1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uusi puhelin Samsung Galaxy Xcoverin tilalle

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja duffeli, 17/3/13.

1. duffeli

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3
    Elikkäs olen miettinyt jo pidemmän aikaa, minkä hankkisin "Duudsonipuhelimen" seuraajaksi. Mielessä on olleet Samsung Galaxy SIII, Nokian Lumiat 820(/620) sekä Sony Xperia Acro S. Ajattelin loppuvuodesta, että odotan uusia Lumioita ja valitsen sitten uuden puhelimen. Nyt kuitenkin olen lukenut, että 820 vikalistalla on sammuilu/tilttailu sekä ärsyttävän kuuloinen mikkiongelma... Näinpä on sitten tullut laajennettua listaa.

Vaikka olen liikkeissä käynyt, yrittänyt foorumeita ja arvosteluja lukea, en ole silti onnistunut pääsemään mihinkään lopputulokseen asian kanssa. Siispä apua kaivataan!

Uudelta puhelimelta haluaisin sujuvaa toimintaa (olen väsynyt Xcoverin sammuiluun ja jumittamiseen sekä bluetooth kuuloke/puheluongelmien takia). Haluaisin, että akku kestäisi suht ahkeralla surffauksella ja parin sovelluksen (spotify, sport tracker) käytöllä sekä ahkeralla puhelimessa puhumisella mielellään iltaan asti. En halua hirmuisen isoa puhelinta, sillä liikun paljon ja puhelin täytyy olla koko ajan mukana taskussa. Xcoverissa hienointa on ehdottomasti se, ettei se ota nokkiinsa hankeen tippumisesta tai muuten huolimattomasta kohtelusta. Olenkin miettinyt, voinko hankkia enää tämän jälkeen "herkkää" älypuhelinta? Kuinka herkästi nämä ns. normiluurit ottavat esim. pienestä kosteudesta nokkiinsa?

Olen katsellut nyt tuota SIII, jos hankkisi sen tehoakulla ja sille jonkun vedeltä suojaavan pussin urheilurientoihin suojaamaan luuria. Hinta tökkää kuitenkin, vaikka varsinaista budjettia en luurille olekaan asettanut. Tällä käytöllä voisin varmaan pärjätä halvemmallakin?

2. MörönEsko

Tykkäykset:
    0
  3. jviirret Vieras

Eikö tuo ole kalliimpi kuin S3? Kaipailtiin halvempaa vaihtoehtoa. Jos ei aseta vaatimuksia kestävyydelle niin s2 on vielä varsin hyvä vaihtoehto. Jos taas kosteuden kestolla on merkitystä niin xcover2 tai sitten omaan maksukykyyn sopiva Sonyn mallistosta, siellä kun on useampia IP-luokiteltuja luureja.

4. duffeli

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3
    Kiitos vastauksista.

Juu tuo Xperia Z menee kyllä yli budjetin.

Onko jotain konkreettista, käytettävyyden kannalta eroa Xcover2 vs. Xperia Acro S? Sony on sisustaltaan paremman oloinen, vaikkakin akunkestoa on valiteltu (kuitenkin isompi kuin Xcoverissa, joten onko sitä huonompi kuitenkaan?). Kuitenkin kestävyyden suhteen on IP-luokituksessa ero Xcoverin hyödyksi...

5. MörönEsko

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän minulla ainakin kallistuisi vaaka Sonyn puoleen. Itsellä on Motorola Defy+ ja olen alkanut katteleen uutta puhelinta sen tilalle niin kovasti nämä Sonyn uudet kosteussuojatut puhelimet alkanu kiinnostaa. Tuskin niissä puhelimissa "käyttäjäkokemus" kovin erilainen on, molemmissa taitaa olla Jellybean 4.1

6. duffeli

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3
    Okei, eli Acro S on sisuskaluiltaan parempi ja Xcover2 kestävämpi ulkoisia kolhuja kohtaan. Miten valitseminen voikaan olla näin hankalaa!

7. Arwin Grubel

Arwin Grubel Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1007
    Puhelinmalli:
    Note3 + Gear
    Mulla on ollu kymmeniä eri älypuhelimia, jokainen tainnut kulkea tuolla rakennustyömaillakin mukana. Se on niin arpapeliä hajoaako vai ei, kyllä nuo kaksi melkein samalla viivalla on. Isku kun tulee sopivaan kohtaan niin se on näyttö ensin säpäleinä. Kaveri osti Xcover ykkösen ja taskussa näyttö halkesi ensimmäisellä viikolla. Taisi tulla jotain raskasta nostaessa painoa/vääntöä puhelimelle.. Itse en vielä ole saanut rikottua yhtäkään vaikka jopa iFöönikin ollut raksapuhelimena :) kop kop...

8. duffeli

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z3
    Näinhän se menee, tuurista on osiltaan nää kiinni.

Aavistuksen kyllä mietityttää näytön naarmuuntuminen, onko tuo Sony oikeasti herkkä? Tässä nykyisessä Xcoverissa ei ole ikuna mitään suojakalvoa ollut, vuoden käytön jälkeen ei näytössä näy naarmun naarmua - mutta onko sen näytön naarmuuntumisherkkyys mitenkään verrattavissa tuohon Acro S:ään?

Jaa tämä viestiketju