1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Uuden akun ensilataus pieleen

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Sippe, 5/8/05.

1. Sippe

Tykkäykset:
    0
    Nyt jos joku ystävällinen antaisi nopean vastauksen seuraavaan kysymykseen ennen kun lähden kauppaan rähjäämään:

Onko uuden kännykän akku pilalla jos ensilataus on pätkittäistä siis irrotettu vällillä? Ostin kännykän josta puuttui laturi, kännykkä oli liikkeen viimeinen ja laturin piti tulla vasta maanantaina. Myyjä kehotti lataamaan usb-kaapelin kautta. Latautuu mutta ei täyty koska kännykkä haluaa olla päällä kun on kaapelissa kiinni. Voinko vaatia myyjältä uuden akun? Onko akku pilalla? Toiseksi olen kuullut että uusissa kännyköissä on jonkun verran tehdasvirtaa, tämä oli täysin mykkä (SE).

2. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    789
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    itse lataan käytännössä kaikki puhelimet tolleen pätkissä ja räplään samalla...ei ole onglemia ollut akkujen kanssa.

ja se ei johdu siitä että se on päällä se puhelin ettei lataudu täyteen vaan se ei jaksa ladata sitä usb kaapelilla täyteen asti.

kaikki puhelimet jotka olen saanut niin akun taso on ollut noin 2/3 täydestä, esim eilen saatua xcutea en lataillut ennen iltaa vaikka räpläsin kokoajan

3. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Sillä, että akku ladataan täyteen alkuaikoina, varmistetaan se, että saadaan koko akun kapasitetti käyttöön. Akku ei siis mene pilalle, vaikka pari kertaa lataa vajaaksi, kunhan kuitenkin suorittaa muutaman ns. pitkän latingin alkuaikoina.
    Eli kun saat sen laturin, niin lataat kunnolla, pitkään ja hartaasti, niin mitään ei ole vielä menetetty.

4. Sippe

Tykkäykset:
    0
    Ehkä tätä puhelinta on sitten räplätty liikkeessä kun on tyhjentynyt kokonaan. Ja tänään saan sen puuttuneen laturinkin vaikka sen piti tulla aikaisintaan maanantaina kun eilen tilattu... mystistä. Uusi akku ei siis ole välttämättä pilalla? No täytyy kai kauppiaan kanssa sopia että saan uuden jos valmiusajat on liian lyhyitä.

5. Sippe

Tykkäykset:
    0
    Ok kiitos vastauksista! Mä tiesin että täältä löytyy asiantuntijoita! (parempia kuin mä.... heh). Oon vaan kuvitellut että juuri se Ensilataus on se tärkein ja juuri silloin kun puhelin otetaan paketista.

6. Omenanraato

Tykkäykset:
    789
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    eipä nää ooden lioni akut enää niin paljoa välitä tuosta latauksesta

7. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Ei mene se akku tosiaan piloille, olen aina miettiny kun eikös akku suositella ladata aina täyteen, mut kun siirretään puhelin toiseen paikkaan, tokkopa se siitä miksikään mee. Ainakin tähän mennessä kaikki luurit on pitäny virtansa, en ole koskaan ostanu akkua, että se on menny huonoksi, kerran olen akun ostanu 6150aan ja se oli sen takia että sain värinän. 6210aan joka vielläkin on ostin siksi että saan mahdollisimman ohuen 6310n akun.

Toisin ei mulla kyllä kauan olekkaan puhelimet, paitsi nyt on vähän pitempään alkanu olemaan kun ei kiinnosta niin paljon vaihtaa. Pyrin kumminkin lataamaan aina sillon vast kun on 1-2 palkkia, toisin jos jonnekkin pidemmälle lähtee ja tietää ettei saa ladattua, niin sitten ladataan oli palkkeja miten paljon vaan.

8. Sippe

Tykkäykset:
    0
    No nyt on sitten vihdoinkin akku latauksessa oikeassa laturissa. Myyjän (jolla oli samanlainen puhelin SE K750i) puhelimen akku oli kuulemma MYÖS ollut täysin tyhjä uutena, pitäisikös uskoa vaiko ei?

9. Omenanraato

Tykkäykset:
    789
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mulla, eikä kyl kavereillanikaan ollut

10. nalle Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eikös täällä foorumillakin joskus männäaikoina ollut puhetta että litiumakkujen varastointilataus on yleensä n.40%. Oli linkkikin artikkeliin jossa selvitettiin miten litiumakut kestää varastointia parhaiten näin. Tuo 40% myös suurin piirtein täsmää sen kanssa mitä Nokia puhelimet näyttää palkkeja kun "pakasta revittynä" laittaa päälle.

11. Sippe

Tykkäykset:
    0
    Himputti, miksei näissä pakkauksissa vois olla muovisinettiä, niinkuin tais olla yhdessä Samsungin myyntipaketissa. Tietäis ainakin että paketti on avaamaton. Menee usko näihin "kivijalkaliikkeisiin" kokonaan. Kus***avat naishenkilöä.

12. blobo

Tykkäykset:
    2
    En tullut kokeilleeksi laittaa omaa SE:tä päälle ennen ensimmäistä latausta, mutta kun iskin johdon kiinni puhelimeen, kesti noin 10 minuuttia ennen kuin näyttöön syttyi valot ja latausikoni näkyi ruudulla.. Eli taisi olla ihan tyhjä?

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No jos paketista puuttuu laturi, niin ei kai siinä sinettiä tarvita totoeamaan että paketti on aukaistu.

Joka tapauksessa USB latureilla on aika vaikea saada luuria ladattua, ja edes teoreettiseen onnistumismahdollisuuteen vaikuttaa PC/HUB missä tuo USB on kiinni.

14. samumanu Vieras

Sinetti on ihan kätevä mut jos tahtoo et asiakkaille voi näyttää muuta kuin puumallinkonetta on ihan hyvä ettei sinettiä käytetä. Joka liikkeellä ei oo järkee ostella kaikkia malleja pelkästään näytille, eli asiassa ainaki kaksi puolta..

Jaa tämä viestiketju