1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobiili.fi Valtava muutos älypuhelinmyynnissä: Huawei nousi 1,5 vuodessa 1 prosentista neljäsosaan...

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelinuutiset', aloittaja Uutissyöte, 26/7/16.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Uutissyöte

    Uutissyöte

    Liittynyt:
    28/6/15
    Viestit:
    559
    Tykkäykset:
    0
    [​IMG]
    Huawein vuoden 2016 lippulaivaälypuhelin on P9.


    Huawei kertoo kasvattaneensa markkinaosuuttaan Suomen älypuhelinmyynnissä tammikuun 2015 reilusta prosentista lähes neljäsosaan koko markkinasta vuoden 2016 ensimmäisellä puoliskolla.

    ”Huawei on tehnyt historiaa Suomen matkapuhelinmarkkinoilla. Yksikään merkki ei ole aiemmin nostanut markkinaosuuttaan näin paljon ja näin nopeasti. Tällä hetkellä jo lähes joka neljäs Suomessa myyty puhelin on Huawei- tai Honor-merkkinen”, iloitsee Suomen Huawein Consumer Device Business -yksikön johtaja Mika Engblom.

    Suomessa tilaa Huawein nousulle on tehnyt ainoastaan täällä vahvasti yhä viime vuosina myyneiden Nokian ja Microsoftin puhelinten markkinaosuuden kuihtuminen.

    Huawei kertoi nyt myös laajemmin alkuvuoden 2016 myynnistään. Puhelimista, tableteista sekä muista kuluttajatuotteista vastaava Huawei Consumer Business Group kasvatti liikevaihtoaan viime vuoteen verrattuna 41 prosentilla 77,4 miljardiin juaniin eli noin 10,5 miljardiin euroon. Huawei toimitti kaikkiaan vuoden 2016 ensimmäisellä puoliskolla 60,56 miljoonaa älypuhelinta, mikä on 25 prosenttia enemmän kuin viime vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Huawei kasvatti selvästi markkinaosuuttaan globaalistikin, sillä kokonaisuudessaan älypuhelintoimitukset kasvoivat alkuvuonna vain 3,1 prosenttia tutkimusyhtiö IDC:n mukaan.

    Huawein, joka ei paljastanut nytkään viivan alle jäävää tulostaan, menestysresepti sekä Suomessa että laajemmin maailmanlaajuisesti ovat olleet hyvä vastine rahalle useammassa eri hintaluokassa sekä erittäin voimakkaat markkinointi- ja promootiopanostukset, mukaan lukien yhteistyösopimukset esimerkiksi jalkapalloilija Lionel Messin sekä näyttelijöiden Henry Cavillin ja Scarlett Johanssonin kanssa sekä laajentunut jakelu – toukokuussa 2016 Huawein tuotteita löytyi yli 35 000 kivijalkamyymälästä maailmassa, joka on 116 prosenttia vuotta aiempaa enemmän.​

    Huaweita avittaa myös sen vahvuus kotimarkkinoillaan Kiinassa, jossa Huawei on kertomansa mukaan älypuhelinten markkinajohtaja 18,6 prosentin osuudella.​

    ”Huawei on löytänyt tiensä lopullisesti suomalaisten sydämiin. Tähän on vaikuttanut varmasti myös vahva kotimaisuusaste: monia laitteidemme ominaisuuksia kehitellään nimenomaan Suomessa tutkimus- ja tuotekehitysyksikössämme, joka työllistää jo yli 200 henkilöä”, kommentoi Engblom. Huawei on palkannut Helsingin yksikköönsä laajasti muun muassa ex-nokialaisia jo useamman vuoden ajan.

    Huawei on maailmanlaajuisesti nykyisin selvästi kolmanneksi suurin älypuhelinmarkkinoilla. Edellä ovat kuitenkin vielä yhtä selvästi Samsung sekä Apple.

    Jatka lukemista...
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju