1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Valinnan vaikeus

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja jtek, 30/12/03.

1. jtek

Tykkäykset:
    0
    Elikkä olen katsastelemassa uutta puhelinta. En tarvitse mahdottamasti lisäominaisuuksia (esim. kamera), vaan oleellisempia asioita ovat koko, ulkonäkö ja hinta. En myöskään ole kiinnonstunut simpukkamalleista. Nokia 6100 miellyttäisi silmää sekä olisi näppärän pieni, mutta vastaavatko muuten ominaisuudet korkeahkoa hintaa ~270e verrattuna uudempiin puhelimiin? Toisaalta Motorolalta saisi kamerapuhelimen (E365) paremmalla näytöllä ja soittoäänillä(?) tähän hintaan. Siemensin C62 on myös hyvän näköinen, mutta ei niin paljoa ominaisuuksia kuin valmistajan m55, joka olisi saman hintainen (pitäis nähdä musta malli livenä, jos se miellyttäisi silmää kun perusmallin väritys on mielestäni syvältä) ja nämä olisivat 100e halvempi kuin 6100. Samsungin Sx100 vaikuttaisi olevan hyvät ominaisuudet hintaan nähden, mutta ei taas olisi niin tyylikäs (mielestäni halon näköinen verrattaessa esim. 6100:n). Sony Ericssonilta näyttäsi olevan tulossa T230 malli, mikä olisi kans siro ja halpa ~160e. Antakaa kommentteja edellisten mallien välillä, joiden avulla osais päättää mikä olisi sopiva puhelin. Onko muita tähän kategoriaan ilmestyviä malleja (hinta ~150-250e) odotettavissa heti vuoden alkuun (tammi/helmikuu) joita kannattaisi odottaa?

2. rewcast

Tykkäykset:
    0
    Lyhyesti sanottuna osta 6100, niin et pety. Muissa näytöt ja/tai käytettävyys ovat huonompia. Tyylikäs ulkonäkö ja kelpo ominaisuudet helpolla käytettävyydellä. Nuo ne kriteerit joiden takia olen omistanut useammankin 6100:an. Motorolaa en noista ole käyttänyt, ennakkoluuloja on niitä kohtaan mutta kait sekin asiansa ajaa. 6100 sopii parhaiten myös sinun kriteereihisi.

3. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Nämä ovat kaikki makuasioita, joten aika vaikea antaa mitään vinkkiä, kun mieltymyksiä on niin monenlaisia. Olet itsekin perehtynyt aika perusteellisesti malleihin, joten hieman ihmettelen, että minkälaisia vinkkejä kaipaat. Eli osta se joka itsestä tuntuu parhaimmalta valinnalta, kun kerran ominaisuuksillakaan ei ole suurempaa merkitysta.

4. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    sampan uus ei miellyttäny mutta entäs c100 saa aika halvalla jo ja hyvä näyttö 65k sekä 40ääniset soittarit, omaan silmään ainakin tyylikäs. ei natise kuten nokia ja käytettävyys helppoa ja todella hyvä perusluuri

tai SE t610 ois kans varmaa passeli

5. jtek

Tykkäykset:
    0
    Nämä ovat kaikki makuasioita, joten aika vaikea antaa mitään vinkkiä, kun mieltymyksiä on niin monenlaisia. Olet itsekin perehtynyt aika perusteellisesti malleihin, joten hieman ihmettelen, että minkälaisia vinkkejä kaipaat. Eli osta se joka itsestä tuntuu parhaimmalta valinnalta, kun kerran ominaisuuksillakaan ei ole suurempaa merkitysta.[/quote]

No Nokia on monessa mielessä ykkösenä, mutta onko järkeä maksaa tota hintaa puhelimesta, jossa ei ole 65k värinäyttöä sekä ymmärtääkseni hunommat soittoäänet kuin muilla valmistajilla (?). Mietityttää pitäiskö enemminkin ostaa Siemens c62 (miinuksina javan puuttuminen ja takuuasiat, kun ymmärtääkseni gigantilla yksinoikeus maahantuontiin) tai sony erikson t230 (- ei vielä märkkinoilla, huonompi näyttö?) 100e halvemmalla. Elikkä maksanko Nokiassa 100 e enemmän "pelkästään" paremmasta ulkonäöstä verrattuna edelläoleviin puhelimiin.

6. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Osta sgh-c100 et pety, tyylikäs pakkaus jossa on hyvät perusominaisuudet. Markkinoiden paras näyttö (ei isoin) ja parhaat äänet.

7. WonderC

Tykkäykset:
    0
    Ehkä hölmö kysymys, mutta miksi olet omistanut useamman kappaleen 6100:aa? Oletko kenties puhelinten, massa hävittäjä, vai lentääkö puhelin hermostuessa seinään?

8. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli tavallaan vastaava päätös muutama kuukasi sitten...
    Lopulta vaihtoehtoina olivat 6100 ja m55 ja sit päädyin m55:n, koska...
    *100e halvempi
    *muistia ~2 x enemmän
    *takuu 2 vuotta eli tupla nokiaan nähden
    *toiminnot eivät yhtään huonommat, jopa enemmän taitaa m55:ssa olla
    *kuvissa m55 oli aika ruma, mutta livenä ihan hieno
    Ja tyytyväinen oon ollu päätökseen

9. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Vastaan omalta kohdaltani, ja kyseessä oli SE T610, joita minulla on ollut vuoden sisään muistaakseni viisi kappaletta. Tämä johtuu siitä, että otin tuon kakkosluuriksi ja kuinka ollakaan, toisinaan kun sitä tuli jollekin tutulle esiteltyä, hän sen halusi ostaa, ja minä myin kun kerran sopivan hinnan sain. Sitten tietenkin hommasin aina uuden kun kerran hyvä laite oli. Näistä oli vain yksi uutena ostettu. Ja luonnollisesti hieman aina hieman edesautoin kaupan syntyä. Että sellasta.

10. Smirre

Smirre

Tykkäykset:
    0
    Ostasin Motorolan E365. Tiedät kyllä miten hyvät ominaisuudet siinä tulee pilkkahintaan

Tammi/helmikuussahan tulee tietysti sitten jo Moton V-mallit ja nekään ei ole hinnalla pilattuja, jos vaan jaksat odottaa :)

11. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Ainakin Moto E365:sen näyttö on varmasti yksi parhaimmista tuossa hintaluokassa(65k TFT 128x160) ja kamerakin kuuluu hintaan.
    Lisäksi luuri on myös helppokäyttöinen, mutta sehän on mielipidekysymys.
    Moto on hyvä vaihtoehto noista ja myös Sampan ?100.

12. rewcast

Tykkäykset:
    0
    En ole massa_hävittäjä eikä puhelin lennä hermostuessa seinään. Arivi tuossa jo jutun idean pääpiirteittäin kertoi, sanotaan nyt, että kauppa se kannattaa.

Sitähän se.

Niin ja olihan tuo Samsung C100 minulla testissäkin. Ihan kelpo puhelin, Samsungien valikot jotenkin vaan ovat luotaantyöntäviä kirjoitusvirheineen ja tietyllä lapsellisuudellaan.

13. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Paljos tolla E365:llä on hintaa?

14. Esa Sakkinen

Esa Sakkinen

Tykkäykset:
    0
    260 euroa, kun ostaa netistä kotiovelle.

15. m-tr

Tykkäykset:
    0
    Minulla oli puhelimen valinta tuossa jonkin aikaa sitten noin 200 euron hintaluokkaisissa puhelimissa. Lopullisen valinnan tein sitten Siemensin M55:n ja Samsungin SGH-X100:n välillä ja päädyin Siemensiin.

Oikeastaan kaksi Samsungin ominaisuutta tai puutetta vaikuttivat siihen etten sitä ostanut. Ensinnäkin näyttö. Olihan siinä värejä vaikka kuinka paljon, mutta kaikki tekstit yms. näyttivät liian pieniltä näytöllä. Ehkä olen tulossa sokeaksi? :) Voihan olla, että niitä saa suurennettua, mutta en jaksanut etsiä asetuksista tuollaista vaihtoehtoa.

Suurempi syy siihen etten ostanut sitä oli lähettyjen tekstiviestien talteenjäämättömyys. Mistään valikosta en kyseistä toimintoa löytänyt eikä myyjäkään osannut sanoa oliko siinä sitä.

M55:n olen nyt ollut tyytyväinen. Olin positiivisesti yllättynyt sen ulkonäöstä kun sen livenä näin. Kuvissa se näyttää jotenkin "lattealta", mutta luonnossa tuo oranssi-malli olikin hieno. Lisäksi satun omistamaan siemensin data-kaapelin joten sitäkin voin käyttää tuon kanssa.

16. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Gigantti myy hintaan 239 euroa!

17. qwesty

Tykkäykset:
    0
    Joo samaa mieltä oon asiasta ja muutenkaan en oo M55:sta mitään pahaa sanottavaa keksiny... Itse ostin data kaapelin ja sille tekee kyllä todellisia ihmeitä =)

Toi motorola vaikuttaa tietojen mukaan (siis jos siinä on noinkin hyvä näyttö mistä oli puhetta ja kamerakin kuuluu) ihan hyvä... käytössä en oo koskaan kokeillu enkä edes tiedä ulkonäköä, joten lopullista sanaa on paha mennä sanomaan. Muut toiminnot kannattaa tutkia ennen ostopäätöstä, ettei siinä tavallaan markkinoida "huonoa" puhelinta 2 hyvän ominaisuuden siivellä =)

18. Smirre

Smirre

Tykkäykset:
    0
    Jep 65k TFT näyttö (128x160), VGA-kamera (TM:n testien mukaan yksi parhaista vai oliko peräti paras), yamahan ääniprosessori antaa erittäin kovan äänen. Kameran linssin saa suojattua naarmuilta ym.. eteen liukuvalla palikalla. "Taistelukumppanit" MC60 ja 3200 ei pärjää mitenkään hinnalla ja ominaisuuksilla E365 vastaan

Aika ulosheittohintaan menee tämä malli kyllä. Kannattaa käydä katsomassa E365 livenä, huomaat heti näytön ison koon, puhelimen pienen koon ja kovasti soivat soittoäänet.

Motorolan nämä uusimmat mallit (ja tulevat V) on edullisia ominaisuuksiinsa nähden, ei ihme jos nyt Moto-kauppa käy ;)

äh meni ihan mainospuheeksi :D mut kaikki riippuu paljon olet viime kädessä valmis maksamaan :)

Jaa tämä viestiketju