1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uusi numero gsm-liittymään?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Xaeron, 20/4/03.

1. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Onkohan mahdollista vaihtaa nykyistä numeroa uuteen?

Liittymä on Sonera ja nykyinen numero on "ei niin kovin helppo ja kaunis" joten jokin mukavempi olisi hauskempi.
    Typerää kun nykyään melkein aina tulee numeroksi joku xxx-59381350 tms :/

Mitä keinoja keksisitte paremman numeron saamiseksi? :p

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Hommaa suhteita operaattoreihin tai (jälleen)myyntipuolen organisaatioihin. Voivat hakea sinulle numeroita ns. tiskin alta.

Tai kierrä ahkerasti liittymiä myyviä liikkeitä ja kysele millaisia listoja heillä on. Parhaat numerot on usein kyllä jo viety henkilökunnan toimesta.

3. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juu joissain liikkeissä antavat itse valita itse numeronsa listastansa, minä sain... Jippiillä on hyvä kun voi valita numeron netissä siitä piiiitkäästä listasta...

4. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    meidän perheessä on kaikilla 3:lla dna ja kaikki ollaan saatu valita oma numeromme

5. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Jooh.. Mä en vaan tykkää noista DNA:n ja Jippiin suuntanumeroista 045, 044, vai mitä nyt ovatkaan. 040, 0400, 050 ja 0500 on selkeesti parhaat :I

Noh, pitää katsella josko saisi jostain esille listoja mistä voisi poimia uusia.. ;)

6. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Noh, on siinäkin liittymänvalintaperuste... :-/

Sinänsä mielenkiintoista, että ainoastaan dna mahdollistaa itse numeronsa sanelemisen - muilla täytyy valita listoilta. Kilpailukeino sekin. No vastavuoroisesti niillä onkin sitten vähän "rajoitetumpi" laskutusjärjestelmä... ;)

7. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Cubiolta voisi saada nyt hyvin numeroita, kun kaikkia parhaita ei ole vielä varmaankaan varattu. Ellei sen 046 suunta jotakin haittaa.

8. Omenanraato

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    no ei mulla ainakaan oo 044 alku vaan 0440 :)

9. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    joo eikä mulla oo 044 vaan 0445.

10. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Löytyyhän noita. Minulla on esim tuossa yksi Telia jossa numero aika unelma: 041 - Y0Y X000. Katsoin Telian nettisivuilta aikanaan tuon ja otin sen äkkiä ennen kuin meni, numeron siirrettävyyden tullessa sitten käytän sen jonnekin.
    Nuo 0X00 numerot on myös aika hyviä.. minulla on 0400 pääliittymässä numerona, nuo ei oikein vaikeita voikaan olla. Lisäksi minulla ainakin on tuollaisista numeroista hiukan 'business' mielikuva, yritysten liittymäthän ovat yleisesti 0400 tyyppisiä.

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Eikös noi 0x00-alkuiset ole yleensä NMT:n jäljiltä? GSM-numeron pituushan kansallisessa muodossa on suuntanumeron kanssa 10 numeroa kun taas NMT-numero oli 9 numeroa ja kun vaihtoi NMT:stä GSM:ään niin suuntanumeroon lisättiin yksi nolla jos halusi säilyttää vanhan NMT-numeronsa GSM:ssä.

12. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kyllä. 0400-numerot ovat entisiä NMT-numeroita, jotka ovat tulleet taas uudelleen myyntiin NMT-verkkojen loputtua.

13. Aero

Tykkäykset:
    0
    Kyllä itse kysyn aina että onko numerotoivomuksia (yleensä ei ole), jos on niin kokeillaan onko vapaana. Tai sitten valitsen jostain kortista listan, jossa kymmenen vaihtoehtoa ja asiakas itse päättää minkä ottaa.

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Eiköhän kuitenkin lisätty runkonumeroon yksi nolla eteen, tosin usein numero kirjoitetaan muotoa 0400, eikä 040 0 xxx xxx

15. lassej

Tykkäykset:
    0
    Nuo 0400 numerot ovat tulleet uudestaan myyntiin? Pettymys :(

Ajattelin että oisin saanut säilyttää oman spesiaalin 0400-numeroni hieman keskimääräistä harvinaisempana, kun luulin ettei noita numeroita enää saisi mistään ;)

Mielenkiintoista olisi tietää, että aiheuttaakohan tuo 0400-numero, mitään ongelmia heinäkuussa numeron siirron yhteydessä. Toivottavasti ei, sillä tuo 0400 on ainut, mikä on pitänyt meikäläisen tähän asti Soneran uskollisena asiakkaana, heinäkuussa taitaapi tuo liittymä vaihtua ;)

16. merzy77

Tykkäykset:
    2
    Vapaavalinta

Minä avasin aikoinani Jippiin liittymän ja sain valita 67:än jälkeiset numerot aivan itse. Olen luopunut ko. liittymästä, mutta nykyisessä littymässäni on lähes sama numero, joten minulla on onnistanut. Mitenkähän sitten käy, kun nuo ikinumerot tulevat??????

17. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Ahaa, sen voi sitten muillakin operaattoreilla tehdä niin? Enpä tiennytkään... no hyvä sitten niin.

18. Omenanraato

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    Re: Vapaavalinta

niin mullakin oli soneralla aikoinaan mutta kun avasin dna:n niin ne kysyivät et minkä numeron haluan ja kun sanoin niin ne katsoivat koneelta ja sellainen oli vapaana joten sain sen (samalla periaatteella myös muut täs perhees on dna:lta saanut numeronsa)

19. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s

mekin saatiin valita iskän, äidin ja mun numeroissa eroo vain viimene numero. helppo muistaa.

20. Omenanraato

Tykkäykset:
    787
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver

jep...yhen mun kaverin perhe otti silleen et alku oli sama ja sit loppu oli 111 222 ja 333 :)
    meillä otettiin vanhojen numeroiden perusteella ainoastaan 0400 muuttui 0440:ksi

minusta toi on hyvä ku saa ite valita eikä tolleen ku jollain soneralla oli ainkain aikoinaan että esim 56 alkuisista täytyi valita

Jaa tämä viestiketju