1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uuden puhelimen ensimmäinen lataus

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja tyttoe vain, 29/11/05.

1. tyttoe vain

Tykkäykset:
    0
    Elikkä, neuvoja..

Tilasin tuossa uuden puhelimen, Samsung SGH-E330N.
    Mikä se on nykyisin tuo suositusaika akun ensimmäiselle lataukselle? Nokialaisia ainakin käsketään (tai käskettiin viimeksi ainakin) lataamaan sen 16 tuntia.

Vaikuttaako tuo ensimmäinen lataus kuinka sitten sen akun kestoon ja käyttöikään?

2. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Niin kauan, että akku on täysi. Itselläni meni sekä P510:n että E730:n kanssa siihen noin 4 tuntia. Akku on täydessä latingissaan noin 3 latauskerran jälkeen.

3. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Ei tarvii ladata sitä 16h:a, riittää, kun latauspalkit eivät enää liiku. Itse en ole nykyistäkään puhelintani alkuladannut kahta tuntia enempää, eikä ole mitään käytännön vaikutusta.

4. Samu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    190
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S2
    Ensimmäiset lataukset...
    Voit olla aika varma, jos puhelimen alkutaipaleen aikana latailet puolitäyttä akkua "varmuuden vuoksi" täyteen, etkä päästä sitä kertaakaan aivan tyhjäksi, niin akunkesto ei varmasti ole lähelläkään mitä valmistaja lupaa.

Kannattaa pitää hyvää huolta siitä, niin ei tarvitse alkaa murehtimaan sitten myöhemmin =)

5. Zaarin

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    X2
    Itse olen ladannut ekan latauksen aina yön yli eli about 9h. Sen jälkeen käyttänyt aivan kuiviin ennen uutta latinkia(vaikka pelaamalla) muutan kerran, eli kolme-neljä kertaa. Hyvin on kestänyt, tosin minun tapoihini ei kuulu ladata akkuja tyyliin "hui kauheaa, yksi palkki pudonnut, lisää virtasta" vaan pikemminkin "no nyt se sitten delas, menkööt laturiin häpeämään"

6. SakkeK

Tykkäykset:
    0
    Kysyin myyjältä että eikö akun kannalta ole ihan sama, onko ensimmäinen lataus 9-16 tuntia vai vain "akku täynnä" ilmoitukseen asti... tämä siis sen jälkeen kun myyjä lateli nuo perusohjeet.

Tähän myyjä vastasi: joo, akun kannalta ihan sama :) En viitsinyt tosiaan kysyä että no minkä takia sitten pitää ladata ;)

Akkuvalmistajia myöden ovat kaikki samaa mieltä: ensilatauksella ei vaikutusta myöhempään elämään...

-Sakke

7. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    789
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ite oon useasti kuten tänään ottanut luurin suoraan käyttöön tehtaan akkuvarauksella, nyt äsken vasta laitoin kunnon lataukseen.

useasti lataillut 0-30min tai sitten 1-2h ja joka ilta laitan lataukseen vaikka akku olisi täynnä..koskaan ei oo mitään onglemia ollut akunkestojen kanssa, joten kyl se on yks hailee melkeen miten sitä latailee..ohjekirjassa nykysin useasti mainitaan et kuhan täyteen lataa

8. jacce

jacce Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Samsung
    Ekat kerrat kandee lataus päästää ihan tyhjäksi asti jotta akun koko kapasiteetti pääsee parhaimpaan. Eli ei sillä latausajalla väliä ole. Kun van muistaa kaikissa ladattavissa laitteissa alussa muutaman kerran tyhjäksi asti virrat päästää.

9. Omenanraato

Tykkäykset:
    789
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    parikertaa samanmallin luureissa (esim sampan z107 joita oli useampia ja D500:ssa) tein silleen että toisessa päästelin tyhjäksi ja toisella kertaa en...en huomannut mitään eroa

10. Nomber

Tykkäykset:
    0
    Joo eli kai noin periaatteessa se kannattaa ladata täyteen jonka jälkeen käyttää aivan loppuun. Ainakin tuolla e730 topicissa on monet valitellut akun kestoa, mutta sitten möhemmin ovat huomanneet kuinka tuo aivan loppuun käyttäminen ja täyteen lataaminen on parantanut akun kestoa useilla päivillä. Alkulatauksellahan ei sinänsä ole väliä kunhan lataa täyteen(eli ei tarvii mitään 16h pitää laturissa), sillä käsittääkseni puhelimissa on systeemi joka katkaisee latauksen kun akku on täynnä, joten on aivan sama onko se puhelin siinä piuhan päässä vai ei jos se ei kumminkaan lataa.

11. Samu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    190
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S2
    Niin tuskin se akun kohtelu siten että latailee vähän joskus, ja joskus taas lisää, päästelee puolityhjäksi, ja joskus jopa täyteen, näkyy ihan ensiviikkojen/kuukauden-kahden aikana, mutta sen verran vanhanaikainen olen että uskon että pidemmällä juoksulla varmasti vaikuttaa.
    Sellaista akkua ei ole keksittykkään johon ei vaikuta tuollainen kohtelu.

12. Omenanraato

Tykkäykset:
    789
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ei ainakaan viidessä mun käytössä olleessa luurissa ole vaikuttanut noin 2v käytön jälkeen. aika lailla normaalisti on akun taso laskenut.

13. SakkeK

Tykkäykset:
    0
    Itse kuulun kyllä sitten siihen puoliskoon että mainitsemasi keino ei auttanut yhtään... Ei sitten mitään eroa :)

Litium- akulla on elinkaari loppu tiettyjen latauskertojen jälkeen, ja tietysti mitä tyhjemmäksi päästää sitä kauemmin kestää vaikkapa 300 sykliä?

-Sakke

Jaa tämä viestiketju