1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tuleva luuri mietinnässä.

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Peku-92, 7/9/14.

1. Peku-92

Peku-92

Tykkäykset:
    9
    Moi. Fiksuilta täältä kysymässä luurin osto vinkkiä. Oma galaxy s3 4g jäi kaverin auton katolle kesällä kun olin virittimässä avokelaa ja oli yllätys kun luurin toi pankkivirkailija ovelle ja sanoi että tämä löyty 30 km päässä omasta asuinpaikasta. Oli paksussa lompakkokotelossa missä omat korttini olivat ja onneksi tallessa. Kotelo vain oli ottanu kauheta vahinkoa ja luurin sivuilta nuo muovit olivat haljenneet ja näyttö säröillä. Pystyy kuitenkin käyttämään vielä mutta edes liikeentunnistin ei toimi kun puhelinta kääntää. On siis uuen osto edessä ja sekä windowsia ja android luuria katsellut.

Oma luurin käyttö on pääasiassa nettiselausta ja youtube videoiden katselua/musiikin kuuntelua. Kyllähän minä tuolla sampalla pelasinkin välillä mutta äkkiä tuohon luuripelaamiseen kyllästyy kun on muut laitteet kotona sitä varten. Arvostaisin luurissa ennen kaikkea hyvää akkukestoa varsinkin jos akku ei ole itse vaihdettava. Ohjelmina käytin samsungisa fonecta calleria ja osuuspankin maksusoftaa. Tehot ei oikein riittäny netflixiin kun kuva huonoa ja nopea nettiliittymä käytössä.

Itse katsellut tällä hetkellä lumia 1520 mallia. On gsmarenassa saanut mahtavat tulokset akun kestävyydessä. Omaan vain niin pienet kädet että katse suuntautuu välillä tuohon sony xperia z2 malliin joka nyt on vähintäänkin siedettävässä koossa :D Lumia 930 olis aika täydellinen mutta 5 tuuman luurissa pelkkä 2400 mah akku?! Samsungin s5:ssa 2800 ja htc:ssa 2600 mah.

Saattaa olla että sonyn hankin kun hinta tuosta edes vähän tippuu. Justiin julkaistiin z3 joten uskoisin että hinnanpudotus jo lähellä z2:ssa. Lumia 1520 sais jo 495 hintaan mutta pitää miettiä että onko tuon kokosen luurin käyttäminen mahdotonta.

Kumman muuten luulette saavan paremmin päivitystukea tulevaisuudessa? Tekeeköhän microsoft taas temput windows phone 9 kohalla ja jättää 8:sin omaavat laitteet päivittämättä? Näinhän kävi 7 version kanssa. Sony korkeintaan tarjoaa sitä 2 vuoden tukea kuin useimmat android valmistajat. Kumpaa luuria te pidätte parempana sijoituksena. Lumiaa vai sonya? Windows phonesta pidän enemmän mutta androidkin menee ihan appsien runsaudessa.

2. Vildi

Vildi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    137
    Puhelinmalli:
    Moto X Style
    Itse suosittelisin lämpimimmin Z2:ta. Todella hyvä akunkesto, STAMINA-tilassa itsellä porskutti helposti kolmekin päivää. Lisäksi vesisuojaus ja hyvät yhteydet tekevät Z2:sta hyvän vaihtoehdon, etenkin kun Z3 on käytännössä sama luuri uudella designillä.

Sonyn päivitystaajuudet tosin eivät ole ainakaan omalla kokemuksella olleet maatamullistavia, ja jatkuva uusien huippumallien esilletuonti lyhyen ajan sisään pistää epäilemään, kuinka pitkälle päivitykset, ja kuinka usein on luvassa. Kuitenkin omasta mielestä androidiin on parempi satysata juuri sovellusten takia.

Peku-92 tykkää tästä.
  3. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6608
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Sony päivittää lippulaivansa 6kk välein (noin)

4. b1mpo

b1mpo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    992
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 4
    Note 3 on myös hyvä vaihtoehto, 10kk käytössä ollut ja ei valittamista. Vesitiiveyden voisin vielä haluta featureksi, muuten hyvä paketti. Akku kestää rajumpaakin käyttöä, on toki myös vaihdettavissa.

5. Peku-92

Peku-92

Tykkäykset:
    9
    Kavereilla käytössä LG G3, Note 3, ja lumia 1520. Samsungin touchwichista vois ottaa taukoa kun eniten sen luureja tullu käytettyä. Note 3 kyllä kieltämättä kova laite. amoled näyttö aina suuri plussa ja ensimmäinen lippulaiva sampalta joka oikeasti näyttää ja tuntuu hyvältä :D Tuo käyttöliittymä ei vain oikein vedä puoleensa enää.

Sony z2:sesta taas on roppakaupalla huoltokirjoituksia täällä ja muilla foorumeilla. Ylikuumentumista, näytön heikkoa kestävyyttä, puhelujen huonoa laatua? Meneeköhän tuuripeliks jos tuon dna:lta tilaa?

Lumia puhletti on jo poissa vaihtoehdoista. Taas näin tuon kaverilla mutta enempi tabletti itselle kuin puhelin kun taas notea pystyn paremmin käsitteleen. Taitaa tuo 5.7 olla maksimi koko minulle :) Pitääpä seurailla nuita hintoja ja ottaa mututuntumalta sony tai samsung.

Jaa tämä viestiketju