1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uusia operaattoreita pukkaa

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja David, 22/10/03.

  1. David

    Liittynyt:
    11/5/03
    Viestit:
    306
    Tykkäykset:
    0
    Tämä firma perustettu syyskuussa, 2003:


    Viiteviestissään Calltoall Oy hakee käyttöönsä kansainvälisen teleliikenteen operaattoritunnusta ja matkaviestinverkon suuntanumeroa.

    Neuvoteltuaan hakijan kanssa Viestintävirasto myöntää määräyksen Viestintävirasto 32 F/2003 M yleisen puhelinverkon numeroinnista 3§ nojalla hakijan käyttöön seuraavat puhelinverkon numerot ja tunnukset:

    - kansainvälisen teleliikenteen operaattoritunnus 99558
    - matkaviestinverkon suuntanumero 04558
    - teleyritystunniste 64

    Myönnetyt numerot ja tunnukset on otettava käyttöön yhden (1) vuoden kuluessa tämän päätöksen päivämäärästä.

    Numerointimaksut määräytyvät Viestintäviraston maksuja koskevan liikenne- ja viestintäministeriön asetuksen mukaisesti.


    Lähde: Ficora
     
  2. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Koskahan pojat tajuaa ettei miljoonasta operaattorista kaikki voi pysyä pystyssä...
     
  3. jogilius

    Liittynyt:
    15/8/03
    Viestit:
    694
    Tykkäykset:
    0
    Kunhan se oma. :p Koskahan pojat tajuaa, ettei miljoona verkostomarkkinoijaa voi päästä 50 000€:n tienesteille.
     
  4. Erkkimerkki

    Liittynyt:
    22/1/03
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    0
    Kaikki kun vielä tuppaavat olemaan aika samankaltaisia, mitään uutta ja erikoista ei mikään uusi toimija mielestäni tarjoile. Pitäisi jollain pyrkiä erottautumaan.
    Onko operaattorin pyörittäminen niin hienoa, että jokaisella pitää olla oma? Tuotothan tuolla alalla ovat laskussa jatkuvan kilpailun vuoksi - kenelläkään ei varmaan enää ole liikoja katteita.
     
  5. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Niinpä. Nämä pilipalioperaattorit kun tarjoaa lähinnä puhelut ja viestit. Lisäpalvelut sitten vuonna 2034.
     
  6. Henna78

    Liittynyt:
    25/7/03
    Viestit:
    335
    Tykkäykset:
    0
    Valitettavasti näillä 'uusilla' ei välttämättä ainakaan ihan alkuun ole tarjota juuri muuta kuin puhe ja tekstarit, hyviä lisäpalveluja kaipaavat eivät näitä liittymiä kovin mielellään ota :|
     
  7. demos Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/6/03
    Viestit:
    622
    Tykkäykset:
    40
    Valitettavasti näillä 'uusilla' ei välttämättä ainakaan ihan alkuun ole tarjota juuri muuta kuin puhe ja tekstarit, hyviä lisäpalveluja kaipaavat eivät näitä liittymiä kovin mielellään ota :|[/quote]

    Kuinka moni kahdesta miljoonasta "tavallisesta" liittyman kayttajasta kaipaa mitaan muuta kuin sms-palvelut ja puhelut. Jos ne saa halvalla, se riittaa.
     
  8. Sammy81

    Sammy81

    Liittynyt:
    20/8/03
    Viestit:
    293
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 5800 & Sonera
    Kuinka moni kahdesta miljoonasta "tavallisesta" liittyman kayttajasta kaipaa mitaan muuta kuin sms-palvelut ja puhelut. Jos ne saa halvalla, se riittaa.[/quote]

    Kyllä sen nykyään on jo sillain et melkeinpä palvelut ratkasee et mikä operaattori on kelläkin käytössä. Tietenkin joillain se hinta on se kaiken a ja o.
     
  9. liekki

    Liittynyt:
    31/7/03
    Viestit:
    517
    Tykkäykset:
    0
    Suurin osa, vai miten selittäisit saunalahden asiakasmäärän.
     
  10. demos Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/6/03
    Viestit:
    622
    Tykkäykset:
    40
    Se on kylla janna juttu tuo. Olisikohan noita tilastoja jollain tarjota matkapuhelimien kayttajaprofiileista ja -maarista. Jotenkin epailen, etta yli 400,000 suomalaista kannynkayttajaa tarvitsisi gprs:aa, multimediaviesteja, kuvaa ja videota saannollisesti.

    Mutta myonnan avoimesti, etten tieda.
     
  11. Erkkimerkki

    Liittynyt:
    22/1/03
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    0
    Riittääkö pelkkö halpa hinta? Entä jos on ongelmia laskutuksessa tai liittymä ei toimi? Entä jos operaattorin maine on kyseenalainen?
     
