1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uusi älypuhelin, mutta mikä?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja pahkis, 15/4/04.

1. pahkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Työpuhelimeksi pitäisi jossain vaiheessa hommata joku vähän "välkympi" laite, minimivaatimukset: sähköposti, BT, jonkinnäköinen kalenteri yms. Yhteen aikaan käytössäni oli R380e, joka ehkä olisi käytössä vieläkin, mutta mm. BT:n puute teki laitteen vanhanaikaiseksi. SE P800 olisi hintansa puolesta harkinnan arvoinen laite, P900 on (vielä) vähän suolaisen hintainen. Muista merkeistä ei oikein ole tietoa, muuta kuin että Samsungilta ei ilmeisesti vieläkään löydy BT:tä... Vai pitäisikö ongelma ratkaista ostamalla joku PocketPC/Palm? Käytännön kokemuksia ottaisin mielelläni vastaan molemmista ratkaisuista.

2. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Riippuu mitä ominaisuuksia vaatii, mutta muiden valmistajienkin Symbian-laitteet ovat varteenotettavia valintoja. Esimerkiksi Nokia 6600 ja 3660, Siemens SX1.

Itse hankkisin luultavasti jonkun mainitsemistani Symbian laitteista tai sitten PocketPC-laite + joku pieni BT:llä ja GPRS:llä (EDGE?) varustettu luuri siihen kaveriksi.

3. ScorpioN^

Tykkäykset:
    0
    Noh, itse sä joudut päättämään :)

mutta sanompa sen verran että olen tyytyväinen kyllä tähän Nokia 6600 luuriin.

Bugeja siitä löytyy kyllä, mutta niin löytyy varmasti muistakin malleista.
    Ja Nokialta saa sentäs softat päivitettyä aikasta iisisti.

En taida vaihtaa puhelintani nyt vähään aikaan, ja jos vaihdan niin ehkä seuraavaksi samankokoinen S90 laite olisi kova sana joskus monen vuoden kuluttua :D

T: Scorp

Edit. Unohtui sanoa, että tossa on BT. Niinkuin kai tiesitkin jo. :)

4. Hemppa

Hemppa

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Olen käyttänyt jonkin aikaa SE P900 ja täytyy myöntää että kokemukset ovat todella positiiviset. Hintahan on todella "suolainen" vielä, se on miinus, mutta ominaisuudet aivan ylivoimaiset tavanomaisiin nokialaisiin verrattuna, commari tietysti poissuljettuna.

5. X

Tykkäykset:
    0
    S90 vaatii jo suurinpiirtein 6600 kokoisen näytön joten turha odottaa tuon kokoista, tietysti jos 7650:n tyylisellä aukeavalla näppiksellä niin sitten... mutta eikös se S90 ole kosketusnäyttö systeemi vai saako sen muokattua jotenkin normaali navigointiin ?

6. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    S90:n UI on speksattu 640X320 resoille, joten vaatii aika paljon isomman näytön kuin esim. 6600:sessa. Eli tuskin on ihan lähitulevaisuudessa odotettavissa 6600:n kokoisia S90 laitteita.
    S90 on juuri kosketusnäyttöön perustuva UI. Onhan siinä pari hardisnäppäintäkin, mutta käyttö perustuu pääasiassa kynällä näyttöön tökkimiseen. On ollut joitakin huhuja, että S80 ja S90 UI:t jotenkin yhdistyisivä tulevaisuudessa, mutta silloin ei taida enään olla kysessä S90, vaan kenties S100;)

Niin ja itse otsikon aiheeseen voisin todeta, että jos löydät jostain vähän käytetyn tai muuten hyvässä kunnossa olevan SE P800:n n.300 euron hintaan, niin paremman hinta/laatu-suhteen omaavaa älypuhelinta on vaikeata löytää.

7. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Ehdottomasti ottaisin SE P900, jos rahatilanne sallii. SE P800 olisi varteenotettava myös.

8. nuba

Tykkäykset:
    0
    Qtek 2020

Ostin itselleni Qtek 2020 puhelimen ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Joskus käytin vähän aikaa P800:sta ja olen käyttänyt Commua aikaisemmin. Commu on edelleen hyvä, mutta kyllä olen ollut Qtekkiin todella tyytyväinen!

http://www.qtek.fi/qtek2020.htm

Hinta 850+alv

9. X

Tykkäykset:
    0
    Re: Qtek 2020

Taitaa olla noita vähän oudompia merkkejä ,mutta ominaisuudet näytti täydellisiltä ! Mutta hintakin on sitten jo taas maltaita... :(

10. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    P800 ei edelleenkään ole hassumpi, P900 taas on hinnaltaan vähän turhan kallis (ei tosin P800:kaan ollut halpa tullessaan). SX1:tä saattaisin harkita tai miksei 3660:aakin. 7610 näyttää kyllä aika mielenkiintoiselta, muttei vielä ole myynnissä. Sitä saattaisin odotella, jos mahdollista.

11. pahkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    No niin, 6600 on tullut testattua; ei sovi allekirjoittaneen käyttöön ihan käytettävyyden takia. Puhelimen muotoilun ansiosta ei yhden käden käyttö ainakaan minulla ollut mitenkään varman oloista, odotettavissa olisi ollut enemmin tai myöhemmin tahaton pudotus näpeistä. Lisäksi tuo käyttö muutenkaan ei kaikilta osin miellyttänyt. Eli yksi kandidaatti on pelistä pois...

12. Ewert Oktan

Ewert Oktan Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    113
    Samalla taisivat tippui myös SX1 sekä 3660. Siemensin käyttöön yhdellä kädellä pystyvät vain harvat. 3660 joskus käyttäneenä jouduin usein näppäilemään kaksin käsin, koska numeronäppäimet ovat yksinkertaisesti liian sumpussa.

13. Skanen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Lumia 950
    Itse pähkäilin samaa tässä pari päivää, mutta sitten päädyin eilen Siemens SX1 puhelimeen, kahden vuoden takuun ja erilaisen muotoilunsa vuoksi, tosin tuo muotoilu voi kääntyä itseään vastaan liian erikoisena näppäinasetteluna? Perjantaina todennäköisesti tulossa Nokia 6600, jolloin voi vertailla kumpi parempi käytössä, kun ominaisuuksiltaa samanlaiset.

Jaa tämä viestiketju