1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vaihtoehtoisten puhelimien käyttäjät

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja lineon, 9/7/03.

1. lineon

Tykkäykset:
    0
    Nokiaan suhtaudutaan jotenkin maaotteluhengessä ja muiden puhelimien, kuten Motorolan, Ericssonin ja Siemensin tai Benefonin käyttäjiin suhtaudutaan omalaatuisesti.

Nokia 1611, 2110i, 6150, 7110i ja 9110i :n kokeneena ihmettelen onko joku muu jostain syystä siirtynyt - edes hetkeksi - käyttämään jotain muuta puhelinta.

Itselläni on Nokia-kokemusten lisäksi myös jonkinlainen Ericsson ja Motorola sekä Siemens-kokemus.

Suosikkejani ovat suomalaiset 2110i (GSM-puhelinten T-Ford, uutuusmallitkin noudattelevat paljolti 2110:n muotoilua), 6150 (kelvollinen ja kestävä, jopa selkeä, mitä esimerkiksi suomalaiset rekkakuskit kysyvät vielä käytettynäkin petyttyään uudempien mallien kestävyyteen/7110i on 6150:een perustuva puhelin, mutta sen ongelma oli rikkoontuva läppä), ruotsalaiset Ericsson SH888 (kestävä, mutta vanhempien Ericssonien tapaan kuluva akku) ja Ericsson R520m (ensimmäinen GPRS-puhelin, missä oli kolme normia ja Bluetooth ja pitkään kestävä akku) sekä Siemens ME45 (4+1 Siemensin GPRS, mitä myydään myös Webboxina USB-kaapelilla).

Mikä siis kännykässä on tärkeää?

2. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Itse kokeilin ~4kk:n ajan samsungia v2001, mutta lähti vaihtoon. Tilalle tulijoiden kamppalua kävi nokia 6210 vs. ericsson r320, nokia voitti ja hetkeäkään en ole katunut. Siemensiä, motorolaa sekä erkkiä tullut kokeiltua välillä (s10, s35, so45, v3688, gh388, t68m) eikä mikään niistä ole ilahduttanut niin, että olisin kys merkkeihin vaihtanut. Aina löytynyt jotain hallaa noista, joka ei ole vastannut käyttötarpeitani.. Kenties tulevaisuudessa sitten.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Lähi menneisydessä
    Sony Ericsson, Siemens, Samsung, Panasonic, Motorola ja joitan muita satunnaisesti.
    Historian saatossa tullut käytettyä vähän muitakin.
    He!
    Pitempään käytössä sellaisia joilla pystyy hoitaan tietyt asiat, ja sellaisia jotka mielyttää. Kaikkea ei ole samassa paketissa.

4. pahkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Philips, Benefon, Siemens, Ericsson. Sivusta seurannut Alcatelin logiikkaa. Kännykässä tärkeää se, että siinä on ne ominaisuudet, joita tarvitsen, ja kohtuulliseen hintaan. Lisäksi kokeillessa pitää käyttöliittymän kanssa päästä nopeasti sinuiksi, muuten jää puhelin hyllyyn.

5. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ite oon ollut vahvasti nokiassa paitsi yhden kerran oli kk:n Benefon io joka lähti heti vaihtoon ja nyt tällä hetkellä on väliaikais/tulevana 2:s luurina moton c350:tä tulossa on samsung ihan sen takia että oon mutsin sampasta huomannut kuinka laadukas puhelin samppa on ja muutenhan se on kuin vanha 3650:ni. ennen puhelimessa oli tärkeä kestävyys ja nykyään on elämäntyyli rauhoittunut niin nykyään on tärkeää normaali näppis pieni koko sekä runsaat ominaisuudet

6. Shrike

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone, Saunalahti
    Minä olen ollut vahvasti Ericsson miehiä alusta alkaen. Alussa tykästyin Erkin puhelinten kokoon ja ulkonäköön, tuolloin Nokia kapulat olivat lähempänä 2"x4" parrunpätkää (muistaakseni) ja Erkin puhelimissa oli helppo irroittaa kuoret itse maalaamista varten.

Välissä oli 3 kuukautta se Nokian 'banaani' käytössä, mutten pitänyt puhelimesta lainkaan. Suurin syy ettei Nokian luurit kiinnosta on oikeastaan valikot (en tajua niitä) ja uusien innovaatioiden vähyys. Tuntuu että aina jollain osa-alueella ne laahaa perässä.

Tuollahan noi taitaa olla mun puhelimet sigissä... lisäksi on tullut kokeiltua kavereitten Benefoneja (vai mikä se merkki on) ja Sony:ä.

7. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Kännykässä on tärkeintä ulkonäkö ja ominaisuudet. Vain Nokia on tähän asti pystyny toimittamaan minulle kummatkin.

8. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Nokia, Ericssonia, Siemensiä ja Panasonicia on tullu käytettyä. Siemensistä huonoimmat kokemukset. Nokiaan ja Ericssoniin olen tykästynyt, Panasonicia tuli vähän käytettyä, kun 6150 oli aikoinaan huollossa.

9. Metsis

Tykkäykset:
    0
    Kuten allekirjoituksestä nykyy, tuli kokeiltua Ericssonin A2618s -puhelinta jonkin aikaa, mutta oli kyllä tosi surkea Nokian kännyköihin verrattuna. Valikot olivat enemmän kuin hitaita ja muutenkin puhelin oli aika kökkö tapaus. Se puhelin onkin se, joka minulla on ollut vähiten aikaa, vain puoli vuotta. Sai olla ensimmäinen ja viimeinen Ericsson, johon minä sorrun!

10. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Olenko poikkeava, mutta minä suhtaudun Nokiaan maaotteluhengessä, että se toimisi edes joskus. Siksi olen kokeillut myös muita puhelinmerkkejä, ja se "paras" löytyy kyllä muualta kuin Nokiasta.

Edelleen olen vahvasti ja jääräpäisesti sitä mieltä, että jokainen käyttää juuri sitä mitä itse haluaa ja mihin on itse tyytyväinen. Millaisen puhelimen näkee tarpeelliseksi, niin sellaisen hankkii, eikä juokse lauman mukana kuin päättömät kanat.

11. T315

Tykkäykset:
    0

Harvinaisen totta...alhaalta sigusta voi lukea mikä puhelin ne minulle pystyy tällä hetkellä tarjoamaan. Eipä silti, lähes kaikkia puhelinmerkkejä käyttäneenä ja suurinta osaa malleistakin, niin ei osaa oikein olla enää kenenkään "puolella". Käytettävyys/ominaisuudet merkkaavat enemmän. Hintakin tietyllä tapaa, mutta niinhän sitä sanotaan että jos haluat halvan ja hyvän - osta kaksi tuotetta.

12. ^Treach

Tykkäykset:
    0
    Itse löysin Samsungin valikoimasta mulle parhaan puhelimen, ja olenkin siirtynyt täysin Samsungin puhelimien käyttäjäksi. Nyt odottelen, et i700 tulee myyntiin ja heti ostoksille sellainen hankkimaan.

13. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Minulle taas ulkonäkö ei merkitse mitään (Kännykässä ;). Vain ja ainoastaan ominaisuudet ja käytettävyys. En oikein osaa ottaa kantaa Nokialaisten käytettävyyteen, kun olen tietoisesti pyrkinyt välttämään ihokosketusta ;) Mutta ei todellakaan ole poissuljettu vaihtoehto, että Nokiakin joskus taskussa pullottaa, mutta nykyisellä tarjonnalla se ei ole vielä mahdollista.

14. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minä nyt olen tälläinen pintaliitäjä ja valtavirran mukana menijä joten siksi olen aina käyttänyt Nokiaa.

15. Smirre

Smirre

Tykkäykset:
    0
    Ennen olin vahvasti Nokian suuntaan, mutta sitten viisastuin ja halusin kokeilla muutakin merkkiä. Siinä sitten huomasin, että perhana minähän tykkään enemmän muista kuin nokian puhelimista :)

Enää en Nokian puhelinta edes halua ostaa, eipä Nokialla simpukkapuhelimia tarjollakaan paljon ole. Ennen en voinut sietää simpukkapuhelimia, mutta nykyään olen ehdottomasti simpukkapuhelimen kannalla.

Haluan käyttää muita puhelinmerkkejä (siemens, motorola, se) ja erottua Nokia täytteisestä massasta.

16. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Nokia oli kovaa huutoa mulle vielä joskus yläasteen puolesvälis, jo sitä ennen oli kokemusta Ericssonista ja Mitshubishin eräästä mallista. 3310 on vika Nokian luuri ja ei edelleenkään ole tulossa uutta Nokiaa. Viime vuonna oli käytössä Siemensiä ja Ericssonia ja nyt vieläkin Ericssonin puhelin käytössä, mutta kohta sekin vaihtuu jälleen Siemensiksi. Olen päättänyt olla siirtymättä Nokiaan niin kauan, kuin muut merkit tarjoavat vastaavanlaisella summalla parempaa ja enemmän. Eli ei Nokialle, mutta muille kyllä.

Niin ja arvostan pientä kokoa, pienellä painolla ja hienoja ulkoisia yksityiskohtia, eli edustan mielestäni tätä "ulkonäkö ennen ominaisuuksia" luokkaa ja niinhän se on. Valitettavasti on vaikea löytää tähän kategoriaan montaa puhelinta, mutta löysinpä itselleni kuitenkin SL55:n Siemensiltä.

17. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Siirryin aikanaan käyttämään muita merkkejä 7110:n jälkeen, koska Nokia pysäytti tuotekehityksensä käytännössä (uusia kunnon malleja ei tuotu kuluttajille asti koskaan) kokonaan ja jäi tarkkailemaan markkinoiden ja kilpailijoiden toimintaa.

Nyt kilpailu on taas koventunut ja Nokiakin pakotettu julkaisemaan värinäytöllisiä kohtuullisilla ominaisuuksilla varustettuja puhelimia, olen palannut taas Nokian puhelimen käyttäjäksi. Lisäksi yhteensopivuus on näytellyt osaa valinnassani, koska suurimmalla osalla suomalaisista on Nokia-puhelin.

18. tane

Tykkäykset:
    0
    Selitä vähän, mitä tämä yhteensopivuus oikein tarkoittaa, ja varsinkin mitä hyötyä siitä sinulle on? Eikö se riitä että muille voi soittaa ja tekstata, vai harrastatko akkujen vaihtelua ;)

19. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    no itelle oli ennen ainakin tärkeetä ku perheessä oli 5nokian luuria niin kaikkiel laturit kävi toisiinsa...se oli esim matkoilla ja muutenkin erittäin hyvä juttu.

mut nyt sain mutsin hommaamaan tos kevääl sgh-t100:n ja itel on moto ja nokia ja isäl nokia niin kyllä se näinkin menee mut hankalempaa on

20. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mä en ainakaan katso laturien ja akkujen yhteen sopivuuteen mitenkään, vaan laturi kulkee mukana jokaisella yön yli menevällä reissulla jos on tarkoitus nukkua muualla kuin kotona. Ei pitäis olla vaikeaa. Eli yhteensopivuus ongelmia ei mulla sinänsä ole, tai tarkemmin niitten miettimistä.

Jaa tämä viestiketju