1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vaihtokauppa päikseen Treo 650 <--> Nokia 9300

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Jupex, 14/7/05.

1. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Onko tuossa kaupassa mitään järkeä? Commari aivan uusi saksan malli, Treo joka siis minulle olisi tulossa olisi 1kk vanha. Etenkin softatarjonnan valossa vaikuttaisi siltä että Treo olisi paremmin sopiva minulle. Mutta joku tässä vaan haisee... en vaan tiedä mikä...

2. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ei mielestäni ollenkaan huono vaihto ois

3. Penguin

Penguin

Tykkäykset:
    0
    Itselläni kokemusta 9500-puhelimesta ja sen jälkeen Treo650-puhelimesta ja näistä Treo oli mielestäni paljon mukavampi ja nopeampi käyttää. Tämä on tietysti ihan makuasia eikä 9500 ole verrattavissa 9300:een. 9500 oli tuskastuttavan hidas. Olen itse omistanut n. 25 kapulaa ja Treo650 oli ehdotonta kärkikastia (enkä kehu myydäkseni tätä mallia, koska sitä ei tällä hetkellä ole valikoimissa, vaikka olemmekin virallinen jälleenmyyjä Suomessa).

4. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Mutta eikö 32 megaa käyttäjän muistia ole kamalan vähän?

5. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    eikö siin muistikorttia ole

6. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos oikein oon lukenu niin kyllä siihen ne SD- ja MMC-kortit menee.

7. Penguin

Penguin

Tykkäykset:
    0
    Onhan se suhteellisen vähän, mutta palmin ohjelmat ovat pääsääntöisesti pienikokoisia ja kuvat, musat yms. voi tallentaa muistikortille. Alla linkki eräälle monista treo650-sivuista, jossa aika paljon tietoa.

http://mytreo.net/index.php

8. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Noniin mailia tuli ja kiinnostusta vaitoon olisi. Toi commarin näppis ei hk blue sormille sovellu...

1. mites palmissa takuu suomessa
    2. softaa taitaa löytyä kivast, lähinnä irk ja mese olis must
    3. saako softat asennettua myös kortille jolloin mitään xtraa ei tule puhelimen muistiin

9. Penguin

Penguin

Tykkäykset:
    0
    Kaikki softat ei toimi oikein muistikortille asennettuna. Minulle ainakin sattui välillä niin, että esim. puhelin käynnisti itsensä uudelleen, kun yritti ohjelmasta suorittaa jotain toimintoja. Kun asensin uudelleen päämuistiin, ongelmia ei ollut. Sellaisiakin softia toki löytyy, mitkä toimivat muistikortilta, mutta sen varaan ei kannata laskea paljonkaan. Tosin kuten jo aiemmin tässä ketjussa totesin, Palmin ohjelmat ovat todella pienikokoisia.

10. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Jaa jaa ... onko tuo muisti mitä käyttäjälle on varattu, niin softan asennukseen varattua, vai onko se myös sitä muistia missä niitä ajetaan. Ja et maininnut kuka suomessa huoltaa laitteet.

11. oopee

Tykkäykset:
    0
    Mulla on Tre650, joka on alunperin Hong Kongista hommattu. Valmistajan takuu siinä näyttää olevan, joten eikähän sekin pelaa ihan hyvin. Tuskin suomessa kukaan "huoltaa".

Muistia sovelluksille on tosiaan tuo 32mb, tällä hetkellä vapaana 8.5mb ja seuraavia sovelluksia sisässä:

-Adobe reader
    -Agendus
    -Metro
    -pTunes (ogg-playerinä)
    -parit pelit jne.

Riittää omiin tarpeisiin täysin. Tuettu kortti tyyppi on SD (täällä hetkellä kiinni 512mb), täällä viikolla pitäis hankkia gigainen. Jenkkilässä näitä näyttää olevan joka toisella.

12. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    eikä ole bugaillut / hidastellut yhtään? Mitenkäs web selailu onnistuu... ainakin s60 laitteilla on syvältä. MP3 / ogg toisto ei ole kuin turha ominaisuus ipodin omistajalle.

Kerro jotain näppäimistöstä ja akunkestosta. Himoirkkaaja arvostaa hyvää näppistä ja pitkää akunkestoa. Ja millainen monsteri tuon laitteen laturi on?

13. Penguin

Penguin

Tykkäykset:
    0
    Laite on nopea ja akunkesto kerrassaan loistava (taitaa siinä suhteessa olla markkinoiden parhaimpia). Laturi on aika normaalikokoinen verrattuna muihin samantyyppisiin laitteisiin, pistoketyyppi on erikoinen, mutta paketti on toki varustettu erilaisilla adaptereilla. Näppäimistö oli ainakin minulle sopivan kokoinen ja toimiva kokonaisuus (Tosin ääkkösiä en yrittänyt etsiä). Jos jotain miinusta hakee, niin se voi jonkun mielestä olla tuo ulkoinen antenninnysä sekä tietysti wlanin puute. Tuosta luurista jäi myös se mieleen, että sim-kortin aukko oli laitteen ulkokannessa, mikä oli mielestäni aika kätevää (huomaamaton, koska siinä on pieni kansi päällä). Web-selailu ja sähköpostitoiminnot toimivat hienosti jo puhelimen vakioselaimella ja sähköpostiohjelmalla.

14. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Eli siis vaikka nokia fanipojat miten pelottelisivat niin tuo on vakavasti otettava haastaja communikaattorille.

15. oopee

Tykkäykset:
    0
    Kyllä multakin se Ipodi löytyy eli molempi parempi. Laturi tuli muutaman adaterin kanssa, sitä tosin tartte harvoin. Akku kestää viikon normaalikäytössä (puhelin päällä) ja PDA:na varmasti 2-3 viikkoa. Ääkköset löytyy alt-napin alta joten pientä treenausta vaaditaan. Muutamia positiivia juttuja vielä.

-Automaagiset asetukset
    -Verkkoaika defaulttina päällä (hieno ainakin jenkkilässä matkustettaessa)
    -Potkua löytyy vielä, vaikka ogg-toisto rallattaa taustalla.
    -"bugivapaa" softa eli ei tarvetta extra päivityksille yms.

16. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Joopa. Voisko joku ottaa ruutukaappauksia tästä forumista treo:n selaimella.Olisi kiva nähdä selain tositoimissa.
    Mä sain treoc entralista tiedon että kortille menee iso osa softasta. Ei kaikki kuitenkaan. Ja sitten moniajo... katkeeko irkki ja mese jos ne laittaa taustalle ja naputtelee mailei? Nyt kun mulla on pari päivää ollu commari niin ei tää paha laite ole. Näppäimet sais vaan olla isommat. Teen niin että menen hesaan testaamaan treoa. Sillähän se selviää.

17. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ei se taida katketa maileja laitelles?

mut mites on ku tulee puhelu tai tekstari, katkeeko gprs silloin?

18. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Veikkaisin että katkeaa samalla tavalla kuin muillakin puhelimilla. Onneksi toi liittymä ei tule puhekäyttöön.

Jaa tämä viestiketju