1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uutta luuria WP vai android

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja viheik, 1/5/13.

1. viheik

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    2110 - 6110 - 8210 - 6610i - 6288 - X6 - Sony Xperia L
    Nokia X6 alkaa olla eläke iässä ja tilalle olen ajatellut Samsung GS2+ android tai Ativ S WP8. Nokialta 820 jos nokialta katsotaan Lähinnä käyttikset mietityttää. Puhelimen käyttöikä on n.3-5vuotta.
    Se että millasella käytöllä se on niin puhelut on tärkeimmät netti käyttöstä en osaa sanoa kun eipä tuolla x6 paljo kiinnosta muuta tehä kuin soittaa.
    Whatsapp, skype, sport tracker yms kiinnostaa. Kellään tutulla ei lähipiirissä ei ole windows Phonea niin en osaa päättää.

Kokemusta on Samsung Galaxy S joka toimii työpuhelimena. Sen kanssa on meinannut mennä hermot monesti taitaa olla kaksi sähköpostia liikaa kun jumittaa eikä puhelutkaan joskus lähde.Rauta puoli taitaa käydä vanhaksi.

Hinta luokka max.350€.

2. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6018
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Tuossa hintaluokassa Lumia 820 on kyllä hyvä valinta. Näytön resoluutio on heikompi kuin Ativissa tai Lumia 920:ssä, mutta prossu ja RAM muistin määrä on sama.
    350€:llä saat Lumia 820:n + langattoman latauskuoren. Langatonta latausalustaa et ihan enää saa tuohon hintaan, mutta parin kympin lisäsijoituksella tuokin korjaantuu.

Ainakin itse olen jo moneen otteeseen todennut WP8:n olevan käytettävyydeltään Androidia paljon parempi. Muokattavuutta ei ole tietysti niin paljoa, mutta onko Se nyt sitten hyvä vai huono asia? Riippuu varmasti käyttäjästä.

Suosittelen kokeilemaan rohkeasti WP8:a

3. jviirret Vieras

Millä mallilla näissä WP8 luureissa on moniajo, eli miten ohjelmat ja synkronoinnit pyörii yhtä aikaa sports trakerin kans?

4. MJH78

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    ZTE Blade
    Itse olen kahden vuoden Android puhelimen (ZTE BLade) jälkeen katsomassa uutta puhelinta. Eräs vaihtoehto on Lumia 820. Sen vaihtoehtona olen katsellut Samsung Xcover 2:sta. En ole koskaan käyttänyt Windowsia puhelimessa, joten se hieman mietityttää. Itse olen hieman asioita tutkineena päätynyt hieman enemmän Lumia 820:n kannalle. Täytyy kuitenkin vielä käydä liikkeessä kokeilemassa tuota 820:stä.

Tuota muokattavuuden puuteesta olen kuullut puhuttavan. Androidhan on siinä mielessä monipuolisempi, mutta en ole ainakaan omassa puhelimessani sitä kovin paljon tarvinnut enkä oikeasti jää sitä kaipaamaan. Enemmänkin Windows puhelimen haittana on sovellusten puute, mutta ainakin itse käytän lähinnä nettiä (Operaa, mutta sitä ei taida ainakaan toistaiseksi saada Windows Phoneen), navigointia (mikä ilmeisesti on hyvä ja toimiva Nokian puhelimissa, ei Googlen navigoinnissakaan ole mitään vikaa) ja Youtuben katseluun. Tuo viimeinen kohta taitaa olla näistä ainoa, missä Android on todella parempi kuin Windows Phone.

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kannattaa kelailla noita WP ketjuja, joita löytyy tuolta sovellus osiosta.

Sports Trakeri ei häiritse taustalla olevia ohjelmia. mutta itse tuo ohjelma ei ole kovin kummoinen nykyisellään, kannattaa lukea ko ohjelma ketjua.

6. jartsuli Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    355
    350e, sgs3 käytettynä.. ehdottomasti eniten vastinetta rahalle.

7. projector

projector Ole sinä tavis hiljaa, mää oon VIP

Tykkäykset:
    1865
    Puhelinmalli:
    Usein vaihtuva malli
    S3 löytyy joa alta 300€ eilen kaverin vaimolle haettiin priimakuntoinen S3 270€

8. Master of the Universe

Master of the Universe Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1200
    Puhelinmalli:
    SAMSUNG, tietysti. Mikäs muu? No Huawei
  9. handy

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Asha 311
    Itsellä GS2 ollut, mutten kamalasti Androidista välittänyt. Custom romeilla saa tietenkin parempaan suuntaan, mutta siinä kohtaa taas lähtee tukuu.

