Blogi - kaBu Tupakoinnin lopettaminen

Keskustelu osiossa 'Blogit', aloittaja kaBu, 4/10/17.

1. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Palaute - 100%
    45   0   0

Tykkäykset:
    3089
    Puhelinmalli:
    iPhone X Silver
    Nonii aloitetaan täällä tämmöinen blogi jossa kerron miten tupakoinnin lopettaminen itellä etenee.

Olen polttanut nyt jonkun 10v aktiivisesti ja nykyään menee se aski päivässä, alkoholin kanssa vielä enemmänkin. Nopeasti laskettuna rahaa siihen kuluu noin 200€/kk joka oikeastaan ensimmäinen syy miksi edes harkitsen tätä lopettamista. Toki tiedän että terveydelliset syyt ovat ne tärkeimmät mutta sitä ei vaan tyhmänä osaa jotenkin ajatella kun ei vielä ole huomannut mitään. Ja tohon rahaan vielä että kun vaimokin polttaa (tosin puolet vähemmän) niin rahaa jää about 300€/kk. Siis sitten kun on päässyt kaikesta korvaavastakin eroon.

Kerran olen aikaisemmin yrittänyt tosissaan lopettaa mutta se jäi muistaakseni johonkin viikkoon.

Ja jonkun mielestä tämä nyt ei sitten ole oikeaa lopettamista kun tänään kävin ostamassa sähkötupakan ja siihen nikotiininestettä mutta yritetään askel kerrallaan. Kuitenkin itellä fiiliksenä se että olemman enemmänkin koukussa tuohon tapaan ja pössyttelyyn kuin varsinaisesti siihen nikotiin tarpeeseen. Tai siis kun olen esim. Töissä koittanut sitä nicoretten/minkäonkaan semmoista nuuskan tapaista korviketta niin silti on tuntunut että tää on ihan tyhmää kun ei voi sauhutella.

Ja joskus kun on ollut reilummissa krapuloissa niin on mennyt vuorokausikin ettei ole käynyt ollenkaan tupakalla kun ei vaan oo tehny mieli, tiiä sit onko se johtunut vaan siitä huonosta olosta vai kertooko siitä että pystyy olemaan ilman nikotiinia?

Mutta nyt tässä olisi tarkoitus siis aluksi lopettaa tavallinen tupakka siirtyen sähköiseen nikotiininesteillä ja siitä sitten ekaks tiputtaa nikotiini pois ja sitten kenties lopettaa koko sauhuttelu.

Aluksi suunnitelmissa oli lopettaa tämän viikon perjantaina niin ehkä vähän helpottaa kun viikonloppu edessä niin ei ole töitä.

Mutta katsotaan nyt koska tämän kunnolla aloitan, perjantai on siis viimeinen päivä varmasti mutta voi olla että aikaisemminkin jo.

Pyrin sitten jatkossa laittamaan tänne jokapäivä fiiliksiä mitä on

Nahkatukka, Helatsu, dale.jr ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  2. Avantasia

Avantasia Konkari

Palaute - 100%
    76   0   0

Tykkäykset:
    779
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Tervetuloa höyryttelijöiden joukkoon

Viimeksi moderaattorin editoima: 4/10/17
  3. estrella

estrella ***vip***

Palaute - 100%
    11   0   0

Tykkäykset:
    2282
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 RED
    Itsehän olen ajatellut lopettaa vuoden vaihteessa mutta katsotaan jos niin kävisi jo aiemminkin. Jos on paikassa missä ei voi polttaa niin eipä sitä oikein tee silloin pahemmin mielikään tai jos on sellaisessa seurassa missä ei polteta, ei sitä itsekään oikein silloin polta. Tupakan pari voi jossain vaiheessa polttaa. Jos joku polttaa, tulee joskus itsekin enemmän poltettua, riippuen kuinka paljon toinen polttaa. Helppoa mennä mukaan tupakalle. Itselläkin luultavammin vain tapa ja olen muutaman kerran polttamatta ollutkin (raskaudet yms) joten en usko että olisi vaikeaa mutta aika näyttää. Eksä kun silloin poltti niin oli jotenkin helpompaa aloittaa uudelleen kuin jos hän ei olisi polttanut. Nyt tullut poltettua joku 11 vuotta, pitkä aika kyllä.

