1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uusi puhelin + tabletti vaiko tablettipuhelin ?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja hulkkmi, 22/4/12.

1. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3 Marble White
    Eli jatkan tässä samassa ketjussa, mutta aihe on vähän eri. Nyt olisi uusi ongelma, kun olen myymässä oman SGS2:n, enkä osaa päättää, että ostanko Samsung Galaxy Noten vaiko edullisemman luurin ja sille kaveriksi jonkun Android-pohjaisen tabletin.

SGS2:ssa ei ole minulla ilemmyt mitään vikoja/ongelmia, että sinänsä voisin kyllä jatkaakin Androidin käyttäjänä, mutta luurin ei ole pakko olla Android, kunhan sille saa sovelluksia ja pelejä, mitä sattuu tarvitsemaan.

Notea puoltaa sen suuri näyttö ja resoluutio, mutta toisaalta koko on aika iso, mutta sopisi kuitenkin minunkin farkkujen taskuun (testattu juttu). "Ainoana" ongelmana on se, että se ei oikein sovellu suuren kokonsa takia käytettäväksi harrastuksieni (mm. metsästys ja kalastus) parissa, jossa on puhelin saatava tietyissä tilanteissa äkkiä esille ja vastata puheluun/soittaa yms. Ja puhelimen pitäisi sopia minigrip-pussiin (SGS2:lle riittää puolen litran, Notelle pitäisi varmaan olla litran?), jotta vältyttäisiin "vesivahingoilta" kun liikutaan kosteissa olosuhteissa metsissä ja vesistöjen äärellä. Mutta Galaxy Xcoveria tms. ei tarvitse ehdotella niiden huonon reson ja prossun takia, enkä muutenkaan aio puhelintani heitellä, että sinänsä en tarvitse erikoiskestävää (Duudsonin kestävää) puhelinta.

Tabletti toisaalta olisi parempi ehkä netin selaamiseen, kuin Note suuremman näytön takia. Notellakin nettiä on jo mukavampi selata, kuin esim. SGS2:sella näytön ollessa tuuman suurempi. Tabletti siis tulisi olemaan väh. 7 tuuman näytöllä, jos sellaisen päädyn ostamaan (mikä olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvä?), mutta sitten sen liikuteltavuus olisi toisaalta huonompi Note kun mahtuu vielä taskuun ja tablettia täytyisi kuljetella repussa tai laukussa.

Entä sitten se edullisempi luuri, jos siihen päädyn? Alustalla ei niin hirveän suurta merkitystä, kunhan onnistuu kaikki perusasiat (puhelut, viestit, pelit, musiikki/3,5mm plugi, mailien synkkaukset yms.) ja hintaa max. 250€.

Mikä tabletti kannattaisi siis ostaa ja mikä luuri sille kaveriksi? Vai kannattaisiko ostaa Note?

Tämä teksti voi olla hieman epäselvää luettavaa, mutta toivottavasti saatte siitä jotain selvää :)

2. bussifriikki

bussifriikki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    64
    Puhelinmalli:
    Symbian-MeeGo -linjalla mennään
    N9 toimii massamuistina, se on mulle suuri plussa verrattuna WP:een.
    Tekstareista sen verran että Nysin näppäimistö on ainakin mun sormille just hyvät, kum vertaan Lumia 800:n vähän ahtaampiin näppäimiin. Pelejä N9:lle on vähemmän kuin muille, mutta kyllä siihen saa Angry Birdsiä ja jotain Gameloftin pelejä.

Akku mulla kestää vuorokaudesta puoleentoista, riippuen käytöstä.

3. teemupa

teemupa Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    405
    Puhelinmalli:
    galaxy note 3
    Itse siirryin kuukausi sitten androidista lumia 800:seen, ja tyytyväinen olen ollut. 1,5v jälkeen tuntui tuo android niin vanhalta ja nähdyltä, että jotain uutta halusi kokeilla. Ja tähän tarpeeseen lumia 800 toimi loistavasti.Tietysti N9 olisi voinut toimia loistavasti tähän tarpeeseen, mutta se jäi tällä kertaa arvoitukseksi.

ja kyllä tuolla käytöllä kestää päivän verran helposti.

4. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3 Marble White
    Otetaas tämä ylös: otsikkoa muokattu uuteen "ongelmaan" sopivammaksi ja toivoinsin teiltä vastauksia tähän, kiitos :)

5. thraldon

Tykkäykset:
    11
    Puhelinmalli:
    S5
    Eiköhän tuo riipu pitkälti käyttäjän käsien ja taskujen koosta. Eli jos se isompi luuri kulkee mukana eikä häiritse puhelinkäytössä niin sitten se (= vähemmän laitteita). Jos taas ei käy ja/tai tahtoo vähän isompaa tablettia niin sitten erilliset. Mielipidekysymys, sanoi kärpänen kun ....

Jaa tämä viestiketju