1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

"Uusi" puhelin käytettynä?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja hulkkmi, 3/3/12.

1. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3 Marble White
    Elikkäs olisi otsikon mukaisesti olen ostamassa "uutta" puhelinta ja olen päätynyt seuraaviin vaihtoehtoihin: Apple iPhone 4S, Samsung Galaxy S2, Nokia N9, Nokia Lumia 800 (tai 710). Ja hintaeroa näillä ei ole paljoa käytettynä (paitsi tuo Lumia 710 n. 300€ uutena). Puhelinta olisi tarkoitus käyttää puheluihin/viesteihin, pieneen netin selailuun, satunnainen pelaaminen ja eräänlaisena kameran korvikkeena pitäminen, ettei olisi tarve olla kameraa joka paikassa mukana. Nyt olen androidia käyttänyt muutaman kuukauden Desire S:llä ja olen ollut tyytyväinen androidiin, mitä nyt joskus ollut pientä sekoilua ja Desiren näyttö (3,7") on ollut ihan riittävän kokoinen, mutta mukavampihan se on esim. nettiä käyttää suuremmalta näytöltä (vrt. SGS2).

Desiren roottasin ja asensin siihen Virtuous Quattro RC3 (= ICS) custom romin ja olen sitä nyt käyttänyt pari viikkoa, mutta siinä ei kamera oikein toimi ja pitäisi alkaa katselemaan xda:n foorumilta/muualta netistä uusia custom romeja tai palauttaa vanha stock rom ja sitten taas alkaa asentelemaan ja hyppimään romista toiseen, mutta ei se oikein kiinnostaisi, vaikka onhan se hienoa, että voi ylikellottaa ja tehdä kaikkea hienoa puhelimella.

Sitten kysymyksiin:
    - Minkälainen näissä puhelimissa on akkukesto? Missä on paras tai missä huonoin? (Desiressa kestää pari päivää normaalilla käytöllä) Minua ei haittaa jos kestää nipin napin päivän, että jos pitääkin ladata joka yö, mutta ei ole pahasta, jos kestäisikin sen pari päivää. SGS2:ssa varmaan ostaisin Samsungin virallisen tehoakun, että miten akku kestää semmoisella?

- Missä puhelimessa on paras käytettävyys? N9:ssä kiinnostaisi erityisesti pelkän kosketusnäytön käyttäminen (ei siis tarvetta fyysisille painikkeille?) Entä onko mitään aavistuksia SGS2:sen ICS päivitykselle? Tai mikä olisi paras custom rom SGS2:lle?

- Nettiselain ja sen käytettävyys?

- WP7:n ja iOS:n rajoitukset? Tuleeko toimeen jos hyppää androidista?

- Suorituskyky peleissä ja netissä? iPhone ja SGS2 ehkä tehokkaimmat?

- Pelien ja sovellusten saatavuus? (Angry Birdsit yms. pelit ajankuluksi ja sovelluksista FB, Gmail, YLE Areena, Youtube, Messenger, teksti tv, onko saatavilla kaikkiin?)

- Missä puhelimessa on paras kamera? Ei siis pelkän megapikseliluvun mukaan, vaan mielellään ihan omia kokemuksia tai jopa konkreettista näyttöä :)

2. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Ketjussa on potentiaalia taas oikein todelliseen rölläilyyn ja käyttisvihakirjoituksiin. Heitetään oma lusikka soppaan.
    iPhone 4S tai SGS II on oikea valinta sinulle. Ehkä suosittelisin mielummin vielä SGS II:a, koska selkeästi tykkäät säätää puhelimella. Lisäksi siinä on suuri näyttö joka on etu nettikäytössä ja pelailussa. ICS siihen on tulossa kai toisen vuosineljänneksen aikana. Sovelluksia ja pelejä on reippaasti tarjolla näihin molempiin kun taas WP:lle vielä tällä hetkellä vähemmän. N9:n pelitarjonnasta ei ole käryä, mutta tarvittavat sovellukset taitaa löytyä. Akkukesto on ainakin iPhonessa ihan hyvää luokkaa ja samoin kamera.

1 henkilö tykkää tästä
  3. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Nyt kerkesi mennä jo kaupaksi se SGS2, mitä olin ostamassa, mutta ei se mitään, uutta etsintään. Miten on kannattaako edes harkita Nokia Lumia 800 tai Nokia N9? Kameraltaan (ainakin megapikseleiden mukaan) ovat tasoissa SGS2:en ja iPhonen kanssa samalla viivalla, mutta sovellustarjonta vähän mietityttää.

4. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Iphonella ja sgs2 se noin 200e hintaeroa, joten tuokin saattaa vaikuttaa päätökseen. Kamera noista on paras iphonessa, myös videokuvaus tekee hyvää jälkeä. Käytettävyydessä iphone pesee androidit x määrässä toimintoja. Jos haluat kikkailla, säätää ja löytyy raudanlujat hermot niin voi sgs2 olla hyvä. Itse en keksi sgs2 puolesta muuta syytä ostoon kuin halvempi hinta käytettynä.

5. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Mutta käytettyähän minä olen ostamassa ja olen löytänytkin muutaman varteenotettavan vaihtoehdon, eikä hintaeroakaan ole paljoa iPhone 4S verrattuna esim. Lumia 800 tai se SGS2 Mutta jos tuommoista (Lumia/iPhone) olen ostamassa, missä on tuo micro-SIM-paikka, niin olisiko tämmöinen kannattava ostos: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/14339/csrhm/Fuj-tech-microSIM-leikkuri vai kannattaako suoraan tilata operaattorilta uusi kortti?

6. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    Kävelet operaattorin kauppaa ja pyydät microsimin. Ei pitäis maksaakkaa mitää.

7. Pretz

Pretz

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    iPhone 5s gold & iPhone 5 Black
    Eikös S2:Delle luvattu ensimmäisellä neljänneksellä se päivitys, vai onko sekin jo kerennyt muuttua? Sitten itse ketjuun :

Sulle joko iPhone tai SGS2. Jos kameralla on paljonkin merkitystä, niin hyppäisin 4S:ään, noista sun vaihtoehdoista siinä on paras kamera. iPhonessa myös laadukkaimmat sovellukset ja käytettävyys yleensäkkin on hyvää. SGS2:Den vahvuudet ovatkin juuri tuossa muokattavuudessa, josta siinä pidän. SGS2:Della olen havainnut huomattavan vähän mitään lageja sen ollakseen androidi.

8. Axefield

Axefield Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2179
    Puhelinmalli:
    6S
    Todennäköisesti muistin väärin. Kyllä se varmaan ekalla neljänneksellä tulee.

9. Dotzki

Dotzki Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    683
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    No käytännössä iphone on sen 4S on sen 500 käytettynä, ellei sitten kytky. Sgs2 300-350e, lumiaa saa 300 ja ylöspäin. Onhan lumia jo ihan eri hintaluokan puhelin kaupassa.

10. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Miten tuo jos "sotkeutuu" WP7 ja laittaa luottokortin tiedot sinne sovelluksia ostaakseni, niin miten sen voi poistaa sieltä? Vai jääkö se sinne niin pitkäksi aikaa, että poistan koko tilin? Entä N9, miten onnistuu sovellusten ostaminen? Meneekö ostetut sovellukset puhelinlaskun jatkoksi, vai?

Jaa tämä viestiketju