1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uuden tason älypuhelin, 300-400 e

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Tunku, 24/2/12.

1. Tunku

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire HD
    Päivää! Tätäkin viestiä kirjoittelen vielä Samsung Galaxy Giollani, jonka tässä armeijan aikana olenkin saanut ulkoisesti melko heikohkoon kuntoon, ja pienehkö näyttö alkaa viestejä kirjoittaessani pikkuhiljaa ottamaan aivoon. Olen yrittänyt selailla täällä foorumilla eri käyttäkokemusketjuja, mutta jossain vaiheessa lähes kaikki ketjut menevät skydrivelauncherrootrom-plörinäksi, josta en älyä yhtään mitään kun en ole tutustunut älypuhelinten "pimeään" puoleen (jos jostain löytyy yksinkertainen perehdytys kaikkeen tämmöiseen, saa linkittää), siksi päätin perustaa aivan oman ketjun tälle:
    Uutta puhelinta siis, ja budjetti kulkee melkolailla tuossa 400 eurossa.

Androidiin olen tykästynyt viimeisen 9 kuukauden aikana, mutta WP7 houkuttelee videoiden ja ensivaikutelmien perusteella. Kenties silmä alkaa kyllästymään ainaisiin ruudukkohässäköihin :)
    En ole siis harrastellut puhelinten roottailua tai muutakaan hifistelyä. Tärkeintä on, että netin selailu on sujuvaa ja puhelimen kanssa kikkaillessa kuluu aika mukavasti. Eniten olen käyttänyt Giolla WhatsApp Messengeriä, Facebookia + Facebook Messengeriä, YouTubea, Sammon verkkopankkia, sähköpostia, katsonut leffoja, kuunnellut musiikkia (Spotify) ja muuta tällaista, eli olen kai sitten ns. älypuhelimen peruskäyttäjä.

Puhelimet, joita harkinnassa on tällä hetkellä, ovat Nokia Lumia 800 (surprise, surprise), HTC Sensation ja.. no, siinäpä ne oikeastaan olivatkin. Nokian tallista hyppäsin pois aikaa sitten mutta WP:n tullessa kiinnostus kohosi uusiin sfääreihin. Pitäisi tuota Lumiaa käydä räpläämässä liikkeessä asti ja huomenissa toivon mukaan sekin onnistuu.

Mitenkäs nuo Lumian uutisoidut akkuongelmat, joko ovat hävinneet päivitysten myötä? Akkukestoon ei itselläni muutenkaan kummoisia vaatimuksia ole, melkeinpä tämän Gion kanssa on jo tottunut lataamaan puhelimen kahdesti päivässä, vapaapäivisin varsinkin, mutta olisihan se pidempikin kesto ihan jees.

Jaa, eipä tässä muuta. Tärkeimmät vaatimukset siis nopea ja sulava käyttö, mukava graafinen ilme, hyvä (ja nopea) kamera sekä hieman ylempänä lueteltujen käyttökohteiden ongelmaton saatavuus ja toimivuus.

Kaikkea saa ehdottaa!

2. okmo

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    nokia lumia 900
    suosittelisin lumiaa. Vaikutat kuitenkin peruskäyttäjältä (eli ei-säätäjältä) ja siihen käyttöön wp on paras. Mutta ei se androidkaan mikään turha ole.

3. Tunku

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire HD
    Noniin, vihjeitäpä ei hirveämmin tullut mutta jos teitä puhelinihmisiä kiinnostaa niin päädyin lopulta HTC:n Desire HD:hen. Kävin kaupassa Lumiaa testailemassa mutta ei, ei se WP sitten iskenytkään. Käyttöliittymä jopa ahdisti, kun täysin itse muokattavaa aloitusnäkymää (taustakuva yms) ei ollut ja kaikki sovellukset ym. toiminnot olivat yhdessä listassa.
    DHD puolestaan siksi, etten nähnyt esim. Sensationissa niin paljon erilaisia ominaisuuksia jotta olisin minun käytöllä siitä 70 euroa extraa maksanut. Nyt odotellaan vesi kielellä :)

4. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Tykkäykset:
    1496
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 256gb Black
    Melko vanhan mallin sitten valitsit :)

5. Tunku

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire HD
    Kuten sanoin niin ominaisuuksiltaan uudemmat mallit eivät tarpeisiini juurikaan mitään mullistavaa tarjoa, ja omalla asteikollani 1,5 vuoden ikäinen malli ei kyllä aivan eläkeikään kerennyt vielä ole.

6. Sipsipussi

Sipsipussi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    203
    Puhelinmalli:
    Lue sigu
    Onhan tuo vanha mutta tosiaan riittävän tehokas vielä. Ja saa uusimman androidin eli 4.0:an!

Jaa tämä viestiketju