1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Valinnan vaikeus!

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja makevaan86, 8/1/15.

1. makevaan86

makevaan86

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Nyt iski valinnan vaikeus!

Uutta puhelinta pitäs harkita tai no sitä on harkittu jo paljon, mutta kun ei osaa päättää minkä valitsee.

Nyt aattelin kysellä ''viisaammilta'' neuvoa.
    Mallit jotka on käyny mielessä on SG S 5 active, Sony Xperia Z3 ja HTC One M8. Kertokaapa ''tyhmälle'' jos jollain ois käyttökokemuksia yms. testauksia kyseisistä puhelimista. Vai pitäskö jaksaa ootella tuota Sony Xperia Z4? Voi tietty ehdottaa muitakin luureja mukaan sekottaan soppaa, mutta Omenat jätän hedelmä hyllyyn.

-Makevaan

2. Luigiiska

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    GT-9505
    Samsungin jättäisin hyllyyn, jos aikomuksena on vähänkään roottailla tai custom romia laittaa.

3. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Tuskin "tyhmä" sellaisia tekee? S5 on vaimolla toiminut moitteetta ja on "varma" valinta.

4. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1865
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Z3 ehdottomasti, parempi kamera ja akunkesto kuin sampoissa, lagi loistaa poissaolollaan tässä Z3, kun taas sampat ja TW on tuskaisen laginen <- tmän huomaa kun kokeilet esim iP,LG,HTC ja Sonyn luureja.
    Htc M8 taas miinuksena heikko kamera.

Gwert and Solmu like this.
  5. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Kumma kun en oo käyttöön vaikuttavaa lagia huomannut? Turha kiusata sanalla lagi normaalia käyttäjää. Jotain konkreettista oikeaa syytä kannattaisi käyttää. Sama kun mainostaisi jatkuvasti zetan särkymistä tai iphonen taipumista.

6. projector

Tykkäykset:
    1865
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Sori.
    Sampan käyttö ei siis ole lähellekkään yhtä sulavaa kuin muiden lippulaiva mallien.
    Kuten sanoin, että samppa on hyvä valinta, jos ei ole päässyt kokeilemaan paremmin optimoitua käyttistä.

Sun kannattaisi mennä ihan kokeilemaan eri puhelimia ja vertailla sulavuutta, niin saattaisit huomata että siinä on jotain perää?

Vildi, zige, Gwert ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  7. makevaan86

makevaan86

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung

Vaimolla on kans S5 ja kuulemma ollu hyvä, Mulla on tuo puhelimen käyttö aika lailla raskaampaa kuin vaimolla tai peruskäyttäjällä. S5 (perusmalli) jäi ulos kuvioista sen kehyksen takia ja ehkä hieman naisellisen ulkonäön takia? ;)

8. makevaan86

makevaan86

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung

Kuulin kyliltä että Zetassa ois itsestään rikkoutuvat lasit, onko tuossa perää vai onko ihan ns. itseaiheutettujaitsestäänhajoavialaseja?

9. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Luuletko etten ole kokeillut? Mikä siinä oikeasti tökkii? Ilman riitaa koitetaan selvitä tästä nyt. Siis heitä nyt joku konkreettinen video, missä kestää jonkun jutun tekeminen tai on hankalaa lagin takia?

10. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Puheitten perusteella itsekseen. Veikkaan lasin leikkauksessa olevan ongelman. Jos leikkauksessa jää pieniä säröjä, resonanssit ja lämpötilavaihtelut särkevät lasin. Toki voi olla myös lasin karkaisussa tai jännityksessä se ongelma. Mistä sen tietää, osalla kestää vaikka mitä ja joillakin hajoaa itsekseen.

11. projector

Tykkäykset:
    1865
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    Ehkä eniten itseäni häiritsee tapatalkin ja selaimen scrollaus, iPhonessa kun laitat sivun scrollaamaan (pitkä sivu) niin se liukuu nätisti ja sulavasti, eikä tarvitse sampan tyyliin koko ajan heilutella sormea.

Olet oikeassa, että ei ehkä voi puhua lagista, vaan nimenomaan sulavuudesta, mut prkl kun tää on vaikea selittää :D itse vaan olen aina sampan käytön jälkeen huomannut eron käytettävyydessä.

12. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Kyllä tuolla chromella voi vaikka kuinka pitkän sivun scrollata nopeasti nykimättä. Nykiikö siinä vai ei, ei sitä sivua kerkeä lukea kuitenkaan sillä tahdilla ja ei ole mielestäni luurin valintakriteeri. Tapatalk taas hitusen nykii ja johtuu sovelluksesta. Ei tekstiä ja muutamaa hassua kuvaketta voi raskaana pitää, jonka johdosta pykältämistä tapahtuisi raudan takia.

13. projector

Tykkäykset:
    1865
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    En voi muuta sanoa, kuin että itsellä on lasit ehjät, niin tässä kuin omistamissani Z2 malleissakin :)
    Olen myös lukenut että iphonet taipuvat ja S5 ottanut vettä sisäänsä, onhan näitä jos alkais kunnolla lukemaan :)

makevaan86 and b1mpo like this.
  14. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Kokemuksella sanoisin että sekä Galaxy S sarjat että Z sarjat särkyy yhtä lailla, toinen todella pehmeää muovia ja toisella turhaa lasia. En kuitenkaan sanoisi että kumpikaan särkyy sen herkemmin kuin esim G3, käytöstä ja huonosta tuurista kiinni.

Suojakuorta suosittelen kuitenkin kaikille puhelimille paitsi Caterpillarin ja halvoille malleille :)

15. karppa62

karppa62 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Puhelinmalli:
    Samsung S4G4 Varalla gio
    Osta puhelin älä omenoita osta. Puhelimella soitetaan ja vastatataan jos joku sulle soittaa.

Itse ostan sonyn z3 ja senkin ihan sen takia että siinä hyvä akun kesto ja ei haittaa sadekkaan.

Anteeksi en ymmärrä miten puhelin voi lagia?

Jos Tietokone on heikko tai näytönohjain+prosessori eivät tehokaat voi niillä jotka pelaa lagia.

Suojakuori pitää hommata ja jos ostaa puhelimen eabaysta ta amazonista saa hyvään hintaan.

Kiinalaisista kaupoista DX ta aliexpress saa myös edullisesti tosin 2-3vko joutuu venaa niitä.

16. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2123
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S4 Black Edition
    Älypuhelimilla tehdään kaikkea muuta kuin näitä. ;)

Noppi's and Tune like this.
  17. Noppi's

Noppi's Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4384
    Puhelinmalli:
    Iphone 6s Rose Gold
    Tai siis kaikkea muuta(kin).

Jos vaan vastaa ja soittaa niin kannattaa tosiaan hakea nokia 108 hintaan 19.90e. Mutta ketjun aloittaja tosiaan taisi haluta muutakin :)

b1mpo and Nightuser like this.
  18. zige Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1458
    Puhelinmalli:
    Jaa'a
    Sampat jättäisin muutenkin hyllyyn vaikka ei aikoiskaan roottailla tai custom romia laittaa. Vaikka itekkin oon niitä käyttäny, mut Note 4:n kohalla päätin etten tuu enään Samsungeja hankkimaan.

19. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Onhan sulla muissakin laitteissa vikaa todistetusti ollut.

20. zige Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    1458
    Puhelinmalli:
    Jaa'a
    I feel your pain buddy! Kyl ite oon selvän eron huomannut Samsung vs melkein mikä vaan muu Android-luuri (iPhone en nyt vertaa tähän koska iPhone on omaa luokkaansa kuitenkin). Kyl sen Samsungin huomaa olevan hitaampi, vaikka ei nyt mistään videosta tms. sitä toteakkaan, mutta kun vertaa muihin valmistajiin eron tuntee. Ite oon käyttäny tän vuoden aikana (ei aikajärjestyksessä): Samsung Galaxy S5, Samsung Galaxy Note 4, LG G3, HTC One M8, OnePlus One, Oppo Find 7A ja Nexus 6 (iPhone 6 & 6 Plus*) ja kaikissa huomasi eron vrt. Samsungiin.

*iPhonet suluissa koska eivät ole omasta mielestäni suoraan verrattavissa toisen käyttiksen malleihin.

Jaa tämä viestiketju