1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vaikea älypuhelimen valinta!

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Peku-92, 3/9/11.

1. Peku-92

Peku-92

Tykkäykset:
    9
    Moro. Olisin nyt ostamassa kytkynä tele finlandilta puhelinta joka saisi maksaa enintään sen 15e/kk. Pääasiassa aloin uutta kapulaa etsimään koska mp3-soitin sanoi itsensä irti ja olen jo kyllästynyt vanhaan muoviseen nokialaiseeni. Tää valinta on todella paha koska en osaa päättää että tyydynkä edulisimpiin älyluureihin vai panostanko vähän kalliimpaan? Edullisissa luureissa valinta pyörii Zte bladen, samsung galaxy gion ja huawei u800:sen välillä. Kalliimmissa on pyörinyt mielessä nokia n8, e7 ja samsungin galaxy plus.

Mun puhelimen valinta on tosi vaikea kun en tiedä että onko nuista kalliimmista android/symbian luureista hyötyä kun pääsääntöisesti kuuntelen musaa ja se onnistuu nuilta kaikilta malleilta. Puhelimella selaisin nettiä ja latailisin sovelluksia. Kamera ehkä on kaikista hyödyttömin ominaisuus itselle vaikka ei mulla mitään sitä vastaan olis jos luurissa olis hyväkin sellanen :D

Toiseksi ongelmakseni on muodostunut tuo wifi kysymys. Pystynkö selata puhelimella ilmaiseksi nettiä? Jos joudun ottamaan puhelimeen ton kiinteän netin joka on tarjouksesa 4.90 e kuukaudessa tämän kuun loppuun niin joudun luopumaan nuista kalliimmista vaihtoehdoista kun se tiukka kuukausiraja on se 15 egee. :((

Auttakaas nyt mua. Niin harvoin ostan luuria että olis mukava jos nyt osuis valinta nappiin! :)

Tässä olis linkki niitten tele finlandin puhelimiin http://www.tele.fi/liittymat+ja+puhelimet/puhelimet/kaikki/

2. silkkiuikku

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Omnia W
    Itse ottaisin ehdottomasti Huawein Ideos X5:n! Laadukkaan oloinen laite, teknisesti sekä Giota että Bladea parempi. Muutenkin Huawei on suhteellisen laadukas, eli ei sitä yleisesti luultua "Kiina-laatua" :) Ja mikäli on 15€/kk maksimirajana, niin kannattaa ehdottomasti ottaa myös datapaketti mukaan, tällöin saat paljon enemmän irti älypuhelimesta! Androidista saa todella, todella paljon enemmän irti sen ollessa yhteydessä nettiin.

En näe mitään syytä, miksi panostaa noihin kalliimpiin puhelimiin (N8, E7, Galaxy S) jollei niissäkään olisi nettiä. Minusta nykyiset älypuhelimet ovat aika turhia, ellei niillä ole oikeutta nettiin. Jos kuitenkin noita kalliimpia halajat, niin
    - N8 jos haluat hyvän kameran. Ehdottomasti markkinoiden paras!
    - E7 jos kirjoitat paljon (pitkiä) viestejä ja tekstejä
    - Galaxy S jos haluat hieman sujuvampaa käyttöä puhelimella :)

Anyway, itse tuolla budjetilla valitsisin Huawein + mobiililaajakaistan, kun kerran hyvin tuntuvan mahtuvan budjettiin.

Wifillä voit sitten surffailla avoimissa verkoissa (ja salatuissa olettaen, että tiedät salasanan), mutta homma jää siihen. Tosin helposti jää jonkinlainen nettipalvelu päälle ja laskuttaa, kun poistutaan verkosta.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ilmeisesti haluat kosketusnäyttöisen, tosin nyky valikoima valitettavasti on lähinnä sitä, tai siis näppis ei kosketuskoneet ovat jo aika vanhaa sukupolvea, vaikka esim Nokia e52, E72 johonkin käyttöön ovat hyviä valintoja.

Käyttöjärjestelmäksi kelpuutat Symbian tai Androidin.

Jos muovisuus ei innosta, niin mainitsemistasi N8 nousee esille, lisäksi MP3 käyttöön käypä peli, vakiona sisäistä massamuistia 16GB, muistikorttipaikka (jooka esim puuttuu E7sta), USB OTG. C7 vähän pienemmällä sisäisellä massamuistilla, mutta plussaksi nousee fyysiset luurinapit (puhelinkäytössä iso plussa). Tukeva, vaikka ei ihan N8luokkaa, myös HDMI puuttuu. Edullisempi versio on C6-01, C7 verrattuna tinkiin joutuu sisäisestä massamuistista.

HTCllä perinteisestii hyvän tuntuisia laitteita, mutta ei HTC Desire Z ei oikein, Desire S menee hintarajasi yli, pelkkä HTC Desire on hyvä, mutta iäkä häiritsee joitain, eli muisti vähissä, eli rajoittaa OS päivityksiä.

Jos haet edullista hintaa niin halvoilla kiinalaisilla Android koneilla saa hyvän vastineen rahalle.

Samsungin Glaxy S on suosittu ja suositeltu Samsung piireissä.

Tarkista myös että onko laite lukittu vai ei. SIM vapautta kanttaa arvostaa, esim ulkomaan keikalla tärkeää. (voi hankkia paikallisen prepaidin)

4. jony

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    samsung galaxy gio
    Mulla ainakin on toi galaxy gio ja on hyvä puhelin. Noista huaweista ja zte:stä en tiiä onko hyvä (kiinalaisia), mutta ehdottomasti kannattaa enemmin android ku symbian.

Jaa tämä viestiketju