1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tyhmyydestä sakotetaan (DNA GPRS/datapuhelut)

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Kuuba, 7/3/03.

1. Kuuba

Tykkäykset:
    0
    Viime syksynä hankin DNA:n liittymän ja siihen GPRS-yhteyden. GPRS oli käytössä nettisurffailuun. Sitten pari kuukautta myöhemmin sain selville, että samaan hintaan voi käyttää WAPia. No sitä tuli sitten käytettyä silloin tällöin. Viikon matkalla ollessa sitten enemmänkin. Pieni yllätys oli sitten DNA:n asiakassivuille mennessä laskuun kertyneet datapuhelut, joita oli moninkertaisesti verrattuna GRPS:n kuukausihintaan. Olin laittanut puhelimeen DNA:n sivujen mukaan kaikki asetukset. En kuitenkaan ollut kytkenyt GPRS:ää päälle puhelimeen, joten surffailu onnistui datayhteydellä. Nyt sain viimeinkin DNA:n vastineen puhelimitse ja se oli, että näitä maksuja ei hyvitetä. Ainoa mitä voi tehdä, on reklamoida asiasta. DNA:n tyyppi sanoi kuitenkin, ettei tällaisissä tapauksissa DNA ole hyvittänyt mitään. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

2. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Eli DNA pitäis valvoa että sulla on oikeat asetukset puhelimessa? Ei herran jestas onko asetusten laittaminen operaattorin vastuulla?
    Ainoa mikä nyt voisi pelastaa olisi se että olisit liikkeessä käynyt ja siellä pyytänyt asetusten laittamista puhelimeen. Silloin vastuu olisi liikkeen, mutta jos olet itse näprännyt asetukset, niin pitää vilkaista ketjun otsikkoa

3. rainman

Tykkäykset:
    0
    Itse olen jokaisen puhelimeni kohdalla tehnyt yhden hyvin yksinkertaisen varmistuksen estääkseni datapuheluita: olen poistanut soittonumeron kaikista data-asetuksista.

Eli jos gprs on kaatunut tai olen unohtanut kytkeä sen, datapuhelu ei onnistu edes vahingossa.

4. Deeseven

Tykkäykset:
    0
    Mistäs tuollainen löytyy esim 3650:sta?

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    asetukset -> yhteydet. Ei niitä sinne itsestään tule, mutta jos on esim SMSllä tilannut asetukset jotka sisältävät myös GSMdata asetukset tai jos olet niitä sinne itse luonut. Yhteyksien nimien edessä on G jos GPRS esetukset D jos GSM dataasetukset.

6. Chiller

Tykkäykset:
    0
    HUI!!! Laitoin just noi kaikki asetukseet ittelleni ja ihmettelin miks se soittaa jonnekkin. Äkkiä asetukset pois!!!

Kiitoksia Paljon, olisipa täällä ollut ihemttelemistä puhelin laskussa!!

Jaa tämä viestiketju