1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uusi matkapuhelin, mutta mikä?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Dinesh, 15/2/03.

1. Dinesh

Tykkäykset:
    0
    Eli uuden matkapuhelimen osto on ollut jo hetken aikaa mielessä. Olen vähän pihalla näistä asioista, kun malleja löytyy jos jonkinlaista. Hirveästi en kännykältä vaadi, eli pakko ei ole kaikenlaisia gprs:iä sun muita olla.
    Tarkoitus olisi ostaa värinäytöllinen puhelin, mieluusti läppä mallinen joka ei aivan hirveitä maksa ja johon saa talletettua viestejä puhelimen muistiin, kun viestejä sen verran paljon tulee läheteltyä. Eli jos voisitte auttaa kertomalla joitain minkä tahansa puhelinvalmistajan malleja, jotka vastaisivat suurinpiirtein mm. noita ominaisuuksia.
    Toivottavasti jaksatte vastata ja auttaa kännykän valinnassa.

2. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Motorolan T720 voisi olla sopiva tarkoituksiisi.

3. Dinesh

Tykkäykset:
    0
    Mutta siihen ei taida mahtua kovinkaan paljon viestejä? Näin olen ainakin kuullut. Minulle on aika tärkeää kuitenkin että puhelimeen mahtuisi paljon viestejä, kun niitä sen verran paljon tulee enkä raaski niitä aina poistaa hetikään.

4. tommi24

Tykkäykset:
    1
    3510i voisi olla ihan hyvä värinäytöllinen peruspuhelin, johon mahtuu 150 tekstiviestiä. Läppää ei ole, mutta entäs sitten.

5. Dinesh

Tykkäykset:
    0
    Sitä olen tutkiskellut, mutta olen ehkä vain periaatteesta koittanut karttaa Nokian 3xxx-sarjan puhelimia. Eivät ole vain minun mieleeni kovinkaan milläänlailla.

6. jonipyka

Tykkäykset:
    0
    no mikäs sitten tekee etteivät nämä 3xxx-sarjan kiinnosta sinua?;)

7. Dinesh

Tykkäykset:
    0
    No ne tuppaavat olemaan näitä nuorison suosimia massapuhelimia, itsekin kyllä kuulun nuorisoon.
    Taidan olla sen verran vaativa ihminen että ihan periaatteesta en kyseisen sarjan puhelimia halua, sanottakoon vaikka siksi koska ovat niin yleisiä enkä kovin muutenkaan ulkomuotoon ja muuhun ole mieltynyt. Siskoillani on 3xxx-sarjan puhelin, joita olen tarpeeksi saanut räplätä.

8. Aero

Tykkäykset:
    0
    Samsung SGH-A800:ssa on dynaaminen muisti.

E: Tuo pienempi on A800. Hinta pyörii 320 nurkilla.

9. Dinesh

Tykkäykset:
    0
    http://www.puhelinkioski.com/products.php?p=fc2fee

Tuosa on 315€ tuo Samsung SGH-A800, vaikuttaa ihan hyvältä puhelimelta, vaikka tuo värinäyttö siitä uupuukin. Se nyt ei ole mikään iso miinus kuitenkaan, kun ei niillä väreillä välttämättä hirveästi peruskäytössä tee. Onkos kellään omakohtaista sanottavaa kyseisestä puhelimesta? Hyvät ja huonot puolet?

10. Aero

Tykkäykset:
    0
  11. bmw

Tykkäykset:
    0
    pansu GD87

satsaa vähän enemmän ja osta Pansun GD87, mainio puhelin eikä todellakaan ole mitään massakamaa.

12. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: pansu GD87

Sais kyllä aika lailla satsata enemmän... Jos saa 315 egellä Sampan ni GD87 on 670... Vaikkakin on loistokapula mutta taitaa olla ulkona kuvioista.

