1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Väärät mielipiteet

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja ilpo, 22/8/04.

1. ilpo

Tykkäykset:
    0
    Olen jonkun aikaa seurannut tätä foorumia ja olen havainnut sen menevän kovasti kohti sisäsiittoisuutta. Saunalahdesta ja DNA:sta on tehty syntipukkeja mitä ihmeellisimpiin asioihin. Niitä ei saa kehua ja jos vahingossa niin teet niin "isoveli" puuttuu välittömästi keskustelun kulkuun. Ilmeisesti todellisen kilpailun tuleminen Suomen marginaalimarkkinoille on sittenkin ollut liian kova pala purtavaksi tietyille henkilöille tällä foorumilla. ;)

2. jube

Tykkäykset:
    0
    Pitikös tällekin järisyttävälle kommentoinnille avata oma ketju? Todennäköisesti mielipide olisi mahtunut noihin olemassaoleviin Saunis-ketjuihinkin.

Sitä paitsi Saunis osannee hyödyntää myös marttyyrin roolin "kaltoin kohdeltuna markkinoiden vapauttajana". DNAn tiedotus vastaavaan tosin tuskin kykenee, mutta sille taas ei mitään voi.

Biznes is biznes.

-jube

[edit: lisäsin sloganin ja kursiivit]

3. lemon Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Valitettavasti ajoittain olen tullut samoihin aatoksiin. Vieläkin valitettavasti suuria tukevilla ja valtaosalla muillakin ei ole se tiedossa että verkon omistaja ei saa myydä suoraan loppukäyttäjille palveluitaan. Kun omat tuotteet pohjautuvat liiankin taannoin rakennetun verkko-operaattorin monopolin tuomaan etuun ja synergiaan. Tällöin blukkia ei mene kaupaksi, niin alkaa keittämään. Itse olisin halukas tietämään kumman palvelua nykyiset kotisoitto/heimopalvelu on, palveluoperaattorin vai verkko-operaattorin. Tuossa palvelussa on mahdollista soittaa matkaviestinverkkoon edullisemmin kiinteästä verkosta. Miksi uudet palveluoperaattorit eivät tarjoa tätä palvelua? Kieltäytyykö nykyinen verkko-operaattori myymästä tätä muille hyyryläisille?

Veikkaan siis ongelmaksi sitä että pelätään tuntemattomien markkinoille tuloa ja halutaan suojella omaa kaikin keinnoin. Vedotaan että laskutus on muilla sekaisin. Miten todistat että nykyinen laskuttaa oikein? Itse olen kerran saanut ns. pitkään markkinoilla olleen operaattorin kiinni liikaa laskuttamisesta. Tutkivat asiaa muutaman kuukauden ja sitten myönsivät ja hyvittivät lyhkäisen asiakassuhteen aikana liikaa laskutetut. Totesivat että oli hankalasti todennettava virhe.

4. Satunnainen

Tykkäykset:
    0
    Tätä mielipidettä olenkin ihmetellyt, nyysseissä threadit ovat tärkeitä - mutta tässä softassa mielestäni monet pienet threadit ovat helpompia seurata kuin ylipitkät. Etenkin haku on mielestäni helpompaa.

Eli näitä mielipiteitä on tämänkin asian suhteen useita ;)

5. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itseäni ihmetyttää miten jengi on oman operaattorin takana 100%. Aina väitetään miten hyvä oma operaattori on, ja samalla haukutaan muita minkä keritään. Ainakin itse olen valmis vaihtamaan operaattoria paremman palvelun tai hintojen takia. Oma operaattori vaihtui saman tien kun numeron siirto tuli mahdolliseksi. Tuskin tulee olemaan viimeinen operaattori nykyinenkään.

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itse vaihdan liittymää ihan mieltymyksen mukaan. En tosin hirvittävän usein, mutta Radiolinja ---> Sonera ---> Radiolinja ---> Sonera ---> Saunalahti.

7. jube

Tykkäykset:
    0
    Joo, aloitusviesti oli vaan niin löysää läppää, että se olisi varmaan toiminut paremmin olemassaolevassa threadissa. Mutta kuten totesit, nämä on makuasioita ;)

Sehän on vaan hienoa, että joku jaksaa suhtautua asiaan intohimoisesti, vaikka kyseessä on vain matkapuhelinoperaattorin valinta.