Ativ S kärsii Windows puhelimena ihan selvästi siitä, ettei sille ole kunnolla sovelluksia. Samsung ei ole itse pahemmin Windows Phoneen panostanut, eikä puhelimelle saa Nokian sovelluksia, joten se jää vähän väliinputoajaksi.

Lumia 820 ihan jees, mutta hintaero 920:een verrattuna on aika pieni siihen nähden, että 920 tarjoaa melkoisen kasan parempia ominaisuuksia. Tietenkin, jos parempi kamera, langaton lataus, tarkempi näyttö jne eivät tuo itselle paljoakaan lisäarvoa, niin 820:ntä on kanssa ihan kelpo valinta.

Koska etsit 3-5v käyttäikää, josta varsinkin 5v puhelimelle kohtuu paljon, niin kannattaa ehkä suunnata katseet Applen puhelimiin, jotkat ovat käyttöiältään ja sovellustarjonnaltaan vahvoilla. Ehkä iPhone 4 tai 4S voisivat tässä kohtaa tulla kyseen. Lumia 820 on toinen vaihtoehto. 820:ssä on sisällä samaa rautaa, mitä 920:ssä, minkä takia tulevat Windows Phonen päivitykset ovat luultavasti ainakin näillä kahdella saatavilla. Lisäksi tämän kevään uusille Android puhelimille (HTC One, Galaxy S4, Xperia Z) voi odottaa tukea vuosiksi, mutta hintaluokka on sitten taas siellä 600-700e.

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Tuo oli hyvä huomio, jos yli 2v saati yli 3v käyttöikää suunnittelee niiin ostohetken "isointa" rautaa ehdottomasti. WP8 voisi ja odotetaankin kohtuu merkittäviä päivityksiä, joilla se harppoo nykyisestä tasosta.

Jos iPhoneen kallistuu, niin siellä myös pitkää ikää kaivatessa kannattaa ostaa uusintarautaa (jos ei tyyppi vikaa). iOSllä tuoreimmat päivitykset on aika tärkeitä, sillä sovellus devaajat elää sen mukaan.

11. jviirret Vieras

Sama koskee Androidia. Android 2.3 julkaistu joulukuussa 2010 ja on edelleen täysin käyttökelpoinen. Vieläkin myynnissä uusia puhelimia tuolla versiolla ja suurin osa ohjelmista toimii sillä.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Olet oikeassa, tosin en viideksi en edes kolmeksi seuraavaksi vuodeksi tuohon turvautuisi.

Mutta reiluparivuotta sitten ? ja monella laitteella siihen se sitten tyssäs ja tuokin päivitys taisi tulla joihinkin aika myöhään. ja viimeistä haluaville mutinaa, muita ei ehkä niinkään häirinnyt.

Vaikka iPhone miehet tuosta vitsailee, niin Apple mailmailma on erilainen, siellä laitteet saa päivitykset ja devaajat elää sen mukaan, kun päivitysten tulo loppuu niin se suurempi juttu.

Eikä Androidilla mennyt suoraan välttämättä kuvaa tulevaisuutta ja laite kirjo iso, niin joidenkin kohdalla enemmän päivitysaktiivisuutta.jatkossa.

1 henkilö tykkää tästä
  13. Mummo123 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    95
    Puhelinmalli:
    iPhone 5s
  14. viheik

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Tuostahan se ajatus lähtikin kun näin paikallisessa Elisa shopitissa ativ s. Giga ja verkkokauppasta n.450€.
    Voishan sitä älypuhelin aikakaudella toki tihentää puhelimen päivitystä tuosta 5 vuodesta joka on tähän asti ollut. X6 poikkeuksena 3 vuotta.

No entäs gs2+? Alkaako olemaan päiväys jo menny vaikka saikin päivityksen käyttikseen.

15. handy

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Asha 311
    Jos meinaat puhelinta käyttää vielä vuosina 2016-2018, niin gs2+:n parasta ennen päiväys ei kyllä tonne asti yllä. Ennemmin kannattaa katsoa jo normi galaxy s kakkosta, jolle on parempi custom rom tuki, vaikka sitäkään on paha tolla elinkaarella suositella.

