1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uutta luuria, vuosien jälkeen.

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja eriit, 15/2/11.

1. eriit

Tykkäykset:
    0
    Moro!

Uutta puhelinta ollaan myös täällä vailla, noin muutama vuosi sitten on puhelin viimeksi vaihdettu, silloinkin pakosta kun luuri hajosi. Kun näitä kännykkä malleja tuntuu olevan markkinoilla nyt pilvinpimen ,olen niin sanotusti pudonnut kärryiltä. Semmoinen kännykkä olisi haussa missä olisi hyvä äänenlaatu musiikkia ja radion kuunteluun(sovellus? asun pienellä paikkakunnalla missä esim. ei radio rock kuulu ja tiedän että kanavia voi tietokoneesta netin kautta kuunnella mutta olisi hyvä jos myös kännykän kautta tämä onnistuisi). Puhelimeen olen aikonut sijoittaa noin.200-300euroa, ennen kaikkea hintalaatusuhde pitää olla hyvä. Ehdottakaa, minä kuuntelen.

EDIT: Sen verran tarkennusta että android puhelin olisi tarkoitus ostaa, ei hinta ole tarkka vaan se hintalaatu suhde.

2. -backley-

-backley-

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS + Sonera
    Moroo

Mä olen hiukan samansorttisessa tilanteessa. En oo aivan viimesintä huutoa olevaa luuria koskaan omakseni kaivannut ja toisaalta olen ollut vuodesta -95 uskollinen Nokialle. Nyt on kohta kolme vuotta ollut N78 käsissä ja se on palvellut ihan hyvin monenlaisessa käytössä, muun muassa geokätköilyssä. Alkaa olla uuden aika ja sen jälkeen kun tuon N78:n olen ostanut, on uusi maailma auennut kosketusnäyttöjen ylivallan merkeissä. Vaikka olen omena-kielteinen ihminen ihan vaan periaatteesta ja varmastikin omaksi tappiokseni, niin ipuhelintahan en hanki. Toisaalta en myöskään tervehtinyt mitenkään ilolla Nokian uutta rakastajaa Microsoftia. Tämäkin on puhdasta ennakkoluuloa ilman mitään omaa kosketuspintaa MS:n mobiililaitteisiin. Eli nyt on mobiilikäyttäjän sielu myytävänä ja toistaiseksi houkuttelevinta on ollut Android ja Sampan Galaxy S. Sen muovisuus hiukan arvelutta ja samoin Nokian ilmaisia karttoja saattaa tulla iso ikävä. Uusi versio Galaxysta kiinnostaa myös, eri asia on saanko sillä mitään lisää mitä ehdottomasti tarvitsisin. Tuskin.

Mutta edellisen kirjoittajan tavoin, perusteltuja ehdotuksia otetaan vastaan.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Radio, jos siis FM radio tuki pitäisi olla karsii jonkin verran valikoimaa, sitä voi kiertää käyttämällä radiollista HFäää.
    Nettiradio tarjontaa löytyy yleensäkkin älypuhelimiin, jos sitä pitää käyttää muuallakin kuin Wlanin äärellä niin GPRS yhyttä tarvittaan, eli käyttöalueella operaatorin valinta nousee tärkeään rooliin, tämänpäivän luurit tukee järjestäin 9003Gtä 2100:n lisäksi, eli sen ei pitäi rajoittaa.

Toiminta ajat nettiradion kanssa ovat paljon suppeammat kuin FM radiolla, mutta sen kanssa on sitten elettävä.

Jos haet Android puhelinta ja sitä meinaat parivuotta pitää ja laatua arvostat, niin hintahaarukkasi menee aika lailla akkoon jossa ei ole mitään, vähän lisää niin esim HTC Desire jos sopu hintaan saat (FM radio puuttuu), jotkut hehkuu Samsungista Glaxy S. seuraava porras on sitten talven uutuudet, sitten enemmän maku saako parempaa, paitsi jos sen FM radion löydät.

Jos tingit vähän, ei kauheasti, niin kiinalaisia Android luureja saa halvalla operaattori tarjouksista, jos täyttää vaatimukset, niin hintalaatu menee varmaan kohdilleen, tarkista kuitenkin FM radioden tilanne.

Tämän suhteen vaatimukset vaihtelee, joskus jopa hitusen ristiriitaisia. HTC Desire, Samsung Galaxy S tasolla harvemmin kai MP3 musan osalta äänenlaatu ollut esteenä, ja niissä ei kai edes mitään aivan hirveitä tehdas korostuksia ruuvattu.

Muita joita voi vilasta, Motorola Defy, osa tykkää laitteesta muutekin kuin IP67 luokituksen takia (kestää vaikeampia oloja), Android nörttien keskuudessa Motorola ristiriitaisempi. Sony Ericssonin mallistosta löytyy hinta-aukkoon, kananttaa vilasta olisiko sinua kiinnostavaa.

Fm-radoiden tilannetta Android tarjonansta en tunne, enkä kolunut läpi missä on, sen pohjatyö sinun kananttaa tehdä muita ehdotuksia odotellessa.

Vaatimuslistaasi sopisi hyvin laajasti Nokian mallisto, mutta Android tiputtaa ne pois, eli ilmeisesti sinulla jotain muutakin mielessä joka saattaa vaikuttaa laite ehdotuksiin.

Jaa tämä viestiketju