1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uusi puhelin ja valinnan vaikeus

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja kaikoona, 21/10/10.

1. kaikoona

Tykkäykset:
    0
    Olen etsimässä uutta luuria. Edellinen karvalakkimallin Nokia on kestänyt oli neljä vuotta, mutta on nyt tiensä päässä ominaisuuksien ja kestävyytensä puolesta (puhelin alkaa fyysisesti rakoilemaan ja saumat haukottelevat).

Haluaisin älypuhelimen. En ole mikään puhelmisen hyperkäyttäjä vaan riittää että puhelimen normaalin käytön lisäksi saan luettua ja vastattua s.postit kätevästi, selattua uutiset ja käytettyä sosiaalista mediaa vaivatta. Lisäksi puhelimen pitää olla kestävä, käyttövarma, helposti päivitettävissä ja riittävällä muistilla varustettu.

Kun on neljä vuotta ollut täysin silmät ummessa puhelimien suhteen olen edelleen hieman pihalla. Oman vaihtoehtojen tutkimisen jälkeen vaihtoehtoina jäljelle ovat jääneet:
    Sony Ericsson X10i Mini Pro
    iPhone (3 tai 4)
    HTC Desire
    HTC Desire Z, kunhan tulisi kauppoihin
    Samsung Galaxy S
    Samsung Galaxy Wave

Sony Ericssonista olen lukenut paljon hyvää, mutta eniten puhelimessa tökkiin akun ilmeisen huono kestävyys.

iPhonessa hieman ärsyttää Applen konsepti että kaikki pistää heidän storensa kautta hankkia, muuten ilmeisen käytettävä puhelin. Ja mun käytössä iPhone 3:kin menisi varmaan ihan hyvin. Etenkin jos nelosessa on antenniongelmaa.

HTC kiinnostaa kans, mutta ehkä Z malli enemmän näppäimistönsä puolesta. Yli 500 hinta on ehkä hieman häiritsevä tekijä.

Samsung Galaxy S:ää on kehuttu, mutta muutaman sata euroa edullisempaa Wavea on jopa lukeman perusteella ylistetty paremmaksi.

Ja sitten tulee eteen valinnan vaikeus.. mikä olisikaan paras. Sony E vaikuttaisi muuten ihan hyvältä paketilta hinnan ja laadun puolesta.. mutta mutta se akku. Wave on ilmeisen looginen ja käyttövarma kapula, laadukkaan oloiseksi sanottu.

Saako noin 300-350 € hyvä puhelimen. Vai tuleek yli 200 euroa lisää panostamalla ominaisuuksiin jotan sellaista lisää mitä ei noissa halvemmissa ole?

Muok: Mikä kapula siis kannattaisi hankkia jossa hinta ja laatu kohtaavat? Vai ovatko kaikki yllä olevat samalla viivalla ja on vaan maku asia mistä tykkää?

2. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Se ikuisuus kysymys mikä on hyvä akku kesto ?
    Keskusteluiden perusteella ei samsungin akuissakaan mikää huippu ole, mutta itselläni on ollut hyvä.
    Älypuhelimissa ei yleensäkään ole kovin hyvä jos keskusteluihin on luottamista. Mainoksien perusteella puhelimissa on aina tosi hyvät akkukestot mutta käytännössä ovat paljon heikommat.

3. kaikoona

Tykkäykset:
    0
    Hyvänä akun kestona pitäisin älypuhelimessa sitä että kovassa käytössä se kestää päivän ja kevyemmässä käytössä (ei jatkuvaa surffausta tai hakua) pari päivää.

Se on huonoa kestävyyttä jos yhden käyttöpäivän aikana akkua pitää jo ladata (tuollaista ongelmaa olen kuullut tuossa Sony Eriksonissa olevan, korjatkaa jos olen väärässä).

4. massimo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    180
    Tällä kriteerillä akun kesto mun android puhelimella on parempi kuin hyvä :)

5. kaikoona

Tykkäykset:
    0
    Uteliaisuuttani kyselen, että mikä puhelin sulla on? :)

6. kaikoona

Tykkäykset:
    0
    Jaaha, kauppakierros tehty ja puhelimia näprätty oikein urakalla.

Sony Ericsson X10i Mini Prohon petyin. Ulkonäkö, tuntuma ja muutenkin kokonaisuus ei ollut mielestäni ollenkaan sitä mitä on hehkutettu. Puhelin oli jo muotoilultaan jo valmiiksi vanhan oloinen ja kolho. Tosin siinä oli todella hyvä näppis, siitä pointsit kotiin. Jos Sony Ericssonin ja Nokian C6 väliltä pitäisi valita, niin ottaisin mielummin C6:sen. C6 pitää sanoa että kosketusnäytön tuplaklikkaamisominaisuus oli todella ärsyttävä ja tämä karsi luurin pois. C6:sta en pitänyt niin muovisen oloisena kuin mitä käyttäjäkokemuksissa on sanottu ja liuku tuntui yllättävän hyvältä.

iPhone 4 ei pikaisella käytöllä huumannut, mutta ihan kiva se oli, monipuolinene ja muotoilu miellyttää. Kaipa se iPhonekin (3 tai 4) voisi olla vaihtoehto.

