1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vaihtoehto P800:lle?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja ars, 6/2/03.

1. ars

Tykkäykset:
    0
    Onko P800:lle varteenotettavaa vaihtoehtoa esim. Nokialta? Tai onko tiedossa että olisi tulossa kohta jokin.

2. Yksikkö

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    S7 ja 950 xl
    3650???

3. ars

Tykkäykset:
    0
    Eiks se oo hirmu iso? Arvostan juuri p800:n 'ei niin isoa' kokoa, jossa kuitenkin on iso näyttö.

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Riippuu vähän mitä haet.
    Jos kosketus näyttöä niin MS:n pohjaisia laitteita. (saatavilla CF kameraakin)
    Jos MP3 soitinta niin on myös luureja missä mp soitin ja perinteinen luuri.
    Jos softa valikoimaa haet niin mainitut MSpohjaiset ja Nokian 9210,7650,3650 laitteet.
    Jos kamera niin 7650,3650 ja perinteisemmällä käyttiksellä varustetut muut mallit
    Jos Symbian, GPRS, Kosketusnäyttö, Kamera, muistikortti, MP3 niin ei toistaiseksi vaihtoehtoja, tosin UIQ kayttöliitymän on lisensoineet muitakin valmistajia joten sellaisia tulee varmaan jollain aikavälillä.
    jne.

5. Yksikkö

Tykkäykset:
    22
    Puhelinmalli:
    S7 ja 950 xl
  6. Terro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    90
    Eikön 3650 ja P800 ole aikalailla saman kokoisia.

3650: 130g, 130 x 57 x 26 mm
    P800: 148-158g, 117 x 59 x 27 mm

7. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nokian S60-luurien (3650/7650) käyttöliittymä ja -logiikka on aivan erilainen kuin P800:ssa, joten ei mitenkään voi sanoa kumpi on ehdottomasti parempi. Kosketusnäyttö on joidenkin mielestä aivan pakollinen ja jotkut eivät taas opi tai totu siihen millään.

Itse en perinteisesti ole ollut kosketusnäyttöjen ja kynän ystävä, mutta P800:ssa olen pärjännyt verrattain hyvin käsialatunnistuksen kanssa. P800:aa voi onneksi käyttää myös yhden käden laitteena tuon viisisuuntaisen rullan avulla "virtuaalinäppäimistön" kiinni ollessa.

Itse olen vain iloinen, että tulee erilaisia laitteita erilaisiin tarpeisiin, enkä edes näe tarvetta luokitella laitteita ehdottomasti huonommaksi tai paremmaksi kuin muut.

t. tero

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Samaa mieltä, ja riippuu toki paljon käyttö tarkoituksesta.
    Ja siinäkin samaa mieltä että p800:n ensimmäisiä kosketusnäyttökoneita jota voi kuvitella käyttävänsä myös matkapuhelimena.
    Toistaiseksi ei ole kuin tuo UIQ käyttöliittymä Symbian alustalle jossa käytetään kosketusnäyttöä. Ja mielenkiinnolla odotan millaisia laitteita muilta tulee tuolla pohjalta.

9. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En ole koskaan päässyt kokeilemaan mutta suhtaudun silti vähän skeptisesti noihin kosketusnäyttöihin.

10. THL

Tykkäykset:
    1
    pda:n käyttäjänä mun on pakko myöntää että kosketusnäyttöä tulee kyllä silloin tällöin tökittyä useammin sormilla kuin kynällä. se taas ei oo kenties kovinkaan fiksua, koska ihmisten kädethän likaantuvat kuitenkin jossain vaiheessa ja sit kun alat tökkii likaisilla sormilla näyttöä niin ei voi tietää, miten se näyttö tykkää siitä..

11. moon

Tykkäykset:
    0
    Mulla kutisee varpaissa, että tämän kuun puolella julkaistaan puhelimia - ainakin yksi. Kysymyksessä on Siemensin S60 älypuhelin ja tämä tapahtuu Cannesissa.

Jaa tämä viestiketju