Vuodenvaihde siis itsellä tuo takaraja ja ilman mitään "korvausjuttuja". Laitetaan sitten vaikka jenkki tai joku salmiakkipastilli suuhun kun mieli alkaa tupakka tekeen. Jossain vaiheessa ajattelin tehdä niin että vähennän vähitellen tupakan määrää per päivä. Huppelissa itellä tulee jossain vaiheessa mieliteko polttaa mutta sitten kun ottaa pari henkosta, tulee huono olo eikä pysty polttaan. Siitä tykkään kun ravintoloissa ei saa polttaa enkä niin kauheasti tykkää niissä kopeissakaan käydä, mielummin sitten ulos polttaan jos se on mahdollista.

Itsekin tiedän pari jotka lopettaneet tupakan polttamisen ja käyttää sähkötupakkaa, on myös sellaisia jotka eivät ole päässeet tupakasta vaikka on sähkörööki ollut tai apteekin resepti niihin pillereihin.

Mites @kaBu vaimo, onko hän miettinyt lopattamista? Silloin voisi olla molemmille helpompaa.

4. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Palaute - 100%
    45   0   0

Tykkäykset:
    3089
    Puhelinmalli:
    iPhone X Silver
    @estrella on juu vaimo mukana lopettamisessa

estrella tykkää tästä.
  5. tietovanhus

tietovanhus Aktiivinen jäsen

Palaute - 100%
    15   0   0

Tykkäykset:
    70
    Puhelinmalli:
    the forbidden fruit of paradise
    Loistava valinta , tuetaan kaikella tavoin täällä sinua, jotta pääset tavoitteeseen. Polttelin itse tuossa 2 aski norttia päivittäin 22 vuoden ajan ilman mitään taukoja tai lopetus yrityksiä. Nyt menossa 7 vuosi ilman tupakkia tai sikkejä, eikä ole mitään heikkoutta olla seurueessa jossa poltetaan. viinan kanssakin pystyy läträämään, eikä ole kertaakaan tullut olotilaa , että rööki pitäs sytyttää. Itse onnistun lopettaa Nicoreten Inhalaattorin avulla, voin todellakin suosittaa tätä vaihtoehtoa. Täytyy vain muistaa että pitää poltaa tätä samaan tahtia kuin normaali tupakkia. Kuinka ollakaan käyttösi alkaa huomaamatta vähentyä ja itsellä loppui puolen vuoden holkittelun jälkeen onnistuneesti tupakointi.
    Sähkötupakka ,noh jos haluat menettää miehisyyden lopullisesti niin tuossapa on oivakeino ;) Mietippä itse: esim, karvaset kaverit istuvat miehekkäästi baarissa äijä meiningillä. Yhtääkkiän he ottavat puheeksi onko sinulla mansikka vai vaniljan makuista litkua vai teitkö itse kukkais seoksen poltettavaksi, Ei PERK.... ei kuulosta kovinkaan miehiseltä :Djotenkin vain tuntuu höpö hommalta, mut kukin tyylillään :D Toivotan onnea matkaa, pitkä ja karikkoinen taival, Mutta selviät siitä. JA MUISTA et mene tupakka lakkoon vaan LOPETAT:)

6. Weichmann

Weichmann Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    38   0   0

Tykkäykset:
    97
    Puhelinmalli:
    erittäin vaihtuvainen :)
    Tuo nyt valitettavasti kertoo enemmän omasta suppeasta maailmankatsomuksestasi:D. Jos "miehisyys" mitataan noilla kriteereillä niin voi voi. Jopa mielestäni hieman noloa ajatella noin, mutta ehkä se nyt on vaan oma synkkä näkemykseni asiasta.
    Tsemppiä @kaBu :lle! Ja tervetuloa höyryttelijöiden joukkoon. On meinaan jo sata kertaa parempi ja edullisempi vaihtoehto kuin perinteinen rööki.