  12. demos Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/6/03
    Viestit:
    622
    Tykkäykset:
    40
    Mobiili puhelinmarkkina tuskin koskaan on kovin hintajoustava, mutta halvat kilpailijat lisaavat muiden operaattoreiden paineita. Ja jonkin ajan kuluttua, hinnat yleisesti tippuvat, tai kayttajia katoaa halvempiin.

    Laskutusongelmia on kylla suurillakin toimijoilla aivan riittamiin, ja yllattavan hyvin niita siedetaan. Tehdaanpa gallup tallakin sivustolla: kuinka moni on vaihtanut operaattoriaan mainitsemiesi syiden vuoksi, kuinka moni siksi, etta on saanut puhelunsa muualta parempaan hintaan? Paljonko siina paatoksessa vaikutti hinta, paljonko uuden operaattorin trackrecord ja maine?
     
  13. Erkkimerkki

    Liittynyt:
    22/1/03
    Viestit:
    223
    Tykkäykset:
    0
    Ongelmia on kaikilla, mutta toisilla enemmän. Olen aika tiiviisti tekemisissä erään pienen firman kanssa ja tällä toimijalla näyttää olevan pulmia vaikka muille jakaa. Itse en voisi ko. yrityksen asiakkuutta kenellekään suositella, vaikka hinnat ovatkin edullisia.
    Tiedän että jotkut ovat innoissaan siirrettävyyden tultua vaihtaneet esimerkiksi DNAlle, mutta käsittämättömän huonon asiakaspalvelun takia ovat muuttaneet takaisin alkuperäiselle operaattorille.
     
  14. Blue Joker Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    23/11/02
    Viestit:
    6906
    Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Itse pysyn Sonerassa vaikka Suomessa olisi ziljoona halvempaa vaihtoehtoa! Palvelut ne merkkaa...
     
  15. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    No ei todellakaan ole näin. Tai jos on, niin oma tuttavapiirini on täydellisen vääristynyt otos kansasta; enpäs ihan oikeasti tiedä kenenkään tarvitsevan (ainakaan yksityiskäytössä) edes mitään gprs-palveluja. Ihan vain edulliset puhelut ja tekstiviestit on se juttu, mikä kiinnostaa ja millä perusteella liittymää mahdollisesti vaihdetaan.
     
  16. jeesh Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/10/02
    Viestit:
    1645
    Tykkäykset:
    0
    Perustetaan oma operaattori, sit kaikki foorumilaiset vois tilata ilmaiseksi yhden matkapuhelinfoorumi logon puhelimeensa.
     
  17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Jos suomessa myydään vuodessa ~miljoona suht monipuolista värinäytöllistä matkapuhelinta niin luulis edes osan kaipaavan niihin palveluita.
    Ja mistä nämä ei vaativat käyttäjät löytävät nämä uudet operaattorit? varmaan kuitenkin useimmiten liittymäasioita päivitellään silloin kuin laitettakin vaihdetaan.
    Taitaa Saunalhden muutakymmenentuhatta asiakasta olla vähän eri kuin kaksimiljoonaa käyttäjää ja toisekseen Saunalahdella taitaa olla kohtuulliset palvelut vaikka ei ehkä ihan kahden suuren tasolla.
     
  18. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Samoin minulla. GPRS-palvelut on kyllä parilla tutulla käytössä jotta pystyy laskut maksamaan kotikoneen kautta, mutta niilläkin on adsl-harkinnassa.

    Asia erikseen sitten että ei nämä kaverit myöskään vaihda liittymää vaikka säästöä tulisi se 2-3e/kk, "kun kerran vanha toimii". Enempää säästöä ei tule halvemalla operaattorilla kun laskut on noin 30e/kk.
     
  19. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Tuttavapiirissäni yksityiskäytössä on kyllä GPRS varsin kovassakäytössä, tosin ovat vaatineet vähän valistusta mitä sillä voi tehdä.
    Ammattikäytössä GPRS hyödyntäminen on vähän hitaampaa, eli vaatii usein toimia muuallakin kuin pelkässä luurinvalinnassa.
     
  20. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Suurinta osaa kiinnostaa se, että puhelut kuuluu ja tekstarit menee perille, eikä se heidän mielestään maksa kohtuuttomasti. Periaate on: If it is not broken, do not fix it. Noin 15 % sitten juokseen puheaikojen ym. perässä. Pitää myös muistaa, että se kalliiksi parjattu Sonera on halpa sellaiselle, joka on arkisin kello 7-17 työssä tai työmatkalla ja tällöin lähinnä soittaa perheenjäsenilleen kotisoitolla 11 c/min.
     

Jaa tämä viestiketju