1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tomtom One XL kartan siirto

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja DerLare, 12/5/09.

1. DerLare

Tykkäykset:
    0
    Minulla oli Tomtom One XL skandinavia, joka hajosi. Laitteen skandinavian kartat olivat ja ovat yhä SD-kortilla, ja siihen olen ostanut päivitykset 4 kertaa vuodessa (2009 ajan). No, uusi laite (Tomtom One XL II) sisältää Länsi-Euroopan kartat. Minulle riittää skandinavia. Mikä on järkevin proseduuri ottaa skandinavian SD-kartta käyttöön päivityksineen?

Meneekö näin:
    1. Ota backup Länsi-Euroopan kartoista (esim oma käyttäjätunnus tai tietokone). -> Länsi-Euroopan korteista on varmuuskopio.
    2. Laita SD-kortti sisään.
    3. Restore TomTom Home -ohjelmalla (nyt se tietokone, johon backup aikanaan otettu skadinaavian kartoista).
    4. Liitä Tomtom home käyttäjätili uuteen laitteeseen -> karttapäivitykset tulevat.

Vai pitääkö Länsi-Euroopan erikseen kartat tuhota koneen muistista?

2. K@rtsa Vieras

Ei taida Skandi karttan aktivointi onnistua siihen uuteen laiteeseen sillä laiteen= "Device code" on muuttunut, laite koodi ja kartta kun kulkee käsi kädessä.

3. Tosikko

Tykkäykset:
    4
    Näinhän se menee, eli olet ostanut kartalisenssit "Tomtom One XL skandinavia" laitteellesi, eikä se kelpaa toiseen laitteeseen.

4. DerLare

Tykkäykset:
    0
    Onko varmasti noin? Karttahan liittyy tiettyyn käyttäjätiliin, ja siinä voi laitetta vaihtaa. Tuolla on TomTom-sivuilla tulkinnanvarainen lause "Map Update Service is for the map your device currently uses " sivulla http://www.tomtom.com/page/mapupdateservice . Sitä kyseisen laitteen karttaahan voi vaihtaa vaikkei laitetta vaihda.

Oikeastaan paras vaihtoehto olisi siirtää Länsi-Euroopan kartta toiselle SD-kortille ja vaihdella korttia.

Edit: Todettakoon, että kun Home-ohjelmalla navigaattori kiinnitettynä menin verkkoon, Home-ohjelma kysyi että haluatko vaihtaa tähän tiliin liittyvän laitteen (listaten uuden ja vanhan laitteen identiteetit), vai luoda uuden käyttäjätilin. Vastasin tietenkin väärin, mutta kokeilen uudestaan vaihtaa Tomtom-käyttäjätilin laitetta...

5. K@rtsa Vieras

Varmuushan saat kun kokeilet siirtää se kartta (skandi) sinne kortille ja katsoa "näkeekö" se uusi tomppa sen kartan. Ja veikkaan että ei näe, niin uuden aktivointi koodin tarvitset.

Noita tiliähän voit luoda vaikka kymmenen, karttahan ei liity mihinkään tiliin vaan tietyyn Laiteeseen. Mutta ilmoita toki jos onnistuu, sillä itse en ole kahdella laiteilla edes kokeillut

Mutta näin karrikoituna niin eihän kaverin Tompan kartta onnistu/toimi mun laiteessa kerta on eri laite numero.

6. Tosikko

Tykkäykset:
    4
    Tuota tiliin liitettyä laitetta ei sitten voi vaihdella kovin tiheään, muistelen että kerran vaihdon tehtyään uudelleen vaihdon mahdollisuus on samalle tilille vasta 6 kk päästä. Näin ainakin joskus vuosi takaperin, kun itse vaihdoin laitetta. Mutta kuten sanottu, tilejä voi olla useampia, mutta sekään ei tosiaan auta tuohon aiemmin mainittuun karttalisenssiin.

7. DerLare

Tykkäykset:
    0
    Kokeilen kun ehdin & uskallan. Toisaalta, se karttapäivitys, jonka tilasin, liittyy tiliin(kin).

Mulle tuo kartan siirto muistikortille on hieman hämärä. Ehkä sitä ei tarvitse "siirtää" vaan tehdä "change map".
    http://www.tomtomforums.com/tomtom-one-xl/11019-copying-maps-sd-card.html

8. DerLare

Tykkäykset:
    0
    Pahalta näyttää. Kun Homessa vaihdoin laitetta, varoitusruudussa kerrotaan että kaikki palvelut siirtyvät uuteen laitteeseen. Sehän ois hyvä.

Mutta käynnistettäessä laitetta skandinaavian kartta kiinnitettynä, kertoo ettei tässä laitteessa voi käyttää skandinaavian karttoja, niinkuin tuolla yllä joku sanoikin. Miksikähän ei? Pitää yrittää saada asiakaspalvelusta joku kiinni, onko maksetusta päivityksestä mahdollisuus saada hyvitystä.

Sellaisen eron kartoissa muuten huomasin, että mökkitiemme on "tuntematon tie" skandinaavian kartassa, mutta euroopan kartassa sitä ei ole ensinkään.

9. Tosikko

Tykkäykset:
    4
    No jos tarkoitat sitä miksei uudessa laitteessa voi käyttää vanhaan ostettua karttaa, niin se on nimenomaan kiinni tuosta lisenssistä, joka on laitekohtainen. Olet ostanut karttalisenssin vanhalle laitteelle, ja se lisenssi ei sitten toimi muissa laitteissa, vaikka nekin itse omistaisit. Muutenhan voisit kopioda kartat kaverinkin laitteeseen, vaihtaisit vaan tiliin uuden laitteen.

10. DerLare

Tykkäykset:
    0
    Kytkin navigaattorin Home-ohjelmaan, sieltä oli tulossa Skandinavian karttapäivitys. Se ei mahtunut muistiin, joten tuhosin Länsi-Euroopan kartan alta. Ja kas kummaa, skandinavian kartta nyt toimii.

11. Tosikko

Tykkäykset:
    4
    No juu, se on juuri ilmestynyt v8.30 karttaversio, eli ei se sama joka sulla oli vanhalla laitteella.

12. DerLare

Tykkäykset:
    0
    Ymmärsit ehkä pointin, mutta se ei ilmene tästä kommentistasi selkeästi: W-E kartan sai vaihdettua takaisin skandinavian karttaan, kun oli päivitys ostettuna, vaikka kyseinen laite olikin W-E lisenssillä ostettuna. Tykkään nimenomaan Skandikartasta, koska se ilmeisesti on tarkempi (tarvittu vähemmän tietojen karsintaa muistirajoitusten takia).

Jaa tämä viestiketju