1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tukholma rajoitti kännykkään puhumista julkisissa.

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja J.J-75, 21/8/06.

1. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    21.8.2006 8:17

Dagens Nyheter -sanomalehden mukaan kännykkää saa edelleen käyttää, mutta puhuminen tietyillä alueilla on kiellettyä.

Linja-autoissa kännykkään puhuminen on kielletty etuoven ja keskimmäisen oven välisellä alueella. Metroissa kännykätön alue on sijoitettu jokaisen vaunun päätyyn.

Tämä on viihtyvyyssääntö. Kun useita ihmisiä matkustaa yhdessä, on aivan selvää, että muut pitää ottaa huomioon, SL:n tiedotuspäällikkö Björn Holmberg sanoi Dagens Nyheterissä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200608215021756_uu.shtml
    -----------------------------------------------------------------------

Kysymykseni onkin, onko muitten saatava viihtyä jos ei itse viihdy julkisissa ollenkaan? Onko vähemmistön etu oltava se että enemmistön on oltasva soittamatta? En pidä kyseistä sääntöä sopivana, voihan sitä sanoa jollekin, että lopettaa sen huutamisen sielä puhelimessa. 2 kertaa olen sanonut, hyvin on tehonnut. Muutenkin kun menee jossain Suomessa julkisissa, kaikki on turpa kiinni ja tuppisuita. Ei jukoliste uskalleta puhua kenenkään kanssa muutakuin päissään tai tupakkaan pyytää tulta. Musiikkia ei saa soittaa missään muutenkaan, heti ollaan kyttäämässä lupia. Mitä mieltä olisitte jos joku teittin olkapäätä koputtelisi ja sanoisi, älä soita täälä, täälä ei saa soittaa...? Bussille tai junalle voi soittaa hakijan kun olet asemalla. hohhoi... Eiköhän tässä maassa ole jo noita lakeja ihan tarpeeksi ja sen kyttääjiä varsinkin. Kirjaston ymmärrän, mutta en oikeen muuta, mitä väliä.

Huvittaa tuo sääntö... etuoven ja keskimmäisen ovien välissä kielletty, kuka sitäki joutaa vahtimaan, mitä seuraa jos ei noudata? Pitäskö tärkeälle puhelulle sanoa ei vain, kun istuu tietyssä kohtaa bussia?

2. Kreivi S

Kreivi S Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    60
    Saahan siellä takana vielä papattaa mielin määrin ja aivan varmasti se kuuluu sinne eteen, mutta eipähän voi kukaan enää avautua. On ne ruotsalaiset demokraattisia.

3. samumanu Vieras

Onhan tos jo liikaa rajoitusta vaikka itseäni varsinki linkissä kännyyn huutavat ihmiset kauheesti ärsyttääkin, olen muutaman kerran maininnu ja kyl se on auttana. Jos puhutaan normaalilla äänellä ei se mua haittaa. Itsehän en puhu ikänä linkissä, kaupassa, pankissa jne jne. Jos ees sillo on känny mukana on se yleensä pois päältä, en oo onneks niin kiireinen ihminen etteikö yhteyksiä kerkeis sit otta joskus muullon. Mut mieltymyksensä kullakin..

Jaa tämä viestiketju