1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Toistuva T68i vika

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Geefabio, 27/3/04.

1. Geefabio

Tykkäykset:
    0
    Hei

Kerronpa hieman taustaa. Ostin pari vuotta sitten Ericsson T68 puhelimen (päivitetty i malliksi) ja kuinka ollakaan DNA kortti alkoi puhelimessa oikuttelemaan. GPRS ei juurikaan pelannut ja kentät huiteli 0 ja täyttä 5 palkkia. Puhelut katkeili jos pystyi ollenkaan soittamanaan tai vastaanottamaan puheluja/viestejä. Välillä puhelin toimi ihan ongelmitta.

Myin puhelimen viallisena, koska takuuta ei ollut, eikä haluja korjata eikä tietoa varsinaisesta viasta.

Ostin tämän jälkeen SE T68i puhelimen entisen tilalle ja kuinka ollakaan sama ongelma ilmeni muutaman kuukauden päästä (tässä vaiheessa jo asia oli selvitetty DNA:n kanssa ja korttikin jopa uusittu. Edelleen 1-taajuus verkot kuten Sonera toimi). Puhelin meni huoltoon ja todettiin 1800mhz ? Verkkovika. Puhelin tuli huollosta toimivana takaisin ja puhelinta olen käyttänyt jo puolivuotta tyytyväisenä. Kunnes vika palasi taas, 3. kerta !!!

Puhelin on nyt päälle pistettäessä jäänyt etsimään verkkoa, ei saa GPRS yhteyttä, palkit seilaa välillä 0-5 ja taas välillä toimii aivan täydellisesti. Missä ihmeessä vika piilee (voiko todellakin se 1800mhz verkko lahota minulla 3 x putkeen, mikä on todennäköisyys?) Mainittakoon, että esim. ACN kortilla puhelin pelaa täysin. DNA:lla alkaa yleensä pelaamaan kun on potkinut GPRS yhteyttä päälle reilut 10 kertaa ja/tai jättää puhelimen makaamaan akutta pöydälle hetkeksi.

onko minulla kohtalotovereita?

Kerron vielä, että päivittäin pidän bluetoothia päällä noin 2-10h ja gprs yhteys on päällä samaa luokkaa. Tuntuu kummalta, että minulle vain olisi sattunut sama vika kolme kertaa putkeen? Tyyppivika?

Mielipiteitä, vinkkejä, kiitos...

2. lindstorm

Tykkäykset:
    0
    Sama vika

Mor.

Et ole ainoa, olen itse huomannut samaa palkkien seilausta - paitsi nykyisessä t68i:ssä, myös aiemmassa T39:ssä. T39 oli käytössä minulla kauan. Kerran sitten T39 meni mykäksi oikein kunnolla, ja kun takuu oli lopussa, vein tutulle (joka on töissä SE:n huoltopisteessä) avattavaksi, jotta voisi ainakin sanoa että mikä puhelimessa oli vikana kun se hajosi. T39:ssä on sisällä 1 tai 2 piirikorttiin kiinnijuotettua "jousta" jotka kiinnittävät piirilevyn antenniin, kun puhelin naksautetaan kiinni. T39:ä avatessa puhelimesta pomppasi ulos ylimääräinen "irtojousi", joka oli tismalleen samanlainen kuin piirilevyllä juotettu/juotetut yksilöt, tämä oli vain ylimääräisenä. Kaveri sanoi että ihan arpapeliä mitä tämä ylimääräinen jousi on käyttöaikana voinut aiheuttaa (oikosulkuja yms.) ...hän lähetti puhelimen Maifoniin (tuttu maifonissa joka uskoi häntä, jos itse olisin avannut ja lähtenyt selittämään niin tuskimpa olisin uutta puhelinta saanut...) ...josta tilalle tuli uusi t68i.

T68i:ssäni ollut samoja ongelmia kuin sinulla: soitot katkeilevat kun kenttäpalkki sahaa 0 ja 5 väliä: esim. soiton alussa voi olla vaikka 2-3 palkkia, kun painaa soittonappia, palkit tipahtaa nollaan ja puheluyritys katkeaa. Ongelma saattaa poistua parilla yrityksellä, mutta viimeistään kun buuttaa puhelimen. (vaikuttaisi softavialta?)

Ai niin, tutulla (joka käyttää t68i:tä ja GPRS:ää päätoimisena nettiyhteytenään) oli korjauksessa myös sanottu, että 1800 puoli oli puhelimesta paskana, ja että sellainen ei ole edes mahdollista. sai toki takuusta uuden.

Itse en ole omaa puhelintani vielä kysellyt mutta aion saman tutun kautta juttusille mennä. Toinen ongelma on se että vasemmalla ylhäällä oleva triggerinappi on hajonnut ilm. farkkujen taskussa. Haittaa lähinnä volansäätöä puhelun aikana.

