1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uusi kosketusnäytöllinen luuri

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja rss, 15/11/09.

1. rss

Tykkäykset:
    0
    Elikkä kosketusnäytöllistä puhelinta olisin hankkimassa, ja vaikka olen tutkinut paljon ja lukenut kymmeniä arvosteluja ja useampia foorumeita mutta ei tästä silti tule kyllä yhtään mitään.

Vaihtoehdot:

HTC Hero
    Sony Ericsson XPERIA X1
    Samsung Jet

Muitakin saa nyt tietysti ehdotella, esim. Nokia N900 kiinnostaa myös, mutta sillä taitaa olla liikaa hintaa. Kuten myös XPERIA X2:lla ja X10:llä.

Kaikissa on omat hyvät puolensa; Herossa on Android, mitä olen himoinnut, sekä kapasitiivinen kosketusnäyttö, joka on hyvä. X1 on noista parhaimman näköinen, fyysinen QWERTY on iso plussa ja 800x480 resoluutiolla kelpaa selata nettiä. Jetissä on tehokkain prosessori, AMOLED-näyttö ja se on näistä selvästi halvin.

Kuinka suuri tuo kapasitiivisen ja resistiivisen näytön ero oikein on? X1:n QWERTY tasoittaa tilannetta jo paljon, mutta multitouch olisi kiva, ja mitä olen Nokian 5800:a kokeillut vähän niin olisi siltä näytöltä toivonut ehkä vähän parempaa toimintaa. Ei rekisteröinyt kaikkia painalluksia, mutta en ole kosketusnäytöllistä puhelinta koskaan omistanut, joten voihan se johtua myös omasta kokemattomuudesta.

Hero ja X1 sisältävät vähän heikomman prosessorin, miten se oikeastaan näkyy nettikäytössä, onko eroa paljoakaan? Sujuva nettikäyttö on yksi vaatimuksistani. Entäs miten tuo Heron pieni 320x480 resoluutio toimii nettikäytössä?

Kuten jo mainitsin, Androidia olen himoinnut, muokattavuuden takia, mutta olen myös alkanut kääntää päätäni WinMo:n suuntaan. Tähän mennessä kokemusta on vain S60:stä, joten kumpikin on varmasti askel parempaan. X1:n WinMo on vanha 6.1, mutta siihen saa 6.5 ROMmin. Samsungin TouchWizille tuskin paljoa ohjelmia löytyy, mikä on sekin taas miinus.

Osaisiko joku siis auttaa, kun ei vain itse pysty päättämään. :) Vaatimukset ovat siis hyvät perusominaisuudet, sujuva nettikäyttö, hyvät yhteydet (HSDPA 900 sekä 2100 taajuudet pitää olla), laaja ohjelmavalikoima ja yleinen säädettävyys sekä hyvä kamera, joskin kameran kohdalla voidaan tehdä uhrauksia. Paljoa en 450 euron yli viitsisi maksaa.

2. kurrre

kurrre Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    128
    Puhelinmalli:
    S6 edge 64GB, iPhone 6 64GB, Lumia 1520
    Näistä itse kuoppaisin Samsungin täysin jos ohjelmatarjonta on edes vähänkään tärkeä kriteeri.

X1:stä en itse pitänyt kun aikanaan testasin. Hirveän kankea käyttää ja laginen luuri. Ehkä WM6.5 Romilla homma saattaisi parantua mutta en laskisi sen varaan.

HTC Hero olisi näistä kolmesta oma valintani. Android-käyttiksenä on vakuuttanut, HTC:n Sense UI on todella toimiva kuorrutus Androidiin ja luuri itsessään on jämäkkä ja sopivan kokoinen.

3. arjal Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    37
    Noihin puhelimiin en ota muuten kantaa mutta en tottunut kapasitiiviseen näyttöön kun ei sillä sormella mihinkään osu qwertyllä kirjoittaessa.
    Tikulla tökittävä resistiivinen se olla pitää ja lisäksi vielä fyysiset numeronapit kuin ennen wanhaan.

4. rss

Tykkäykset:
    0
    Joltain Heron omistajalta olisi kiva kuulla että onko tuosta näytön resoluutiosta haittaa? Kuulostaa ainakin vähän pieneltä netin selausta ajatellen.

5. MGM

MGM Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3141
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3
    Ottaen huomioon näytön koon, niin ei siitä ole todellakaan mitään haittaa. Ihan riittävän tarkka näyttö tässä mielestäni on. En ole edes kiinnittänyt huomiota kyseiseen asiaan.

6. Rapis

Rapis Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    85
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3 Gold
    Kyllä mä kanssa tuota heroa noilla kriteereillä suosittelisin. Näytön reso ei tähänpäivään mennässä ole haitannu ollekaan suht sujuvaa tuolla nettiä on selata.

Android 2.0 vieläkö tulla tupsahtaa nyt kyllä on makiata =)

7. epv2

epv2

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    7 Plus
    Saako Heroon (virallisesti?) Android 2.0, sitten kun se julkaistaan? Eikös siinä ole parempi GPS-softakin mukana? Ainakin jossain uutisessa taisi olla jotain juttua tuosta.

8. Rapis

Rapis Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    85
    Puhelinmalli:
    OnePlus 3 Gold
    Se on jo julkastu virallisesti. HTC vääntää tuon sense uin vaan sille ja sitten siittä pitäs tulla virallinen päivitys herolle. Aikataulusta ei ole tietoa. Tuo navi mikä on tuossa android 2.0 toimii toistaseks vain jenkeissä, että sitä tuskin toimivana ainakaan vielä tuossa on.

Jaa tämä viestiketju