Viimeksi muokattu: 5/10/17
    Avantasia tykkää tästä.
  7. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Palaute - 100%
    45   0   0

Tykkäykset:
    3089
    Puhelinmalli:
    iPhone X Silver
    Juu ei itseä kyllä yhtään haittaa se että tämmöistä polttaa ja varmasti poltan ihan baareissakin on meinaan niin yleistä nykyään että ei kukaan edes katso oudosti.

Tosiaan eilen vetäsin viimeisen röökin 17.30. Kyllä mä uskon että tämän kanssa tosta tavallisesta tupakasta pääsee irti mutta se onki sit miten tästä pääsee noo on tää ainakin varmasti just sen 100 kertaa parempi kuin perinteinen tupakki.

Megaman tykkää tästä.
  8. Helatsu Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    30
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+, Apple watch 42mm
    Itsellä pelotti aikanaan ensimmäinen baarikäynti höyryyn siirtymisen jälkeen, mutta baarissa ollessa ei tehnyt yhtään mieli tavallista tupakkaa, vaan höyryt antoi ihan yhtä hyvän mielen, kuin tupakkakin.

Tsemppiä koitokseen!!

kaBu tykkää tästä.
  9. Avantasia

Avantasia Konkari

Palaute - 100%
    76   0   0

Tykkäykset:
    779
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Sähän et polta ku mikään ei pala vaan höyryttelet ;)

kaBu tykkää tästä.
  10. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    3920
    Puhelinmalli:
    SmartPhone
    Tulin vain tokaisemaan että kyllähän tämä vähän siltä näyttää ei lopeteta, mutta pienempi pahe tuo sähkörööki kait on. Lopettamista olen itse kerran kokeillut huonolla menestyksellä ja myös sähkörökää on tullut kokeiltua, mutta ei ollut mun juttu.

Päätin sitten että jatkan polttamista ja yritän vähentää vähäsen, joka on onnistunut ihan hyvin. Tupakkia ei mene enää askia päivässä ja joitain päiviä on ollut että max kymmenen on saattanut mennä päivän aikana.

11. estrella

estrella ***vip***

Palaute - 100%
    11   0   0

Tykkäykset:
    2282
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 RED
    Mitenkäs kabun vaimo lopettaa? Kerrasta poikki vai jollain muulla tapaa?

Edit. Sähköröökistä niin jotkuthan lopettaa sen avulla ja käyttää sitä vain hetken, jotkut jää sitten siihen "koukkuun". Parilla tutulla käynyt niin. Onko se sitten sitä jääänyttä tapaa tupakan polttamisesta että on kuin polttaisi vaikka onkin vain sähkörööki. Toisin sanoen tavasta ei pääse irti.

12. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Palaute - 100%
    2   0   0

Tykkäykset:
    777
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    Toi on kyllä hyvä juttu. Mä lopetin aikoinaan samaan aikaan vaimon kanssa. Vähän sama tilanne eli mä olin polttanut pidempään ja enemmän kuin vaimo. Motivoi kyl paremmin lopettamaan kun, jos sortuu niin pettää itsensä lisäksi myös yhteisen "sopimuksen". Positiivista sosiaalista painetta. :)

Aika paljon pienempi pahe ja jos ei pääsekkään höyryttelystä eroon niin onhan se älyttömästi terveellisempää vetää vesihöyryä kuin savua keuhkoihin.

gogland and kaBu like this.
  13. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Palaute - 100%
    45   0   0

Tykkäykset:
    3089
    Puhelinmalli:
    iPhone X Silver
    Tommosel nicoretten suihkeel meinaa yrittää.. ja sit ehk välil ottaa mun tost sähkövehkeest jos jotai savuja haluaa

estrella tykkää tästä.
  14. estrella

estrella ***vip***

Palaute - 100%
    11   0   0

Tykkäykset:
    2282
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 RED
    Itse joskus mietin tuota tietovanhuksenkin mainitsemaa inhalaattoria millanen käyttää olisi. 3 kertaa "lopettanut" kerrasta tosin aloittanut sitten taas jossain vaiheessa mutta ei muistaakseni vaikealta tuntunut tuo kerrasta poikki.

