1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tunnuslauseesta...

Keskustelu osiossa 'Luurinetin palaute- ja uutisfoorumi', aloittaja kielipoliisi, 24/12/02.

1. kielipoliisi

Tykkäykset:
    0
    Onhan tästä jo saatettu aiemminkin purnata, mutta eikö olisikin fiksua noteerata relatiivipronomini "joka" tunnuslauseessanne, ja käyttää sen edessä sen vaatimaa pilkkua?

-Polliisi-

2. kielipoliisi

Tykkäykset:
    0
    Toivoisin tähän edes Esan omaa mielipidettä, kunhan tämä lomiltaan paikalle ehtii...

3. tane

Tykkäykset:
    0
    Pilkun poisjättäminen on sallittua myös relatiivipronominin yhteydessä, jos toinen tai molemmat lauseet ovat hyvin lyhyitä. Tässä tapauksessa tuon yhdysviivan käyttäminen lähes vaatii pilkun poisjättämistä. Minun mielestäni tuo on hyvää ja oikeaa suomea.

4. kielipoliisi

Tykkäykset:
    0
    Kiitokset palautteesta. Itse asiassa huomasin itsekin kirjoittavani 'joka'- sanan ilman pilkkua tässä forumilla kerran.. siinäkin tilanteessa oli kyse hyvin lyhyistä lauseista.

Mutta itse lisäisin tunnariin pilkun joka tapauksessa. Ehkä sitä on tullut vaan liikaa katseltua halpojen kauppaketjujen mainoksia tyyliin "vaalean sininen pöytä lamppu tosihalvalla". Tappaa uskottavuuden.

5. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Taidat olla oikeasti joku kielipoliisi. Tämä on internetti , ei YO-kirjoitukset =) ....

Hahahaaa,,, *REPEE* LOL

6. kielipoliisi

Tykkäykset:
    0
    Kivaa olla aikuinen?

Lähinnä laitoin ton mitä lainasit sen takia, että aloin itsekin hieman epäillä, josko tuo tunnari sittenkin olisi oikein.

EDIT: opettelin (taas) lainaamaan.

7. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    ??? Miten toi liitty toi
    ??

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Siten, että tämä koko homma lähti siitä, että aattelin kysyä muiden mielipiteitä tuosta tunnuslauseesta, jotta Esa sitä tarvittaessa korjailisi vakuuttavammaksi. Tällä taas saattaisi olla välillinen vaikutus myyntilukuihin. Olen kuullut monen suusta valitusta siitä, kun esim. suoramarkkinoinnissa ei osata suomen kieltä.

Ja sitten tulee joku nero nohevine "LOL"- kommentteineen. Eikös nämä olleet juuri niitä turhia viestejä, joita forumille ei toivota? Itkeä saa varmasti vaikkapa "asian vierestä"- osastolla, jos siihen tarve kerran on.

9. kielipoliisi

Tykkäykset:
    0
    Tuo äskeinen minun piikkiin.

Lisäänpä vielä, että tuo välillinenkin myyntiä edistävä vaikutus olisi tottakai hyvin pieni.

10. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos luet säännöt niin huomaat että "LOL" ei ole kielletty. Se on kielletty jos viestissä ei lue mitään muuta kuin esim. "LOL".
    Sanoisin että tämä ketju on täysin turha. Äidinkielellisesti tuo on aivan oikein kirjoitettu.

BTW. kielipoliisi. Tuolla näyttäisi olevan aika paljon "LOL":eja..
    E: siis kirjoita siihen ylimpään sarakkeeseen "LOL" niin pääset töihin!

11. kielipoliisi

Tykkäykset:
    0
    Asiasisältö on ainakin kyseenalainen viestissäsi. (Olin kyllä ymmärtänyt ohjeet) Ei se pikaviesti olisi riittänyt?

Turha tämä ketju ei mielestäni ole, mutta saa jo puolestani vaieta tanen antaman asiallisen vastauksen jälkeen. Mutta onhan se hyvä, että JPJ ehdit kommentoida tätäkin.

12. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tuntuu että foorumi ei sovi sulle.. So , go to bed...

Jaa tämä viestiketju