1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vaihtoaika

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja tikki, 28/5/04.

1. tikki

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys !!!
    Olisin kysellyt mikä on ns. normaali operaattorilta toiselle siirtyvä liittymän vaihtoaika näinä nykyajan päivinä ???

2. Tissot

Tykkäykset:
    5
    Elisalta Soneraan siirto tehty 27.5, siirtyy 4.6 Soneralle.

3. jam

Tykkäykset:
    0
    Saunalahdelta Elisalle siirto tehty 19.5 ja siirtyy 4.6

4. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    Cubio-->Kolumbus 27.04.2004 ilmoitus 24.05.2004 mokalla siirto
    Tele2-->Kolumbus 27.04.2004 ilmoitus 12.05.2004 siirto ongelmitta
    Nyt vuorossa Kolumbus-->Saunalahti 17.05.2004 ilmoitus siirto ???

5. Henna78

Tykkäykset:
    0
    Tänään (28.5) tehdyissä numeronsiirroissa Soneralle siirtopäivänä on ollut 7.6 eli kymmenen päivää.

6. Mokamies

Tykkäykset:
    0
    Vai olisiko sittenkin 6 päivää? Arkipäivät kun ainoastaan lasketaan mukaan numeronsiirroissa.

7. Henna78

Tykkäykset:
    0
    Juu todennäköisesti näin, laskin tuosta vain nuo kalenteripäivät enkä ottanut viikonloppuja huomioon.

8. tikki

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys !!!

Lähinnä vaan tuota alkuun kyselin kun tein operaattorivaihdon puhelimitse 30.4.2004 Dna:lta Elisalle ja vielä odottelen. Lupailtu on jo muutaman kerran, nyt olisi luvassa että 4.6 mennessä vaihtuisi.... ???

9. DaCheap1

DaCheap1 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En viitti uutta topiccii tehdä ni kysyn täällä:
    Kuinka kauan kestää Elisan liittymän avaus? (uusi liittymä)
    Kuinka kauan kestää Soneran liittymän avaus? (uusi liittymä)

10. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Elisalla tällä hetkellä normaaliliittymän avausaika 3 päivää. Osa Elisan omista liikkeistä saa kuitenkin liittymät suoraan auki ja myös muissa omissa liikkeissä on liittymiä, joilla pääsee heti soittamaan.

Soneralla on Avaaja, jolla liittymät saa heti auki.

11. DaCheap1

DaCheap1 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eli ilmeisesti Mäkitorpasta saa suoraan toimivan liittymän?

12. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kyllä niitä Mäkitorpista löytyy.

13. Pakana

Tykkäykset:
    0
    26. 4. tehty Sonera -> Radiolinja muutos, vaihtuu 2.6.

No ei kai tuossa muuten noin pitkään olisi mennyt, mutta Sonera on siitä mukava putiikki ettei liittymän omistajalta tarvita hyväksyntää mikäli liittymä muutetaan jonkun firman nimiin. Joku myyntitykki oli muuttanut mun (yksityishenkilön) liittymän äidin työpaikan (yritys)omistukeen. Tällaisen muutoksen voi tehdä ilman liittymän omistajan suostumusta. Mikäli mä haluan liittymän takaisin omille nimille, mun on etsittävä käsiini äidin työpaikalta käsiin sellainen ihminen jolla on yrityksen puolesta nimenkirjoitusoikeus, ja pyytää tätä tekemään Soneralle omistussuhteen muutos kirjallisesti.

Miten mä en huomannut tätä?
    No lasku tuli edelleen mun nimellaä normaaliin osoitteeseen, vain tuossa laskun oikeassa yläreunassa jossa on mm. laskun päivämäärä, ja -numero, asiakasnumero ja -tunnus jne lukee asiakkaan nimenä tämä äidin työpaikka.

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Eiköhän se kuitenkin tarvita.

Voiko tosiaan tehdä? Sinä siis ollut omistaja ja sinun nimissä ei ole tehty siirtoa (kukaan ei ole esiintynty sinuna tai allekirjoittanut sinuna mitään? vaan joku firma aikansa kuluksi ottanut sinun liittymäsi nimiin.

Tämä yleinen käytäntö vai?

15. Mokamies

Tykkäykset:
    0
    Liittymän siirtämiseen toisen henkilön/yrityksen nimiin tarvitaan aina suostumus luovuttajalta. Nyt yrityksen tulisi tehdä liittymästä kirjallinen irtisanominen Soneralle ja ilmoittaa että numeron saa luovuttaa sinulle ja sinä kävisit matkapuhelinkauppiaalla tekemässä sopimuksen kyseisestä numerosta tai soitat Soneran asiakaspalveluun ja pyydät heitä lähettämään tarvittavat sopimuspaperit sinulle.

