1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uutta puhelinta etsimässä

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Tragedy, 17/4/07.

1. Tragedy

Tykkäykset:
    0
    Elikä tässä nyt olen etsinyt itselleni aktiivisesti uutta puhelinta, joten kaikki SE:n, Nokian ja Samsungin (sekä myös DNA:n, Elisan, Saunalahden ja Soneran) sivut on koulittu läpi. Kysäisen nyt vielä kuitenkin muiltakin henkilöiltä mielipiteitä, kun nuo sivut mainitsevat hieman vähemmän niitä puhelimien heikkouksia.

Tässä tärkeimmät ominaisuudet:
    - MP3-soitin, äänenlaadun tulisi olla kohtuuhyvä
    - Tuki vähintään 1 GT:n muistikortille
    - FM-Radio
    - Kamera (ihan megapikselitasoa)
    - Akkukesto mahd. hyvä varsinkin musiikkia kuunnellessa

Hyviä (muttei pakollisia) ominaisuuksia:
    - Musiikkitoiminnon saisi käyntiin yhdestä napista
    - Isompiakin muistikorttejakin saisi tukea
    - Valikoissa eteneminen olisi kohtuu nopeata

Muuta:
    - Olen kiinnostunut jostain syystä viime aikoina näistä simpukkapuhelimista, jolloin kellonkin saisi siihen toiseen näyttöön. Samsung näitä on esittänyt ihan hyvin, mutta ominaisuudet eivät muuten ole ihan vakuuttaneet. Tämä ei ole mitenkään pakollinen juttu, ihan perusmuoto käy hyvin :)
    - Myös näistä halvemmista puhelimista olisi kiva saada kokemuksia, N95 tyyliset puhelimet eivät ihan budjettiin mene. Tarjouksia (myös näitä liittymä-puhelinsopimuksia) saa myös tietenkin mukaan laittaa, jos hyviä sellaisia löytyy.
    - Paras tietysti olisi, jos itse/tuttava omistaisi ehdottamianne puhelimia, sillä nuo valmistajien esitykset olen jo aika tarkkaan lukenut. On minulta kyllä varmaan mennä moni varteenotettava ehdokas ohikin.

2. samumanu Vieras

SE W850i, ei oo simpukka mut soittimena aika mainio.

3. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Sony Ericssonin W710i voisi olla passeli valinta sinulle.

Löytyy musiikkisoitin, radio, muistikorttitukea 2 gigaan, kohtalaisen hyvä kamera ja on simpukka.

Lisäksi kun on Walkman-puhelin, eli musiikkiin suunnattu, niin voisi ainakin olettaa, että akkukesto ei ole sieltä aivan huonoimmasta päästä musiikinkuuntelussa. Sama pätee myös muuhun "musiikkikäytettävyyteen", eli siihen kuinka helppokäyttöistä ja mukavaa puhelinta on käyttää mp3-soittimena.

Hinnankaan ei pitäisi olla mitenkään ylikorkea.

4. Tragedy

Tykkäykset:
    0
    Olenkin juuri näitä kahta pitänyt viimeaikoina varteenotettavimpina ehdokkaina, kolmas vaihtoehto on ollut Nokian N73 ME. Simpukka ei nyt ole tietenkään välttämätöntä, mutta tuo W710i taitaa olla vielä selvästi noita kahta muuta halvempikin, joten voisi olla hyvä valinta. Olenko muuten katsonut jotenkin huonosti, vai eikö mikään operaattori tarjoa tuon W710:n kanssa liittymäsopimuksia? En ole ainakaan missään huomannut. Eipä sekään nyt tavallaan haittaa, mutta joissakin tapauksissa tulee halvemmaksi ostaa tuollaisia paketteja, varsinkin jos mukaan sisältyy puheaikaa.

5. samumanu Vieras

Ei kai W710i ole 3g???

6. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Ei ole ja siksi ei tarjotakaan operaattoreiden paketeissa.

W710i on siis GSM-puhelin ja niiden kytkykauppa ei ole sallittua!

7. Tragedy

Tykkäykset:
    0
    Ai niin, ei käynyt edes mielessä tuota viestiä kirjoittaessa : ) Hinta on onneksi muuten melko alhainen ja ilmeisesti ihan kelvollinen puhelin muutenkin.

8. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Tiedätkö mikä on Symbian? Tai tarvitsetko sellaista? Jos et, niin turha N73:sta hankkia.

9. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mielestäni Symbianista tietäminen ei tarkoita etteikö Symbian kone voisi olla oikeavalinta. Moni tauno tietämättömällä on voinut Symbian koneella tai muulla älykonella löytää huomattavasti lisäarvoa puhelimeen.

10. Tragedy

Tykkäykset:
    0
    Olen minä suurin piirtein tietoinen mikä Symbia on, mutta myönnän kyllä etten hirveästi ole aiheeseen perehtynyt.

11. Jankka

Jankka

Tykkäykset:
    0
    Kannattaa perehtyä ainakin jonkun verran ja miettiä haluaako esim. lisäohjelmia käyttää. Ellei kiinnostusta näihin ollenkaan ole niin ehkä tosiaan puhelin ilman symbiania olisi sopivampi.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jatkoin Miksi Symbian s60 puhelin kun aiheeseen sivutta muuallakin.

13. Tragedy

Tykkäykset:
    0
    Kyllä tuo Symbian ominaisuus on alkanut kiinnostamaan mitä enemmän siihen on tutustunut, mutta tärkein ominaisuus on kuitenkin se musiikki. W850i:ssä olen kiinnittänyt huomiota TrackID ominaisuuteen, joka kuulostaisi myös todella hyvältä (käytännön kokemuksia?).

Jaa tämä viestiketju