1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Vaihtamassa Nokiasta Ericssoniin, Siemensiin tai Motorolaan

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja kerrunch, 12/10/05.

1. kerrunch

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys.

Olen tehnyt viimeisen viikon aikana netissä puhelinvertailua hintavertailu- ja valmistajasivuilla. Olen perinteisesti ollut Nokian käyttäjä (lienee kuudes Nokia menossa), mutta haen nyt vaihtelua. Olen käynyt läpi eri valmistajia ja päätynyt siihen, että siirryn Sony Ericssoniin, Siemensiin tai Motorolaan. Minulla on nyt loppusuoralla 3 Ericssonia, 2 Motorolaa ja 5 Siemensiä.

Puhelimien teknisissä tiedoissa on paljon mielenkiintoista tietoa, mutta muutamia olennaisia asioita sieltä puuttuu. Tästä seuratenkin haluaisin udella seuraavia asioita tämän forumin käyttäjiltä:

01 Onko olemassa mitään vertailusivustoa, jossa kävisi selkeästi ilmi, voiko kyseessä olevaan puhelimeen ladata uusia polyfonisia soittoääniä? Yleensä sivustoilla kerrotaan, että puhelimessa on esimerkiksi 32-kanavaiset polyfonisoittarit, mutta ei itse asiassa mainita, voiko puhelimeen ladata niitä lisää. Olen nyt käynyt varmentamassa asiaa erilaisilla soittoääniä tarjoavilla sivustoilla.

02 Onko ylipäätään olemassa suomalaista kännyköiden vertailusivustoa, jolla olisi kriittinen arvostelu tai laajan käyttäjäryhmän käyttökokemuksia? Olen tutkinut Vertaa.fi -sivustoa, mutta siellä käyttäjien arvosteluja on hyvin vähän.

03 Onko jotain selkeitä olennaisia eroja Nokian ja Ericssonin/Siemensin/Motorolan välillä? Onko näissä jokin tietty ominaisuus tai heikkous, joka on yleisesti kyseisen valmistajan puhelimissa? Minulle olennaisinta puhelimessa on soittaminen ja tekstiviestit. Puheen pitää kuulua selkeästi. Näytön tulee olla värillinen ja valoltaan hyvä. Näppäimien tulisi olla napakat kirjoittamista ajatellen. Polyfoniset soittoäänet ovat myös olennaista. Kaikki muu on epäolennaista.

Toivottavasti kysymys on oikeassa forumissa. Kiitokset vastaamaan vaivautuneille!

2. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    www.puhelinvertailu.com sieltä kannattaa vertailla.

ja kyllä niitä soittareita saa ladattua lisää mikäli löytyy gprs..tai sitten koneen kautta datakaapelimahdollisuuden, Bluetoothin tai Infrapunan kautta. esim noissa nokian alle 100e luureihin tämä ei onnistu..99%;sti siis kaikkiin saa niitä lisää.

Näiden neljän merkin erot ovat lähinnä nykyisin siinä että tekstaria kirjoittaessa esim välilyönnit yms tulee hieman eri näppäimistä, oman kokemuksen mukaan Motorolalla on selkeästi hitaimmat ja bugisimmat softat..tuosta nelikosta erilaisin on ehkäpä Siemens. Yksi mitä vielä suosittelen on Samsung.

3. kerrunch

Tykkäykset:
    0
    Kiitokset vinkistä. Pitää tutustua.

Näyttää olevan, että pitkälti soittoääniä saa todella kännyihin. Olen siirtymässä Nokiasta pitkälti juuri sen takia, että heillä on mielestäni kännykät -150e todella heikkoja toiminnoiltaan vs muut merkit.

Kiitokset tästä. Auttaa pohinnassa. Olen kyllä kuullut paljon hyvää Motorolan v180:stä. Tosin näppäimistä ei ole tietoa.

Käsittääkseni Samsungissa on "oletusarvona" värinä, jota ei saa pois? Itse vieroksun värinää, joten siksi Samsung karsiutui matkalla. Vai olenko mahdollisesti saanut väärää informaatiota?

4. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    Samsungilla menee siis siten että jos itse soittoäänessä ei ole värinää niin ei puhelinkaan värise kuten muilla merkeillä.

Eli jos päädyt Samsungiin, ostat siihen datakaapelin ja netissä on miljoonittain soittareita, joten siirrät sieltä sellasen niin ei ole värinää.
    Erillisellä ohjelmalla saat kyllä samsungin soittariin "sisäänrakennettua" sen värinän.

eli sikäli oot käsittänyt väärin, esim samsungin vakio soittareista taitaa kahdessa olla värinä, muihin sitä et saa

5. kerrunch

Tykkäykset:
    0
    No perskeles. Sait juuri Samsungin mukaan puhelinkilpaan :D

6. Korma

Tykkäykset:
    0
    Motorolan tekstailunopeus on omassa V547:ssa samaa tasoa kuin esim. Nokian 6220:ssa, joten ei paha. Ja bugeihin en ole toistaiseksi törmännyt. Mekaaninen laatu Motokapulassa on huikeasti parempi kuin niissä nokialaisissa, joita olen käyttänyt tai kokeillut. Ei nitise, natise tai lonksu. SE:llä myös erinomainen kokonaislaatu (K500i). Käyttövalikko tekstaillessa on hieman erilainen kuin nokialaisissa, mutta huomattavasti lähempänä niitä kuin joku 4-5 vuotta sitten.

7. yepp

yepp Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
    Juu motorolaa kans en suosittelis, meni 2viikossa hermo siihen softaan ja lähti puhelin vaihtoon. (oli v600)

Siemensseistä ei ole kokemusta, mutta ei ne käsittääkseni kovin huonoja ole. uusi cx75 ainaki olisi aika houkutteleva ja m75 jos kaipaa rajumpaan menoon.

Sony Ericssonilla on hyviä malleja, esim. k700i:tä saa todella edullisesti tällä hetkellä ominaisuuksiinsa nähden. Itselläni oli vähän vanhemmat t610 ja z600 ja molemmat oli varsin mukavia käyttää ja viestin kirjoituksenkin oppi, ehkä jopa helpommin kuin samsungilla, nokian jälkeen.

Samsungeista voi sanoa, että joko tykkää tai ei tykkää. Itselläni on x460 ja e330 ollu ja ihan päteviä puhelimia olivat.

Niin ja mistäs paremmin laajan käyttäjäryhmän käyttökokemuksia kuin täältä lukemalla malleja käsittelevä topic. Tosin ei kaikkea kannata kovin vakavasti ottaa, eli jos yksi haukkuu puhelimen, niin ei se silloin välttämättä ihan paska ole (tai sama toisin päin).

Jaa tämä viestiketju