1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Ulkomaanpuhelut?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja AapoR, 21/11/04.

1. AapoR

Tykkäykset:
    0
    Miten saisin puhuttua ulkomaille mahdollisimman halvasti? Jos jollain on vinkkejä miten tämä kävis niin olisin erittäin onnellinen. Tällä hetkellä puhun tele2:en palvelun kautta ja soiton minuuttitaksta taisi olla 0.21e
    Kotimaanpuhelut on mulle ilmasia johtuu hirvittömästä puheaikapaketista minkä joskus aikoinaan sain...
    Mahdollisuudet mihin soitan on radiolinjan liittymä mikä on Italiassa, Italialaiseen liittymään tai lankapuhelimeen.

2. wolle

Tykkäykset:
    0
  3. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Soitat siihen Elisan (=ex-Radiolinjan) liittymään kotimaisella matkapuhelun hinnalla, tietysti.

Missä on faq, johon viitata näissä triviaaliasioissa?

4. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos kotimaan puhelut on "ilmaisia" niin silloin tietysti soitat radiolinjan liittymään ja kaverisi maksaa vastaanoton ;) Toiseksi halvin on soittaa Italian lankapuhelimeen, Tele2 taitaa olla halvin jossei Saunalahdella ole tällä hetkellä tarjousta Italian suuntaan. Italialaiseen kännykkään ei kannata vahingossakaan soittaa, hirveät lisäkustannukset.

Jos täällä Suomen päässä vaihdetaan kännykästä pois niin Skypellä maksaa puhelut Italian lankaverkkoon 0,017€/min - taitaa olla halvin tällä hetkellä.

5. David

Tykkäykset:
    0
    Saunalahti Lanka GSM liittymä + Hotcom = halvin vaihtoehto
    Puolen tunnin puhelu kännykästä sellaiset 1.35snt/min. Skypen alvillinen on muuten 2.0snt/min ja ei oikein toimi kännykästä........siis ainakaan GSM:sta.

6. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Hotcom? Aka kerro lisää.

Niinpäs olikin, siellä oli täppä "inclusive VAT". Ja tosiaan vaatii sen adsl-liitymän + koneen, eli oli vain vaihtoehto-tarjous. Toki Skype olisi paree vielä jos kaveri italiassa omistaisi koneen, menisi ilmaiseksi.

7. IFF

Tykkäykset:
    0
    http://www.hotcom.fi, löytyy kaikki tarvittava ja manuaali on tarpeeksi lyhyt.

8. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jahans. Mielenkiintoista, mitenköhän tuo pyörii? Esim. soitettaessa espanjaan niin käsittääkseni menee näin: minä->paikallisverkko s->internet->paikallisverkko e->espanja.

Tuossa kohdassa paikallisverkko s (suomi) on se minkä minä maksan, internet = "ilmainen" mutta kukas kustantaa tuon paikallisverkkomaksun espanjassa? Ihmiset käyttänyt tuota?

9. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Tuo minuakin jäi vaivaamaan. Vaikka "joku muu" maksaisikin sen ulkomaisen paikallispuhelun niin minulle ei selvinnyt että miten tämä hotcom-yritys tästä liiketoiminnasta hyötyy.

EDIT: Kysyin asiaa Hotcomilta. Vastasivat minulle seuraavasti:

10. AapoR

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia oikein paljon vastauksista, mutta selvennetään asiaa hieman! Eli kun soitin tästä elisan liittymästä(siitä missä paljon puheaikaa) niin elisan liittymään mikä on Italiassa kävi niin että sain 70euron laskun ja muija sai 100euron... Eipäs koske puheaika ulkomaanpuheleuita..
    Täytyy ottaa enemmän selkoa tuosta hotcomista.
    Tietääkseni nyt kun soitan niin jouduin maksamaan vain tuol ulkomaanpuheluosuusden tuosta tele2:Den hinnoittelusta..koska puheaikatarjous koskee tätä jotain muuta maksua!

11. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Jos soitat Elisan liittymään, ei kyseessä ole ulkomaanpuhelu. Sillä ei ole sinun kannalta mitään väliä, missä vastaanottava puhelin sijaitsee. Muijasi lasku on kokonaan eri asia.
    Uskoppa vaikka ihan huvikseen.

edit. Mutta toki jos ajattelette teidän puhelinlaskujanne kokonaisuutena, ei elisa -> elisa ole tässä tapauksessa missään nimessä halvin vaihtoehto.

12. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puheaikatarjous koskee normaalihintaisia kotimaan puheluita + tekstiviestejä, ja ulkomaille soitettaessa maksat pvm + ulkomaanpuhelun. Hyvitystä saat tuon pvm:n, ulkomaanpuhelut joudut maksamaan.

Ja tosiaankin naisesi joutuu maksamaan vastaavasti elisan liittymästä "ulkomaanpuhelun vastaanottomaksun", koska ei ole kotimaan puhelu.

Eli ihan oikeilla jäljillä olet :)

13. wolle

Tykkäykset:
    0
    Olen soittanut HotComin kautta USA:han ja UK kymmeniä kertoja.
    Hyvin on toiminut ainakin USA:han. UK ei pysty soittamaan kaikkiin gsm numeroihin mut lankanumerot toimii moitteitta.

Hintaa puheluille on tullut ainoastaan normaali gsm veloitus. Nyt SL Paketissa puhelut on sis. 450min/kk.
    Loistavaa säästöä :eek:)

14. rbrbrb

Tykkäykset:
    0

Normaalihintainen kotimaanpuhelu=kotimainen kännykkäliittymä, vaikka puhelin olisi kiinassa.
    Vain vastaanottaja joutuu maksamaan, soittaja maksaa kotimaan hinnan. Sitähän ei koskaan voi tietää missä vastaanottava suomalainen känykkä on.
    Lakikin vaatii, että soitajan on tiedettävä puhelun hinta. Näinollen soitto kotimaiseen kännykkäliittymään, joka on Espanjassa maksaa kotimaanhinnan, ja vastaanotaja maksaa vastaanottohinnan. Mistään ulkomaanpuhelusta ei siis ole kysymys.

15. AapoR

Tykkäykset:
    0
    Eli tässä laskussa jonka oon maksanut lukee tälläinen.. 999 ulkomaansuunnat kesto 01:36:05 ja verollinen hinta on 64,00e
    Onko minua vedätetty elisan puolesta vai miten on? Soitin elisasta elisaan(joka oli ulkomaill)

16. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Vaihtoehdot ovat:

1) Sua on vedätetty
    2) Joku muu on soittanut puhelimellasi ulkomaan numeroon
    3) Olet itse soittanut puhelimellasi myös johonkin ulkomaiseen liittymään

17. sorsa

Tykkäykset:
    0
    4) Oletko itse ollut ulkomailla ja ovatko nuo puhelut ulkomailla vastaantotettuja? Elisa laskuttaa ulkomailla vastaanotetut puhelut 999-hinnaston mukaan.

18. -jimi-

Tykkäykset:
    0
    Jos Elisa tosiaan laskuttaa myös vastaanotetut puhelut 999-hinnaston mukaan niin kannattaa huomioida että on mahdollista että puhelut on vastaanotettu jo aikaisemmin ja roaming-lasku on vain viivästynyt. Roaming-laskut saattavat joskus tulla useita kuukausia myöhässä.

19. sorsa

Tykkäykset:
    0
    Ulkomailla vastaanotetut puhelut laskutetaan 999-hinnaston mukaan omalla rivillään eroteltuna soitetuista puheluista ja näissä puheluissa ei ole roamingista johtuvaa viivettä, vaan ne kirjautuvat heti, koska laskutus toimii Suomesta käsin, eikä tarvitse tietoja ulkomaiselta operaattorilta.
    Roaming-puhelut ovat sen sijaan ulkomailla soitettuja puheluita ja näiden laskutuksesta päättää ulkoimainen operaattori ja näillä puheluilla ei ole mitään tekemistä 999-hinnaston kanssa ja eivät myöskään näy 999-puheluina laskulla. Roaming-puhelussa on laskutusviivettä. Laskutus näiden osalta riippuu aivan siitä, milloin ulkomainen operaattori toimittaa laskutustiedot suomalaiselle operaattorille.

20. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuinkas paljon erilaisia vaihtoehtoja on, kun soittaa ulkomaille? Itse pikaisesti muistelisin olevan ainakin seuraavia vaihtoehtoja:

* Teleale.com (99553)
    * Saunalahti (991)
    * Globetel (99588)
    * Elisa (999)
    * Auria/Sonera (990) (99590)
    * DNA (996)
    * Cubio (99551) (LovedOnes)

Lisäksi tietysti SkypeOut yms., mutta haen lähinnä noita perinteisiä lankaoperaattoreita.

Jaa tämä viestiketju