-jube

8. saeaetaejae

Tykkäykset:
    0
    Olen omasta mielestä sopimuksessa "asiakas", jolloin haluan operaattoriltani hyvää palvelua. Niin kauan kun en omista lafkaa, niin en sen toimintaa erityisesti puolustele.

9. smrk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    42
    Lankaverkosta soittamisen hinnoittelee palveluoperaattori. Se käsittääkseni maksaa ölankaverkosta tulevista soitoista verkko-operaattorille vuokraa aivan kuin lähtevistäkin.

Tähän tosin pon suunnitteilla muutos niin, että hinnoittelun tekisi lankaoperaattori tai välitysoperaattori samaan tyyliin kuin kaukopuheluissa. Prefixeillä tai sopimuksilla voisi sitten
    valita operaattorin.

Se miksi pienet operaattorit eivät palvelua tarjoa on käsittääkseni sen pieni kysyntä. Suurimmalla osalla on kuitenkin matkapuhelin, jolla soittaa. Langasta kännykkään soittajat soittavat päivisin työpuhelimista. Iltaisin mukana on myös mummoja, joilla kännykkää ole. Ei ole sattuma, että iltaisin hinta on kaikilla suhteellisen kohtuullinen mutta päivisin hinta on kova dna:ta lukuunottamatta. Lähinnä lankapuhelimen kiinnittämisestä on hyötyä, jos kaverilla on väärän operaattorin kännykkä ja siksi voi sensijaan kytkeä rinkiin lankanumeron. Varsinkin Elisalla on myös omat lankapuhelimensa puolustettavina. Jos langasta voi soittaa kännykkään halvemmalla voi sitä pitää pidempään kuin muuten.

Muilla opeaattoreilla on omanlaiset rinkisysteeminsä, jotka yleensä ovat yksisuuntaisia ja siten vapaasti valittavia. Tämä tarkoittaa luonnollisesti, että langasta soittava ei hyödy.

10. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Niin, näinpä näin. Fanaattisuus sen oman operaattorivalinnan ylivertaisuudesta on välillä suorastaan häikäisevää, kuitenkin kaikkia välillä hutkitaan kuin vierasta sikaa. Elisa & yt-neuvottelut olivat pitkään hampaissa, Sonerasta ja saksasta ostetusta lämpimistä ilmoista saimme taas nauttia viime kesänä - kyllä välillä on tuntunut vuoroin kunkin puolesta että tästä ei enää selvitä.

Ihmismieli unohtaa, varsinkin jos "haluaa unohtaa". Toki monilla käyttäjillä tietenkin on omat vaikuttimensa muodostaa mielipiteitä muista operaattoreista - jonkinlainen suodatus päälle vain kun lukee niitä äärimmäisiä mielipiteitä, sillä noilta "siteiltä" ei valitettavasti täällä voi välttyä...

Kuitenkin se, että kehuu jotain (vaikka sitten sentin kymmenyksien hintanokittelua) ei tarkoita sitä, että kaikkien pitäisi automaattisesti olla innoissaan asiasta. Mitä sitten? Toki haluamme erilaisia asioita operaattorilta.

11. jube

Tykkäykset:
    0
    Jussi edellä jo antoi asialliseen kommenttiisi asiallisen vastauksen, joten minä vaan muistutan tunneperäisten keskustelujen kiistattomasta viihdearvosta ;)

-jube

12. saeaetaejae

Tykkäykset:
    0
    Näintä tunneperäisiä keskusteluita tällä foorumilla tapaa olla. :D Eniten taisi tulla tappelua kuitenkin DNA:n GPRS-laskutuksen muuttumisesta viime kesänä. Tosin silloin olikin hieman aihetta.

13. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä tunnetta pitää pelissä olla, ainakin vähäsen. Kyllä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen, ainakin sitä mieltä minä olen. Toki pitää pysyä asialinjoilla.

Toivoisin vähän vapaampaa ilmapiiriä tänne foorumille. Eikä aina tarvitse tuomita käyttäjää jos sattuu perustamaan "turhan" ketjun. Ei kait se nyt sentään niin hirveä rikos ole? Aika paljon on nykyään nuoria ihmisiä foorumilla jotka ei vielä oikein ymmärrä pelisääntöjä, aika opettaa. Ei pelotella kuitenkaan ihmisiä pois foorumilta.

