Soneralta sain viime keväänä reilun 100€ pois laskusta ja kuukausimaksut pois loppuvuoteen.
    DNA:lle soitin ja sain itselle ja emännälle 10kk ilmaisia kk maksuja ja 10€/kk hyvityksen.

    t:Jamo
     
  8. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Olen kuullut että jotain tilpehööriä (pipo tms.) on kyllä saattanut saada, mutta en ole kuullut yhdestäkään luotettavasta lähteestä että kukaan olisi soittamalla asiakaspalveluun saanut näitä toppatakkeja sun muita jotka edelleenkin ovat etunenässä jälleenmyyjän tarjoamia kylkiäisiä, jotka tämä rahoittaa operaattorilta saamallansa komissiolla. Joissain tapauksissa operaattori itse jakaa liittymäkylkiäisiä, mutta en ole kuullut kenenkään saaneen myöskään tällaisia vempaimia ruinaamalla.

    Puheaikaa voi tietysti saada.
     
  9. 2kind

    Liittynyt:
    21/11/02
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Touché! :)

    Joo, myönnettäköön että tuo toppatakkifraasi oli tuolla ihan vain, koska se tuntu foneettisesti näppärältä. Tarkoitan nyt ylipäätään etuja, jotka ovat tarkoitettu uusille asiakkaille ja ovat arvoltaan mainittavasti yli pipon hinnan.
     
  10. Saukki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2966
    Tykkäykset:
    0
    Tarkoitin nyt hieman halvempaa tavaraa... yleensäottaen puheaikaa, kuukausimaksuja ja jotain tyylin pipo.
     
  11. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Taitaa olla taas näitä huhuja, kaikkea ei pidä uskoa mitä kuulee...
     
  12. 2kind

    Liittynyt:
    21/11/02
    Viestit:
    126
    Tykkäykset:
    0
    Nimenomaan. Kuitenkin, jos mulla olisi aukottamat todisteet nimenomaisen jutun tai "huhun" paikkaansapitävyydestä tai -pitämättömyydestä, tuskin - kaikella kunnioituksella - kyselisin asiasta täällä. Tuo jamo2001:n juttuhan esimerkiksi olisi kiintoisa, jos olisi totta.

    EDIT: ...ottamatta kantaa onko se (totta vai ei)
     
  13. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3687
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Tottahan se on, mutta mahdolliset "lahjukset" riippuvat monesta eri asiasta eikä niitä kannata pitää itsestäänselvyyksenä, ei kannata loukkaantua jos ei mitään tipu. Yleisimmin taitavat antaa jonkun ajan ilman kuukausimaksuja, ja/tai ehkä puheaikaa. Sonera on antanut mainosmateriaalia, pipoja jne krääsää.
     
  14. apache

    apache Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/4/03
    Viestit:
    7461
    Tykkäykset:
    507
    Re: Vanhat asiakkaat saaneet tarjouskylkiäisiä kovistelemall

    hehe, aloin miettimään tuota puhelua. iso, karvainen mies soittaa aspaan ja sanoo että nyt kuule teatterit postiin tai vaihdan operaattoria. olenko ainoa, jolla suupielet nousi korvia kohti? suhteellisen koomisen oloinen tilanne :)

    jos mä olisin aspassa töissä ja tuollainen ruokuttaja soittaisi, mä sanoisin kyllä suoraan että jos matkapuhelinasiakkaalla on elämä kiinni kotiteatterista niin terve menoa vain toiselle operaattorille!!

    missä vaiheessa mopo on oikein karannu käsistä?
     
  15. lemon Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    1475
    Tykkäykset:
    0
    Re: Vanhat asiakkaat saaneet tarjouskylkiäisiä kovistelemall

    Hyvin yksinkertaista. Siinä kun liittymän valinta- tai pitämisperuste ei enään pohjaudu palveluun tai hintoihin vaan puheaikaan ja muuhun rihkamaan. Siis markkinat suosivat puheaika- ja rihkamakleptomaaneja. Samoin valitettavan monelle rihkaman kerääjälle riittää nimikkeen täyttyminen. Myöhemmin haukutaan saadut tavarat huonoiksi, koska laatu ei ole merkkituoteiden tasolla, koska ei nähdä mitään eroa mitälie -merkin ja laatumerkin välillä.

    Taidan lopettaa tähän ennen kuin latelen jotain panokelvotonta. Tämä on yksi osa-alue joka saa hermoni riekaleiksi.
     
  16. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    4932
    Tykkäykset:
    19
    En ole itsekään kuullut tapauksista, joissa joku vanha asiakas olisi alkanut uhkailemaan ja sen seurauksena saanut esimerkiksi kotiteatterin.

    Myös käsite "vanha asiakas" saa niin monta merkitystä kuin on tulkitsijaa. Itse olen mm. törmännyt puheajan ruinaajaan, jolla oli alle vuoden vanha liittymä ja edellisessä laskussa oli tullut se viimeinen erä puheajasta... Oli niin pitkään ollut asiakkaana, ettei millään voinut hyväksyä sitä, ettei puheaikaa saanutkaan myymälässä ruinaamalla heti lisää.
     
  17. vtormane

    vtormane Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    4439
    Tykkäykset:
    0
    Jaahas, pitäsköhän napata viskipullo ja tehdä sitten soittokierros että mitäköhän irtoaisi :)

    Aika naurettavaksi on mennyt tämä nykytilanne kaikin puolin. Kaikki kylkiäiset vaan pois ja kilpailu hinnoilla ja järkevillä palveluilla vaan enemmän käyntiin. Ainakin noissa palveluissa olisi operaattoreilla paljon kehitettävää. Myös asiakaspalvelun/laskutuksen taso on laskenut huolestuttavasti nykyään. Saapi soitella melkein joka laskun perään. Jos jotain palvelua yrittää itse kytkeä(esim. gprs) niin saa arvailla että onko kytketty vai ei ja sekin pitää sitten itse tarkistaa aspasta ja yleensähän sekin on pielessä. Tuntuu että nykyään ei mikään pelaa, operaattoreiden taso vaan laskee. Varmaankin keskittyvät vaan takkien ja stereoiden jakeluun ja itse pääasia unohdetaan.
    Toivottavasti tälle pelleilylle tulee pian loppu sillä tästä ei hyödy operaattori eikä kuluttajakaan loppupeleissä.

    Olen ollut ennen matkapuhelinten kytkykauppaa vastaan mutta nykyään se voisi olla jopa hyvä ratkaisu. Jospa se lopettaisi tämän pelleilyn...
     
  18. kieran Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    4/2/04
    Viestit:
    1402
    Tykkäykset:
    0
    Ihmiset kun ei nykyään tyydy enää mihinkään... Pitäs saada soittaa ilmaiseks tai mielellään viel niin et operaattori maksais niistä jotain... Sit ruikutetaan kun ei saada palvelua, mut jostainhan sen operaattorinkin on saatava rahaa et palvelua voidaan tarjota!
     
  19. Guest Vieras

    Mennään joukolla Alepaan ruinaamaan ilmaista karkkia ja uhataan siirtyä Pikkolon asiakkaaksi jos ei saada!
     
  20. Rasbelin

    Rasbelin

    Liittynyt:
    17/8/03
    Viestit:
    494
    Tykkäykset:
    20
    Sehän on toisinpäin. ;) Alepa = Saunalahti, Pikkolo = Sonera. Jos näin hintoja ja tarjontaa ajatellaan.
     

Jaa tämä viestiketju