E: Yritys pystyy ainoastaan luovuttamaan numeron - he eivät voi tehdä omistussuhteenmuutosta suoraan sinulle.

16. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Niin minäkin kuvittelin.
    Minä olin liittymän omistaja (ollut aika tarkkaan siitä lähtien kun täytin 18). Ei Firma mitenkään varsinaisesti ole ottanut liittymääni nimiinsä, vaan mun liittymä oli jotenkin liitetty johonkin firman yrittäjäsopimukseen niin että se oli siirretty yrityksen nimiin.
    Toivottavasti ei, mutta mahdollista näköjään.

Joo, no jotenkin noin se kai teknisesti ottaen meni, joka tapauksessa niin että mun täytyi etsiä käsiini henkilö jolla on firman nimenkirjoitusoikeus.

Kyseessä ei ole mikään suuri firma, vaan tuollainen muutaman ihmisen työllistävä PK yritys. Se myyntitykki oli tullut sinne firmaan jotain liittymiin liittyvää kauppaamaan, ja jonkinlaisen sopimuksen ne olivat tehneetkin, ja sitten se oli alkanut selittämään että tähän firman sopimuksen piiriin voi liittää myös yksityisen ihmisen nummeroita, niin että myös yksityinen saa käyttöönsä nämä valtavat alennukset. Äiti oli sitten antanut mun tietoni tälle myyntitykille, ja se soitti mulle, ja hehkutti edullisuutta. Se lupasi lähettää mulle papruja aiheesta, ja sanoi että sulle tulee kotiin lappu jonka allekirjoitat ja sillä hyväksyt homman. No papruja tuli, ja allekirjoitettava lappukin, tosin ilmeni että se etu ei ollut oikeastaan sen kummempi kuin mitä yleensäkin yrityksille jaetaan, olikohan se niin että yli 50e laskusta sai prosentin alennuksen, jokatapauksessa sellainen että ne vähät yksityispuhelut jotka tuolla liittymällä tulee soitettua, ei tosiaankaan oikeuta vielä mihinkään alennukseen, joten kuten oli sovittu, en sitä paprua allekirjoittanut, ja pidin asiaa sillä selvänä, kunnes koitin liittymää siirtää toiselle operaattorille.

Kun mä soitin soneran aspaan niin siellä oltiin hieman hämillisiä ja todettiin että kyllähän tuon liittymän noin pystyy siirtämään. Kun Radiolinjan liittymäkauppias sitä selvitti kuulin keskustelun lomasta että äitini olisi allekirjoittanut siirron, mutta kun mä itse soitin aspaan äitiäni ei enää mainittu, kai se asiakaspalvelija oli siinäkohtaa tajunnut etten mä ole äitini, eikä se kuulosta yhtään hyvältä että jonkun muun nimi oikeuttaa siirtoon.

Jos mä nyt oikein käsitin niin tällä myyntitykillä on siellä lomakkeissaan jokin ruksi jonka ruksaamalla asiakas on antanut suullisesti luvan muutokseen - mä tosin en ole antanut sitäkään, tai sitten tuo aspa keksi tuon hätäpäissään.

17. paeivaepeite

Tykkäykset:
    0

Tökkiikö siirrot usein juuri Dna:lta Elisaan?

Perhepiirissä tehtiin toukokuun puolessa välissä liittymäsopparit Elisa -kauppiaan tykönä, ja paperilla lukee siirtymäajankohtana 24.5.
    Mutta operaattori on Dna edelleen.
    Liittymän omistaja ehti jo soittaa Dna:n asiakaspalveluun (oikea osoite olisi ollut kai Elisa) eikä sinne ollut tullut mitään merkintää siirrosta.
    Toinen läheinen vaihtoi Soneralta Elisaan ja uusi liittymä toimi tasan sinä päivänä kun luvattiin.

18. mikasoon

Tykkäykset:
    0
    TELE FINLAND:lle siirtyminen takkuilee!

Sain kortin vanhalle numerolleni vain 3pv. ennen ilmoitettua siirtoa.

Tänään 2.6.2004 klo 14:30 piti siirtyminen tapahtua Saunalahdelta
    TELE Finland:lle, mutta mutta Saunalahti lakkas toimimasta ja TELE taas
    ei auennut, otin heti yhteyttä asiakspalveluun ja sanottiin, että verkkovian takia kaikki tämän päivän 2.6. siirrot on "epäonnistuneet".

TELE Finlandista soitettiin klo 18:00, etteivät saa linjaa auki tänään lainkaan, mutta lupasivat joten hyvitystä...

Numerooni soitettaessa kerrotaan, että se ei ole käytössä hmm.

Ps. Siirto Soneralta Saunalahteen noin kuukausi sitten sujui, kuten
    oli sovittu, ei katkoja.

Jaa tämä viestiketju