Näistä ongelmista huolimatta olen Ericssoneihin (nykyisin SE =) ) ollut tyytyväinen. t68i:ssä tuntuisi olevan joku tyyppivika (mahdollisesti) ton 1800-puolen kanssa, mutta 39:n ylimääräinen jousi oli vaan paskaa mäihää (jonka ansiosta sain uuden 68i:n =D)

K700:sta odotellessa koitan kestää tuon t68:n kanssa kesään asti, ellei sitten odota huhujen toteutumista, että olisiko Playstation portablessa myös kännykkä, mutta tuskinpa he lähtevät mitään N-Gage-hybridilelua kehittämään...PSP kumminkin ensijoulun jälkeen hankintalistalla.

3. Arde Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Onpas huonoa tuuria, mulla T68i:ssä oli ainoastaan tuo verkko-ongelma DNA liittymässä mutta vaihdettuani Saunalahteen MITÄÄN ongelmaa ei ole ollut myös kuuluvuus parani. Toistaiseksi aion pysyö pikkusievässä T68i:ssä kunnes jotain mullistavaa/kiinnostavaa tulee puhelinmarkkinoille

4. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    No Saunalahdella (=Soneran verkko) käytössä valtaosin 900-verkko ja dna:lla pääosin 1800-verkko. 900-verkko-ominaisuudet lienevät T68i:ssä hyvät??

Itse pysyn niin kauan kun pelaa hyvin;) Taitaa edelleen harva tuon koko/painoluokan luuri pystyä samoihin käytännön puheaikoihin.

5. Geefabio

Tykkäykset:
    0
    Kiitän vastauksista. Ps. Minullakin toimii kyllä esim. ACN, Sonera jne juuri siitä syystä, että nämä verkot ovat 900-mallia. Raivostuttava vika.

Pps. Minulla puhelin kävi huollossa ja vikaselosteessa mainittiin juuri 1800mhz verkkovika. Välillä puhelin toimii ja joskus ei... Jos monta kertaa yrittää ottaa epäonnistuneesti GPRS yhteyttä niin sitä vähemmän palkkeja puhelimessa näkyy seuraavan muutaman minuutin aikana, joten vähän epäilyttää softavikakin. Etenkin kun puhelimen poispäältä pito on jo pariin otteeseen auttanut. Tilanteen tekee miellyttäväksi se, että takuu on umpeutunut hetki sitten.

Se, että tämä on käynyt vanhalla puhelimellani ja nyt 2 kertaa tällä uudella T68 kapulalla on jotain todella utopistista.

6. Megalo

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N95 8GB
    Tavallisessa T68 mallissa on ollut myös paljon toiminta vikoja just 1800mhz verkossa, ruotsalaisessa Mobil lehdessä on ollut kirjoitus siitä jokunen aika sitte.

7. Geefabio

Tykkäykset:
    0
    Juoni näyttää tihenevän. Liitän alle linkin Esaton forumin keskusteluun juuri tästä aiheesta. Joillakin näyttää olevan jo 4. puhelin menossa, jossa alkaa 1800mhz verkko oikuttelemaan, mutta toisilla korteilla (900mhz) puhelin pelaa kuin unelma.

http://www.esato.com/archive/t.php/t-38531

8. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itsellä oli verkkopuolen ongelmia myös aikoinaan.. Lähes vuoden vanha laite meni huoltoon, oli sielä kaksi päivää ja sain täysin uuden laitteen ja jopa akun!

9. Geefabio

Tykkäykset:
    0
    Oma puhelimeni kävi Helsingissä huollossa ja reissu kesti noin 10 päivää. Huollon jälkeen sama puhelin on pelannut vajaa puolivuotta ja taas sama vika. Joka siis oli ollut tätä ennen myös aikaisemmassa puhelimessani T68(i). Luonnollisesti takuu on mennyt umpeen jokunen tovi sitten.

Näköjään on suhteellisen yleistä, että vika ilmenee käyttäjillä, jotka ovat pitäneet GPRS yhteyttä paljon päällä. Itselläni edellisessä puhelimessa ja tässä nykyisessä on GPRS päällä n. 7h per päivä. Tietokone on bluetoothin/gprs kautta siis netissä.

(Siis vika on minulla ollut kolme kertaa ja kahdessa eri puhelimessa). Täysin käsittämätöntä.

Kysymys kuuluukin onko tässä tapauksessa myyjällä / maahantuojalla / SonyEricssonilla ankarampi vastuu, eli kuluttajan on syytä olettaa ettei tällaista vikaa tule vuoden normaalista käytöstä. Heikoilla taitaa olla kuluttaja... SE tulisi vaan tällaisesta kantaa vastuu ja korjauttaa tuotteet huolimatta takuun ylityksestä, mikäli tämä on selvästi tuotevika niinkuin alkaa vahvasti tuntumaan.

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Unohtoi sanoa, että omani oli yksi ensimmäisistä mistä suomessa sai, eli ei siis i versio.

11. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Ei pitäisi olla mitään ongelmaa takuun suhteen, jos vika on ilmennyt takuuaikana. Kaikki kuitit sekä toimenpideselosteet huolloista on hyvä säilyttää tarkoin.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ongelmia ilmeni Sonerankin verkossa alueilla joilla oli kaksitaajuusverkko.

Jaa tämä viestiketju