13. Dinesh

Tykkäykset:
    0

No varmasti on mainio puhelin eikä mitään massakamaa, mutta miksi maksaa ominaisuuksista joilla ei tee mitään? Tuossakin puhelimessa on kamera joka varmasti nostaa hintaa, ja jolla minä en itse tee mitään. Digikamera on kuvausta varten enkä tarvi pientä taskuun mahtuvaa joka paikassa mukana olevaa kameraa. Vaikutti ihan asialliselta puhelimelta ja oli mielestäni parhaimman näköinen läpällinen puhelin mitä olen nähnyt, siis näin kuvien perusteella.
    Onko Panasonicilla tuollaisia läpällisiä puhelimia lisää, tai onko tulossa? Pitää yrittää ottaa huomioon mahdollisimman monta valmistajaa, varmaan jostakin löytyy se mieleinen.

14. Aero

Tykkäykset:
    0

Mitä vikaa A800:ssa on? Kyllä jossain mainittiin, että Panasonic alkaa tuomaan suurimmaksi osaksi näitä Japanin menestysmalleja Eurooppaan, jotka ovat suurimmaksi osaksi läpällisiä puhelimia.

15. Dinesh

Tykkäykset:
    0

Siis en tuosta A800:sta paljoakaan vikaa löytänyt, mutta kuten sanoin, haluan ottaa mahdollisimman paljon selvää erilaisista malleista/valmistajista ja mitä niillä on tarjota.

16. Aero

Tykkäykset:
    0

Dynaamisella muistilla, ei tietääkseni ole muita tarjolla. A800:han mahtuu yhteensä tuhansia nimiä ja jopa 200 viestiä, sekä voit puhua muistiin 10min :) Ainut mikä tuosta puuttuu on värinäyttö. Jos se on välttämätön, niin suosittelen T720:aa, mutta tuokaan ei täytä tekstiviestivaatimustasi.

17. Dinesh

Tykkäykset:
    0

Se tässä tuntuukin olevan ongelma, kun jokaisesta puhelimesta puuttuu jotain. Saisi läpällisiäkin puhelimia tulla enemmän dynaamisella muistilla. Tuo Motorolan T720 on myös ollut mielessä kun samassa hintaluokassa liikutaan, mutta viestejä mahtuukin sitten huomattavasti vähemmän. Pitäisi varmaan listata kaikista puhelimista joita edes harkitsee ostavansa sekä hyvät että huonot puolet ja punnita mitä pitää tärkeimpinä. Tietysti tässä nyt vielä jonkin aikaa kerkeää odotella, josko ilmestyisi jotain uusia malleja, kun ei ihan tässä ja nyt uutta puhelinta tarvi saada.

18. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En usko että 3650:aa tulee olemaan monella, se on hyvä ja halpa puhelin.
    Tai no halpa ja halpa, mutta on se kamerapuhelimeksi halpa. :)

19. Dinesh

Tykkäykset:
    0
    Kuten jo sanoin, niin periaatteesta ei nuo 3xxx-sarjan Nokialaiset kiinnosta, ja tuskin tuokaan poikkeusta tekee. Aika isokokoinen puhelin, ja niin kuin jo sanoin, en kamerapuhelimella mitään tee, niin miksi semmoiseen siis investoida?

20. Aero

Tykkäykset:
    0
    Mistä tiedät että se tulee olemaan hyvä? Mielestäni sen käytettävyys on erittäin syvältä ja koko on ihan hirveä, ulkonäkö on kaamea - jo nuo viat tekevät siitä omasta mielestä huonon. Kun taas katsotaan esim. näyttöä, niin se on myöskin erittäin huono, eikä siltä omasta mielestäni pysty kunnolla katsomaan kameralla otettuja kuvia (ei saa selvää :). Toivottavasti 3650:n kaltainen puhelin tulee markkinoille pienemmissä kuorissa ja min. 65 000 TFT näytöllä. Vaikka tuo 3650:n softa pohjautuukin 7650:aan, niin aina he ovat tehneet joitain muutoksia siihen, jotka taas suurentavat toimimattomuuden riskiä.

Tämä siis vain minun mielipide dummyn perusteella, eikä kannata ottaa herneitä nenään :)

Jaa tämä viestiketju