Windows Phone puhelimiin luvataan 18kk päivitystuki, joten Lumia 820 tulee saamaan varmasti päivitykset heinäkuuhun 2014. Koska kyseessä on kuitenkin raudaltaan paremman luokan Nokialainen, niin käytännössä voisi veikata tuen kantavan ainakin 2015 asti. Tämä toki sillä varauksella, ettei Nokia muuta Windows Phone taktiikkaansa ja lähde tukemaan esim Androidia.

Kuten jo aikaisemmin totesin, niin Applella on ollut vahvaa tuotetukea tarjolla. Esimerkiksi 2009 julkaistu iPhone 3GS pyörittää vieläkin uusimpaa iOS6 versiota (kenties kesällä julkistettavaa iOS seiskaakin). Monissa muissa puhelimissa saa tyytyä parin vuoden tukeen - usein ei siihenkään. Tosin pitää muistaa, ettei puhelin käyttökelvoton ole, vaikkei uusimpia päivityksiä tulisikaan.

Ativ S:n kanssa olisin vähän huolissani Samsungin intresseistä tuoda sille kunnon sovellustukea. Koska tuo Ativ S ei myöskään ole ollut mikään myyntimenestys (edes Windows puhelinten joukossa), niin senkään puolesta kiinnostus päivityksiin ei ole ehkä huipussaan. Tällä hetkellä parhaat ehdokkaat pitkän ajanjakson puhelimiksi ovat varmaan iPhonen lisäksi Nokian 820/920 mallit, sekä uusimmat Androidit. Jos meinaat esimerkiksi 5v käyttää, niin kannattaa ehkä harkita jo vähän kalliimpaa puhelinta, koska hinta ei kuitenkaan vuotta kohti mikään kamala.

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Aika suoraan on luvattu että WP8lle tulee vuodensisään versio päivitys. joka yksinään tarkoittaa 18kk säännöllä 2015-2016 yltävää kuvailemaasi tukea.
    Uskottavaa että tuo päivitys tulee myös "pienempiin" WP8 laitteisiin, mutta jos pitkää käyttikää hakee niin tehokkaampaan isompaan rautaan paremmat mahkut saada kiinnostavampia päivityksiä, se pätee myös muihin alustoihin.

Ei aivan kaukaa haettu jos myös ensivuinna tulisi nykyisiin versiopäivitys, joka jälleen siirtäisi tuota 18kk aikaa eteenpäin.

Jos ei ihan vanhentunutta mallia osta niin älypuhelimia tuen osalta sen kolmevuotta voi käyttää.

Mites iPhone 3:n tuki on nykyisellään.

Vaikka Apple vähän eri kuvio, niin hyvä nosta.

Sama OS nimi ei tarkoita samoja softa ominaisuuksia, osittain myös nimeämisestä kyse ja mitä halutaan.

3GS oli aika pitkään myynnissä, ensimmäiset saivat/saavat luonnollisesti vuosissa pidemmän versiopäivitys ajan.

Applen osalta musitettava että takuu on vain vuoden.

17. viheik

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Puhelin ostettu. Päädyin Sony Xperia L Gigantista hintaan 299. Ihan ok puhelimelta vaikuttaa. Kaikki toistaiseksi tarpeelliset kotkotukset asennettu Wattsapp, skype, sport tracker.
    Akku tyhjeni 20% 12 tunnissa. Ei paljo käyttöä pari puhelua, 5min nettiä, muutama valokuva, bluetooth päällä.

18. toj

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    LUMIA 920 GALAXY TAB 2 7.0
    win8 vastaan anroid

Win8 vastaa android. Win pelaa paljon sulavammin ja huomattavasti nopeampi netissä, ainakin nuilla mun laitteilla(lumia920 galaxy tab 2 7.0). Anroid jumittaa useimin.

19. Tune Vieras

Mulla taas toisinpäin. HTC One ja Lumia 920. One vie nopeudessa minun mielestä. Lumia meinaa tahmota välillä (riippuu tietysti myös ohjelmista)
    One lataa nopeammin selaimella sivut ja softissa datat. Onessa paljon paljon parempi akunkesto. Mutta ei tää WP huono ole. Pesee monet Androidit mennen tullen.

Jaa tämä viestiketju