15. Nightuser

Nightuser Tunnettu jäsen

0   0   0

Tykkäykset:
    3920
    Puhelinmalli:
    SmartPhone
    On tietysti pienempi pahe. Fakta vaan taitaa olla molemmissa se että ei päästä nikotiinista eroon. Ellei sitten jossain vaiheessa kokeile siirtyä käyttämään nikotiinittomia nesteitä.

16. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Palaute - 100%
    45   0   0

Tykkäykset:
    3089
    Puhelinmalli:
    iPhone X Silver
    sehän tässä olisikin tarkoitus että siirtyisi jossain vaiheessa nikotiinittomaan nesteeseen ja siitä sit lopettaa koko sauhuttelu.ite vaan koen pahimman riippuvuuteni just siihen sauhuttelun tapaan esim. aamukahvin kanssa, ruoan jälkeen jne. niin siinä ei tunnu oikein samalta jokin nikotiinipurkka tai vastaava.

estrella tykkää tästä.
  17. MGM

MGM dıʌ

Palaute - 100%
    10   0   0

Tykkäykset:
    5689
    Puhelinmalli:
    Nokia 7 plus
    Täähän siinä on just se vaikein. Pitää vaan yrittää päästä siitä tavasta eroon. Aika jännä miten miettii itsekin sitä ettei siitä polttamisesta oo niin pitkä aika, ni nyt on vaan tottunut siihen, ettei sinne parvekkeelle mene enää röökille. Ajatuskin tuntuu oudolta. Ja kaikki ne tavat. Kun vaan oppii siihen uuteen tapaan, että se jää pois. Lopettamisen alussa sitä kaipasin paljonkin ja niitä sosiaalisia hetkiä muiden polttajien kanssa, mutta en enää.

gogland and estrella like this.
  18. kaBu

kaBu Truu Apöl Faniboi

Palaute - 100%
    45   0   0

Tykkäykset:
    3089
    Puhelinmalli:
    iPhone X Silver
    Nonni nyt on oltu sit reilu 2 vuorokautta ilman tavallista tupakkaa ja suht helpoltahan tää tuntuu tän sähköröökin kans. Aamuisin ehkä eniten tehny mieli tavallista mutta kyllä se kahvi tänki kaa menee. Pitäis vaa saada ehkä jostai seoksista enemmä tavallisen tupakan makuista ni ois ehk parempi

Mut kyl mä luulen et tän kaa lopettaminen on helppoakin mutta toisaalt tavallaan haluisin testaa jo milt tuntuis kokonaan jättää nikotiini

Tosin en nyt varmuuden vuoks viel ettei mee koko touhu vi**iks jos täl ny jokusen aikaa ja sit asteittain laimentelee nikotiinia ja jättää sit pois..

Helatsu and dale.jr like this.
  19. xniko

xniko Tunnettu jäsen

Palaute - 100%
    21   0   0

Tykkäykset:
    6297
    Puhelinmalli:
    S8 & N7+
    Mikäs on tilanne nyt? Mulle ainakin se 3vrk niin tulee pahin tilanne, mieli aiheuttaa oudon olon jne.. Joskus ja aika useinkin viikonloppu menee polttamatta mutta heti töihin maanantaina mennes niin jo taas palaa.

20. MGM

MGM dıʌ

Palaute - 100%
    10   0   0

Tykkäykset:
    5689
    Puhelinmalli:
    Nokia 7 plus
    Voithan sä kokeilla jättää kokonaan ja jos tekee mieli, ni sit vaan otat sähkökessusta henkoset.

Sillai mullakin meni, et välil oli pitkä aika ettei tosiaan tehny mieli ollenkaan, mut sit taas välil teki. Jossain vaiheessa se sit vaan itsestään jäi pois.

Jaa tämä viestiketju