1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Valinnan vaikeus uuden puhelimen hankinnassa

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Machine, 27/10/11.

1. Machine

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Moto G Dual Sim 2014
    Uutta puhelinta tässä hankkimassa ja vaikeaa tuntuu olevan.

Puhelimelta tarvitsisin seuraavia ominaisuuksia:
    - Tarpeeksi hyvä kamera. Olisi korvattava tarvittaessa oikea kamera niin lähikuvauksessa kuin maisemakuvauksessakin.
    - Hyvät sähköpostiominaisuudet. Päivittäin tulee puhelimen kautta lähetettyä useampikin sposti.
    - Akun tarvisisi kestää ainakin vuorokauden.
    - Joku vilkkuvalo-ominaisuus tms. saapuneista puheluista/viesteistä.
    - Pitäisi olla kuuluvuuksia "metsässäkin".
    - Selkeä ääni kaiuttimessa.
    - Toimiva navigointi/karttatoiminto ulkomaillakin.
    - Hyvä WLAN-toiminta.

Tällä hetkellä vaihtoehtoina seuraavat:
    - Nokia E7. Tässä mietityttää paino, näytön ylöstyöntö mekanismin toimivuus ja onko kamera tarpeeksi hyvä sekä suorituskyky. Plussaa hinta ja fyysinen qwerty. Tulevasta bellestäkin olen suht vakuuttunut.
    - Nokia N8. Tässä mietityttää onko näyttö liian pieni ja suorituskyky. Plussaa hinta ja kamera sekä tuleva belle.
    - Nokia N9. Tässä mietityttää kamera ja Meego, sen toiminta ei ihan vakuuttanut kun katselin esittelyvideota Nokian sivuilta, hinta. Plussaa muotoilu ja kovasti käyttäjät tuntuu pitävän tästä puhelimesta,
    - Samsung Galaxy S2. Tässä mietityttää hinta, onko jo liian iso ja miten gps-toiminto pelaa ulkomailla, Nokioissa kuitenkin toimii ilman nettiyhteyttäkin. Korjatkaa jos olen väärässä. Plussaa että taitaa olla markkinoiden paras älyluuri tällä hetkellä.

Mikä olisi paras kompromissi Teidän mielestänne?
    Ja jos on muita vaihtoehtoja antaa niin kertokaa ihmeessä.

2. jartsuli Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    355
    Galaxy s2 johon asennat noled sovelluksen, näyttää ruudulla missatut tapahtumat.

3. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Sinäänsä tuo E7 olis paras koska siinä on iso kirkas näyttä plus fyysinen qwerty-näppäimistö. Kamera on OK, mutta lähikuvat voivat tuottaa ongelmia. Hintakin taisi olla jopa 299€ gigantissa! Minuksena on että rauta on hivenen vanhaa. Rakenne on kuulemma hyvä, ja mitä itse olen tätä päässyt hipelöimään niin tuntuu jämäkkäältä, ei mikään N97. Tähän voi lisätä että Desire Z on samantyyppinen puhelin paitsi Androidilla ja hivenen nopeamalla raudalla muistaakseni. Kamera ei ole mikään loistava tosin ja olen myös nähnyt miltä pari kuukautta vanha DZ näyttää, ja se ei todellakaan näyttänyt laadukkaalta puhelimelta.

N8 itselläni ja on toiminut loistavasti jo vuoden. Kaksi sähköpostia oli vielä vähän aikaa sitten, mutta liikaa tuli viestejä joten nyt vain yksi, hyvin toimii avaaminen, lukeminen ja vastaaminen (office liitteet myös). Kaikki tietää että parempaa kameraa ei saa. Huonona on se ettei tämä ole paras nettin surffaamislaite, mutta ajaa kyllä asiansa minun puolestani. Myös rauta alkaa olemaan hieman vanhaa. Akku kestää varmasti sen vuorokauden, kovaakin käyttöä.

N9 en paljoa tiedä, ei ole vielä kukaan kavereista ehtinyt ostaa :). Vaikuttaa kuitenkin arvosteluista päätelleen pätevältä. Täällä foorumilla on myös paljon tekstiä, suosittelen lukemaan. Kamera on myös hyvä. Miinuksena jo mainittu hinta.

GS2, on sitten jo uusimalla raudalla ja hyvällä kameralla varustettu puhelin. Sähköpostit pitäisi toimia moitteettomastia ja nettiä surfaa hyvin. En tiedä tästäkään paljoa, ei ole tullut vastaan vielä. Mielestäni Google Mapsin saa tai pitäisi saada joskus myös offline käyttöön? Suosittelen lukemaan käyttäjäkokemusketjun. Joku joka tietää enemmän niin voisi vahvistaa että oliko tästä GS2 tulossa NFC tuki, vai oliko se vain siihen uuteen malliin?

Vähän huono kun ei paljoa tuosta SG2 ja N9 ole lukenut, tai kokenut.

Jaa tämä viestiketju