V30 vs S8+ vs Op5t?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja steppiliha, 12/12/17.

1. steppiliha Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    0
    Omistan tällä hetkellä S8+ mut vaihtelu (saattaa) virkistää, joten lyödäänpä porukoiden mielipiteet ja kokemukset tulille..

V30 tulossa lähiaikoina suomeen ja malli kiinnostaa.
    + Ainakin vesitiiviys kuten samsungissakin, sormilukija paremmalla paikalla ja hieman pienempi fyysinen koko.

Op5t kiinnostaisi koska jouhevampi/sulavampi käyttää verrattuna S8+..joskin taas näyttö ja kamera olis huonommat. Myöskin vesitiiviyttä ei olisi, tämä taas iso miinus. Akunkestosta en osaa sanoa onko huonompi vai parempi ku nykyisessä.

Aiemmin op3 ja 3t omistaneena oon laitteet hyväksi todennut muutamia pikkuvikoja lukuunottamatta. Muutaman kerran jäänyt kaikki ilmoitukset tulematta ja akunkesto ailahteleva. Samsung taas siinä mielessä ollut hyvä että toimii kuin junan vessa muutamia hidasteluita lukuunottamatta.

Laittakaapa kokemuksia siis kehiin joilla ollut kyseisiä kapuloita. Myös jos on porukkaa joilla ollut S8/S8+ ja note 8 niin näistä kiinnostaisi myös tietää onko note "sulavampi" käyttää, kun rammia enemmän ja Android 7.1.1. Vai onko käytännössä sama puhelin kynällä?

2. KaZa Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    8   0   0

Tykkäykset:
    123
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S8+
    Mulla on 5T ja S8+ ja tässä juuri pähkäilen että kumpi jää käyttöön.
    Tässä omia plussia ja miinuksia:

S8+
    - himmeämpi pimeässä, kirkkaampi sekä tarkempi näyttö
    - kamerat
    - ‎IP-luokitus
    - ‎muistikorttipaikka
    - ‎langaton lataus

OnePlus 5T
    - enemmän muistia
    - ‎hieman nopeampi
    - ‎enemmän keskusmuistia
    - ‎parempi sormenjälkilukija
    - ‎nopeampi pikalataus
    - ‎päivitystahti nopeampi?

tietovanhus tykkää tästä.
  3. steppiliha Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    0
    Onko 5t:ssä muistikorttipaikkaa? Omiin plussiin samsungista pitäis vielä lisätä Samsung pass. Ei pystyis välttämättä enää elämään ilman ku tottunut käyttämään :D

Onko 5t sulava käyttää vai esiintyykö siinäkin ajoittaista "tökkimistä" animaatioissa? Tiedät varmaan mistä puhun kun omistat myös Samsungin.

Onko akunkestossa huomattavaa eroa?

4. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 Supermoderaattori

Palaute - 100%
    60   0   0

Tykkäykset:
    9585
    Puhelinmalli:
    Vaihtuu jatkuvasti
    Ei oo muistikorttipaikkaa.

Kyllähän tuo 5T on sulavan Android luuri (Pixelin jälkeen) mitä oikeastaan löytyy

tietovanhus and AlpinaD10 like this.
  5. tietovanhus

tietovanhus Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    12   0   0

Tykkäykset:
    60
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Vaihdoin Opo 5t - S8 plus malliin. Itse pähkäilin samaa kuin KaZa. Kuvaan tosi paljon , joten kamera oli kriteeri no 1 ja sehän on loistava. Vedenkestävyys on kyllä hyvä asia, oli huoletonta vastata ,tällä tuossa märässä kelissä puheluun. Opo 5T oli minun käytössä virran puolesta vähäruokaisempi. Kummallakin puhelimella pärjäsin koko päivän. Tämähän on käyttäjä kohtaista. Lataus oli Opossa tosi nopea ja tykkäsin siitä että luuri ei lämmenny juurikaan latauksessa. Infra vastasi jo muistikorttiin. Minulle riittää vallan mainiosti S8 nopeus, joku sovellus aukeaa nano sekuntteja nopeammin toisella , itselleni sillä ei ole juurikaan merkitystä. Jopa se paljon parjattu sormenjälki tunnistin löytyy helposti, tosin itsellä on sellaiset lapiot nuo kädet ,ettei tarvi edes asentoa muutella. Itse pidin tärkeenä fontin nosto mahdollisuutta, ikänäkö ominaisuuteen S8 on suorastaa loistavat säädöt. Pystyy saamaan fontit paremmin miellytävämmäksi kuin Opossa. Fontit vaikuttavat myöskin mukavasti ilmoituksiin, S8 nostaa fontit hienosti ilmoituksiin.. Ainut mitä jäin kaipaan ja josta tykkäsin oli Opossa se shelf ilmoitus sivusto, oli aivan loistava käytöltään. Jos joku tiettää korvaavan . niin voi vinkata minulle (ilman roottia). Lisävarusteista ostin Oneplus oman flipin, olen vissiin ainut kuka ei tykkää siitä laadulllisesti. Ihme materiaalia, kerää kunnolla rasvaisuutta , istu luuriin nätisti, mutta ei minusta ollut viimeisty loppuun asti kunnolla. 10 lisää , sillähän saa toiselta valmistajalta aidosta nahasta tehdyn ja hienommin viimeistellyn kuoren HUOM. Painotan tämä on makua asia, minä en tykännyt. LG luurista ei ole mitää tietoa ja kokemusta. Nämä oli minun kokemuksia, pahoittelen jos on termit jota käytin on väärin, koittakaa kestää :-$