Tuo dna:n gprs-laskutuksen muutos kalvaa mieltä vieläkin.

14. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Huvittavaahan se on,kun saunis mainostaa tämän päivän hesarissa,että MISTÄ LÖYDÄT HALVEMMAN LIITTYMÄN,KUIN HEIDÄN SIMPPELI?Oikein etusivulla vielä.No samasta lehdestä takasivulla Kolumbuksen mainos liittymästään ja näyttää olevan halvempi;)
    No huomista hesaria odotellen ja sauniksen komeaa mainosta odotellen...

Ihme jengiä jotkut,kun ovat rakastuneet johonkin helvetin operaattoriin,että ei fanaattisuudella ole rajoja.Mä ainakin haistatan pitkät koko jutulle,kun vertaa asioiden tärkeysjärjestystä omissa asioissa.Yks lysti,että mikä operaattori itsellä ja muilla.Pääasia,että linjat on auki,kun tarve puhua.Mulle nyt on ihan sama,että onko lasku 50 eur,tai 65 eur kuukaudessa.Ei tarvitse onneksi isiltä,tai äidiltä laskurahoja kitistä,niin ei nokonuukaa onko 5eur ilmaista puheaikaa liittymässä vai ei.Tämänkin topicin aloittaja on just sellainen jantteri,joka menettää aivan varmasti yöunensa operaattoreita miettiessä.Ajatelkaapa kun eteen tulee oikea murheen aihe,niin mitä sitten??Rasvataan köyttä todennäköisesti,kun ei kestetä...

15. saeaetaejae

Tykkäykset:
    0
    Juuh, melkein on välillä on kuin uskontokunnat tappelisivat kenen jumala on oikea jumala. Noh, esim. opiskelijoille tuo 15e voi olla jo paljon. Omalla kohdalla Elisa pysyy puhelimessa niin kauan, kun on vain yksi asuinpaikka (->ADSL), tai kunnes joku toinen operaattori tuo edullisen GPRS-palvelun markkinoille. Ainoa periaate on, että verkostomarkkinointi liittymiin en koske - jokainen tietänee miksi...

16. aimo Vieras

Heh heh, pakko vastata tähän että sama juttu itseänikin hymyilytti. Vielä kun olisivat molemmat mainokset olleet etusivulla... :)

Viimeksi Saunalahti oli reagoinnut nopeammin, joten voi olla ettei enää pudotakaan hintojaan? Tai sitten miettii tällä kertaa vaan pidempään.

17. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Se on aina sellainen juttu,että kun kaksi operaattoria mainostaa erinomaisuuttaan ja halvemmuuttaan samassa lehdessä,niin tilanne on Kolumbuksen eduksi tänä päivänä.Mukavasti veti saunikselta housut nilkkoihin viimeistä sivua lukiessa,eli ihan pisteenä iin päälle;)

18. aimo Vieras

En kyllä ymmärrä pointtiasi, mutta mitä siitä. Suuri osahan foorumilaisista käyttää nimenomaan Saunalahtea. Katsoppa gallup "mikä liittymä sinulla on ykköskäytössä".

Tästäkin on puhuttu jo muissa osioissa. Kumma kun ei Tele Finlandia ja Kolumbusta haukuta, eivätkö ne sitten ole todellisia kilpailijoita?
    Ja niitä foorumilaiset käyttävät paljon vähemmän kuin Saunalahtea...
    (lähde: samainen gallup-kysely)

19. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Hä, terrafleksin miehetkö taasen sekoittelee muiden busineksia jne.

20. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei, mutta pitää "uuden käyttäjän" kestää niin paljon kritiikkiä että yhden "valitusviestin" kestää - toivottavasti ottaa siitä opiksi. Esim. jotain muropakettia on aivan kauhea lukea, joka ikinen viesti pitää lätkäistä eri threadiin.

"Sisäsiitoisuudesta" - meininki on rauhoittunut aika lailla kun acn-hemmot on hävinnyt (ainoastaan augusti seuraa vielä foorumia ja vastailee kysymyksiin jotenkuten, pisteet siitä) eikä oikein mitään uutta taivaan alla tapahdu nyt matkapuhelinpuolella - saunalahti tekee pari liittymää viikossa, se nyt ainut.

Jaa tämä viestiketju