HTC Desire vaikutti kivalta peliltä. Tykkään HTC:n jämäkästä muotoilusta ja siitä miltä laite tuntuu käteen. Näyttö toimi ja puhelin vaikutti loogiselta. Toisaalta budjettiratkaisu HTC Wildfire ei vaikuttanut myöskään huonolta. Wildfiressä sama jämäkkyys vakuutti ja ominaisuuksiakin tuntui olevan ihan kivasti ja kosketusnäyttö toimi omilla näpeilläni paremmin kuin Samsungin vastaavissa ns. halvemmissa malleissa.

Samsung Galaxy S oli kyllä huippu. Tykkäsin ja ymmärrän kyllä miksi tätä on kehuttu. Muut Samsungit tuntuvat tämän jälkeen surkeilta. Näyttö on hieno, kosketusnäyttö toimi ja ominaisuuksia löytyy. Ehkä hieman rankenteelta olisin toivonut jämäkkyyttä. Samsung Galaxy Wave ei vakuuttanut. Omat sormeni eivät toimineet näytöllä kätevästi, kosketusvaste jäi jotenkin puutteelliseksi. Jäi vähän muovinen ja keskeneräinen oli puhelimesta näpräilyn jälkeen.

Nokian N8 oli taattua Nokiaa. Toisaalta olen hieman pettynyt, Nokia ei ole vuosien aikana tuonut mitään radikaalisti uutta puhelimiin ja N8 on kosketusnäytöstä huolimatta aivan perus Nokia käyttöliittymältään - tämän kanssa tietää kyllä tasan tarkkaan mitä ostaa jos on ollut Nokia aiemminkin.

Jaaha, sitten pitää vielä valita. Tuntuu että kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa ja on ihan puhdas maku asia mistä tykkää. Mutta oli kyllä kiva käydä näpräämässä, hieman selkiytyi mistä tykkää ja miksi.

7. veber

veber

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Apple Iphone 5
    Ite painiskelen kans vähän samanlaisen ongelman kanssa. Uusi puhelin siis hakusessa, mutta mikä? Hyvin on hallussa kaikkien puhelimien specsit mitä oon kattellu. Periaatteessa kolme(neljä) vaihtoehtoa: Nokia N8, Samsung Galaxy S tai HTC desire/HD (tai Iphone 4).

Puhelimessa arvostan: Hyvää kameraa, navigointia, hyvää käyttöliittymää tietty (mikä se sitten onkaan), akunkestoa, hyviä liitäntämahdollisuuksia ja hyvää nettiselainta. Kaikissa puhelimissa on jotain miinusta ja sitten jotain plussaa. Täyteläistä pakettia kun ei tahdo löytyä. Nyt olen kallistunut Nokian puolelle mutta niiden toimitusvaikeudet on antanu vähän ajattelemisenvaraa. Ehdotuksia?

Nuo Android puhelimet vähän kyllä kiinnostaisivat mutta navigointi ilmeisesti aika kehno? Sekä akunkesto. Kun taas käyttöliittymässä ne polkee nokian ohi mennentullen. Nokiassa taas hyvä kamera ja navigointi mutta nettiselain (joka varmaan päivittyy parempaa lähiaikoina?) ja joltain osaltaan käyttöliittymä heikko.

Jonkun pitäis vaan sanoa minkä puhelimen ostan :D
    Mielipiteitä?

8. Purkki^

Tykkäykset:
    4
    Kun kriteereinä on kamera, navigointi ja akunkesto niin ehdottosmasti N8. Käyttöliittymä tulee paranemaan päivityksillä ja uusi selain on lähiaikoina tulossa. Ensimmäiset saapuneet erät on loppu melkein jokapaikasta, mutta eiköhän sieltä kohta tule uutta suurempaa erää kauppoihin.

9. veber

veber

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Apple Iphone 5
    Jep, eiköhän se nyt ykkösenä ole tällähetkellä. Ja onhan se Saunalahdelta jo tulossa, mutta voi vähän viä miettiä kun 10.12 lupasivat puhelimen. Että eiköhän se Noksu loksahda postilaatikosta jollei ihmeitä tapahdu. Vois Saunalahti heittää jonkun oikein rajun tarjouksen ko. puhelimesta.

Jaa tämä viestiketju