1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

V600 + moton oma bluetooth hf soittaminen ääniohjauksella?

Keskustelu osiossa 'Motorola ja Lenovo', aloittaja kavaman, 2/8/04.

1. kavaman

Tykkäykset:
    0
    Moi

Tota sellanen kysymys ois, että toimiiko toi soittaminen ääniohjauksella tässä v600:sessa ton hf sarjan kautta.
    (ei varmaan toimi?) koska en löytänyt ainakaan mitään keinoa miten ne äänitunnisteet linkitettäisiin puhelinnumeroihin.... Vai toimiiko?

-petteri

2. Twinspark

Tykkäykset:
    0
    Äänitunnisteet linkitetään puhelinnumeroihin muokkaamalla kyseistä puhelinmuistion tietuetta, siellä pitäisi olla kohta "Äänitunnus". Kun noita äänitunnuksia nauhoittaa, kannattaa olla hf käytössä, ja äänittää sen kautta, silloin ääni pitäisi tulla selkeämmin, ja toimia paremmin myös hf:tä käytettäessä.

Näin ainakin V500:ssa, V600:aan ei pitäisi olla eroa.

3. kavaman

Tykkäykset:
    0
    Jep löysin

Jees löysin sen kyllä. Mites tolla sit soitetaa noita äänitunnisteita käyttäen. Olen nyt nauhottanut 1 tunnisteen, ja se tulee sit johkin viestivalikkoon kun painan hf nappulaa ja sanon sen nimen, mut miten voin sit soittaa siihen puhelinnumeroon hf:än avulla minkä se löytää?

-petteri

4. Twinspark

Tykkäykset:
    0
    Itsellä toimii Jabran bt:n kanssa niin, että painan hf:ssä olevaa luurinnäppäintä, jonka jälkeen lausun puhelun vastaanottajan nimen. En tiedä toimiiko Motorolan bt samoin, mutta voithan koittaa. Sitten sen näkee. Mutta kannattaa varautua siihen että puhelin on aika tarkka ääntämisasusta. Itse luovuin tuon toiminnon käytöstä juuri siksi, että jouduin toistamaan nimen useita kertoja ennen kuin puhelin osasi soittaa (tavallaan noloa tietyissä tilanteissa toistaa samaa nimeä muutaman sekunnin välein).

5. kavaman

Tykkäykset:
    0
    Kyllä se noin toimii mut ei se soita

Eli toimii just noin ku sanoit, et pitää sanoo se nimi, mut ei se ainakaan itsestään lähde soittamaan. Se vaan vie mut siihen kohtaan , mun puhelinnumerolistassa. Eli jos sanon esim tomi, ni se menee kohtaan tomi, mut ei se lähde soittamaan itsestään. Siin vaan pystyy kirjottaa jotain email viestei, mms viestei jne... Oon vamaan laittanut jotenki väärään kohtaan ton äänitunnistuksen, mut ei hajuu...

-petteri

6. Twinspark

Tykkäykset:
    0
    Re: Kyllä se noin toimii mut ei se soita

Tai sitten ero on hf-laitteessa. Sen suhteen en osaakaan auttaa, itselläni kun on eri hf.

Tietysti voisi vielä koittaa, onko noiden äänikomentojen asetusten muuttamisella merkitystä. Eli
    Asetukset>Yhteys>Bluetooth-linkki>Asetukset>Äänikomennot tai
    Asetukset>Hands-free kuuloke>Äänikomennot (jostain syystä sama asetus kahdessa eri paikassa)
    Joku muu foorumilla voisi osata auttaa enemmän, käsittääkseni ainakin jollakulla on tuollainen hf ollut.

7. kavaman

Tykkäykset:
    0
    Jep ei vielkään.. ;)

Eli joo v600 ei ollut tuol handsfreen alla tota äänikomennot, mutta tuol asetuksissa oli, ja siel lukee äänikomennot päällä, eli ne kyl siis itsessään toimii, ja komentaahan tää puhelinta se ei vaan soita ;(.
    Se menee siis sen numeron kohdalle johon haluaisin soittaa, ja sit hf:ästä kuuluu se nimi minkä sinne sanelin, mut ei se lähde soittamaan.
    Mietin täs et pitääkö mun sanoa jotain et se lähtee soittaan vai mistäköhä toi kiikastaa ;)

-Petteri

8. Killerwhale

Tykkäykset:
    0
    Re: Jep ei vielkään.. ;)

Kun olet äänikomennolla päässyt luettelossa oikeaan kohtaan, kokeile painaa siitä hf:n napista mikäli sellainen löytyy. Sillä luulisi soittavan.

9. kavaman

Tykkäykset:
    0
    jees nyt toimii

Vihdoinkin löyty syy tohon. Jostain kumman syystä kun numero on tallennettu sim kortille niin ainakaan mulla ei toimi toi äänisoittaminen.
    Ku tallensin numerot puhelimen muistiin ni johan toimii.
    Ajattelin kirjottaa jos jollai o joskus ongelmia..

-petteri

10. Twinspark

Tykkäykset:
    0
    Re: jees nyt toimii

No tuo selittää jo paljon. Kas kun ei tullut mieleen, itse olen aina tallentanut numerot puhelimeen niin tässä kuin edellisessäkin puhelimessa. Tuo puhelimeen tallentaminen kun joissakin puhelimissa mahdollistaa muitakin toimintoja.

11. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    vähän OT mutta onko mahollista kopioida kaikkia tietoja similtä puhelimen muistiin ja sit et näkyis vain puhelimen muisti?

Jaa tämä viestiketju