1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tom Tom Navigator 6

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja sahkari, 18/9/06.

1. sahkari Vieras

2. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  3. Marko Konttinen

Tykkäykset:
    0
    Onko kukaan foorumilainen ehtinyt vielä tilata ja saada TomTom Navigator 6 -softaa?

Itse haluaisin päivittää vitosesta kutoseen -- hinta 129 € Euroopan kartoilla on houkutteleva ja softassakin on pieniä parannuksia vitoseen verrattuna. Matkassa vain on pieni mutta; TomTom Navigator 6:ssa ei enää ole itse softassa valintaa ruudun kääntämiselle vaaka-asentoon (landscape). Ja se taas on minulle aivan pakollinen ominaisuus, koska polarisoitujen aurinkolasieni läpi ei näe iPAQini näytöltä mitään, jos näyttö on pystyasennossa.

Nettitietojen mukaan TTN6 tukee ongelmitta käyttöjärjestelmän näytönkääntöä, jollainen löytyy Windows Mobile 2003 Second Edition -käyttiksestä alkaen. Pahaksi onneksi vain minun HP iPAQ h4150:ssa on Windows Mobile 2003:n ykkösversio, eikä päivitystä ole saatavilla.

Ratkaisuksi jäisi Nyditot Virtual Display, mutta ennenkuin tuhlaan 129 € TomTomin softaan, pitäisi jotenkin pystyä varmistumaan siitä, että TTN6 todella toimii tuon Nyditotin kanssa... TTN5 nimittäin ei toimi.

Jos jollain siis on TomTom Navigator 6 pyörimässä PDA:ssa, jossa on Window Mobile 2003 -käyttis, niin olisin kovasti kiitollinen, jos ko. henkilö viitsisi asentaa Nyditotin kokeiluversion koneelleen ja kokeilla, toimiiko TTN6 sen kanssa...

4. Pedro-G

Tykkäykset:
    0
    Itse tykkään käyttää TomTomia mielummin pystyasennossa, PDA:ni on iPAQ hx4700.

Ratkaisu ongelmaasi: Vaihda aurinkolaseja. :)

5. Marko Konttinen

Tykkäykset:
    0
    En vaihda, ne on hyvät =) Muutenkin tykkään enemmän vaakanäytöstä.

Mutta vaikuttaa siltä, että Nyditot toimii, jos tämä pitää paikkansa:

Lähde: http://www.pocketgpsworld.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=45494&start=45

Se, mihin kirjoittaja tuon väiitteensä perustaa, jää minulle epäselväksi. Toivottavasti on oikeasti kokeillut.

6. k Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    TomTom6/S60:ssa on alkanut kummittelemaan oikein kunnolla. Ei löydä haulla kaikkia Tampereen katuja eikä edes koko Helsingin kaupunkia.

Mikähän mahtaa olla vikana? Tomtomin versio on 6.010 (7640) ja karttana Scandinavia Plus (v650.1128).

7. Aapeli_63

Tykkäykset:
    0
    En löydä uuden foorumin haulla senkään vertaa kuin sillä vanhalla.
    Toimiiko Tomtom 6 N73:ssa? Tomtomin sivuilla ei ole N73:a tuettujen puhelimien joukossa.

8. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Itsellä on N80, TomTom6 (versio. 6.010) ja kartta Skandinavia Plus (v.650.1128), eli juurikin sama softasetti kuin k:lla. Hyvin toimii tämä yhdistelmä. Tähän mennessä on löytyneet kaikki Tampereen kadut ja Helsinkiäkin tässä juuri tutkailen kartalta.

9. PAS-2

PAS-2

Tykkäykset:
    0
    "En löydä uuden foorumin haulla senkään vertaa kuin sillä vanhalla.
    Toimiiko Tomtom 6 N73:ssa? Tomtomin sivuilla ei ole N73:a tuettujen puhelimien joukossa."

Toimii !

10. k Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minun tapauksessani ongelman aiheuttajaksi osoittautui viallinen muistikortti.

11. Peke78

Peke78

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 930 + Sonera Jätti
    Mä en saa toimii noita kameratolppia...?

12. mockmoon

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    5500+LD-3W+TT6
    Asensin juuri 5500:aan TomTom.v.6.01.S60v3 -kilkkeen

Kun tarvittavat säädöt on tehty niin näytölle tulee TomTomin logo sekä pyörivä maapallo, mutta siihen sitten jääkin.

Mikä puuttuu? Mikä vika?

Heti toimii kun malttoi seurata annettuja ohjeita =o)

13. jk

jk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    54
    Puhelinmalli:
    Useita erillaisia
    Miten helppoa on softan siirto eri puhelimien välillä. onnistuuko se tomtom sivujen kautta. Toinen kysymys kortista jolle softa laitetaan. Tomtom sivujen mukaan kortille ei suositella laitettavaksi mitään muuta. voiko kortille laitaa onko kokemuksia. tarkoituksena olisi käyttää softaa välillä S60:ssa ja Windows mobile 05.

14. perttu_p

Tykkäykset:
    1
    Itellä puhelimena E61 ja siinä Tomtom 6. Oon ajatellut ottaa netistä noita POI-pakettaja siihen, mutta kun ei niistä mitään kokemusta ole; niin osaisiko joku suositella hyvää pakettia? Lähinnä olisi hyvä että mahd.palj. huoltoasemia sekä ruokapaikkoja löytyisi Suomen maasta.

Btw. Nokia E61 on mielettömän hyvä puhelin navigointiin vaakanäyttönsä takia. Hlökohtaisesti pidän ehkä enemmän Navicoresta, mutta kun tää Tomppa nyt on niin tällä mentävä.

Eli siis POI-pakettisuosituksia kiitos!

15. K@rtsa Vieras

http://konttinen.1g.fi/tomtompoi/ valitse täältä ihan oman makusi mukaan mitä tarvitset
    En tiedä minkälaista kokemusta näistä Poi tiedoista haet, jokainenhan laitaa ne Poi tiedot mitä tarvii

16. perttu_p

Tykkäykset:
    1
    No entä onkos netissä jotain paikkaa mistä saisin tuohon jonkun muun äänen kuin tuo Kati? On aivan järkkyä kuunneltavaa tuon muijan opastus.

17. jarkkoo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    Tämä kiinnostaa täälläkin. Toimiikohan esim. TTONEn äänet? Voiskin kokeilla imaista tuosta omasta ONEsta luuriin, sithän sen näkee.

edit: Toimii ok, eli TTONEn Matti ainakin toimii hienosti.

18. Tosikko

Tykkäykset:
    4
    Onhan semmoinen -> TomTom äänet.

19. perttu_p

Tykkäykset:
    1
    Nonii.. Matti rulez! Ei tule Katia ikävä..

20. oskari

oskari

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy Mega
    Myynnissä TomTomt 5 Softa + länsieuroopan kartat

Muistan lukeneeni joskus täältä ohjetta huutonetin kamojen mainostamisesta, nyt en niitä löytänyt.

Joten uskallan uhmata ja mainostaa että on myynnissä:
    www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=45867846

Sorry, jos rikon sääntöjä.

--oskari--

Jaa tämä viestiketju