Viimeksi muokattu: 15/12/17
    AlpinaD10, XIII, Avantasia ja 1 muu henkilö tykkää tästä.
  6. steppiliha Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    0
    Tämä ^ auttoi tekemään valinnan opon ja s8n välillä..v30 kuullut vähän liikaa huonoja puolia että uskaltaisi laittaa. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis S8+ tai note8, mutta onko tuo note niin paljon parempi että kannattaa alkaa vaihtamaan.

7. Avantasia

Avantasia Konkari

Palaute - 100%
    76   0   0

Tykkäykset:
    752
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Tuo shelf on itelle myös sellanen mitä oon kovasti kaivannut myös muihin luureihin. Op on toteuttanu sen todella hyvin. Käytin sitä paljon muistiinpanoihin ja ryhmäwhatsapp keskuteluihin :)

8. tietovanhus

tietovanhus Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    12   0   0

Tykkäykset:
    60
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Ei perskules, jotenkin maagisesti Oneplus 5t vangitsi minut. Oli pakko hankkia se uudestaan. Vaikka köniin tuli kamerassa sekä näytössä, ja ip luokassa. Ei tätä voi enää järjellisesti edes perustella, oli vaan pakko saada Opo takas. Sampassa kävi ahdistamaan se puikulamaisuus sekä edge. Jotenkin tämä Opon näytön leveys sopiin sittenkin minulle paremmin ja kun yrittää elää tuon kameran kanssa, eiköhän tällä pärjää . Kummatkin luurit ovat omalla tavallaan loistavia, itse lopetin arpomisen ja laiton Sampan kiertoon Noh tulihan taas seliteltyä tätä vaihtoa takaisin .

tjalonen and AlpinaD10 like this.
  9. steppiliha Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    1   0   0

Tykkäykset:
    0
    itse odottelen tuon oreo päivityksen tähän samppaan, ennenkö alan tekemään mitään vaihtoja mihinkään suuntaan..

10. anzi80 Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    10   0   0

Tykkäykset:
    4
    Itselläkin nyt OP5 ja SGS8+ käytössä ja hieman kun on vertailua tehnyt, niin tätä samaa olen itse huomannut mitä moni muukin on todennut.

Kamerassa OP5 häviää, varsinkin hämärässä. Jos valoa riittää, niin eroa ei enää omaan silmään niin paljoa ole. Tähän aikaan vuodesta valoa vaan on sen verran vähän, että S8+ on melko selvästi parempi. Näyttö on samsungissa parempi, muttei se minusta huono ole OP5:kaan.

Mutta sitten taas käytön yleinen sujuvuus on paljon parempi OP5:ssa. Sormenjälkilukija toimii aina ja puhelin ei hidastele käytännössä koskaan missään tilanteessa. Samsung tuntuu hieman hitaammalta kaikessa, sormenjälkilukija toimii heikommin ja on vielä sijainniltaankin aika huono. Minusta iiristunnistuskin takkuaa juurin sen verran, että ärsyttää kun se ei toimi. Ja itse tykkään tuosta melkein puhtaasta Andrdoidista, vaikka siitä nyt sitten jotain ominaisuuksia puuttuisikin.

OP5T paremmalla kameralla ja IP68:lla olisi kyllä itselle aika unelmalaite, mutta kuten monella muullakin, kameran vuoksi tässä vielä arvon, kestääkö muut Samsungin heikkoudet ja pitäisi sen. :(

Jaa tämä viestiketju