1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Toimitusehdot

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Fibo, 4/6/10.

  1. Fibo

    Liittynyt:
    25/7/07
    Viestit:
    23
    Tykkäykset:
    0
    Ei kenelläkään olisi sattumalta tallessa Nokia Online Kaupan toimitusehtoja, jotka olivat voimassa ennen tätä viikkoa (eli ennen 31.5. voimassa olleita)?

    Tarvitsisin niitä siksi, että olivat muuttaneet toimitusehtoja minun tilaukseni tilaus- ja toimitusajankohdan välissä - tietysti minulle huonompaan suuntaan. Toimitus siis viivästyi alun perin luvatusta ja se aiheutti ongelmia ja suoraan ylimääräisiä kuluja minulle puhelimen perille saamiseksi.

    Nokian asiakaspalvelulta ei saa kunnollista vastausta asiasta, toteavat vain, että puhelin tuli ajoissa nykyisten toimitusehtojen mukaan. Eivät kuitenkaan suostu myöntämään, että olisivat muuttaneet toimitusehtoja. Eivät kyllä kielläkään sitä, mutta eivät vain yksinkertaisesti anna vastausta kysymykseen asiasta, vaikka olen asiaa tiedustellut sekä puhelimitse että sähköpostitse, takertuvat joka kerta nykyisiin toimitusehtoihin ja jankkaavat niitä.

    Kaipaisin siis niitä vanhempia toimitusehtoja, joissa toimitusajaksi mainitaan 2-5 arkipäivää ja erikseen mainitaan, että jos tilaus tehdään ennen klo 15 maanantaina, niin on varmasti perillä saman viikon perjantaina. Tällä hetkellähän ehdot sanovat toimitusajaksi 2-6 arkipäivää, eikä anna mitään lisälupauksia maanantaitilauksista.

    Lopuksi vielä vinkkinä muille, että kannattaa näköjään tulostaa tai copypasteta ehdot talteen aina kun tilaa jotakin. Näin on ainakin jotain todistusaineistoa, jos ehtoja muutetaan yhtäkkiä.


    edit: Olivatkin näköjään muuttaneet taas ehtoja, nyt tavallisen kotiinkuljetuksen toimitusaika on jälleen 2-5 arkipäivää, mutta ei lupausta toimituksesta perjantaihin mennessä maanantaitilauksissa.
     
  2. nico...

    nico... Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/10/03
    Viestit:
    5795
    Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    Onpa ihan tosi kamalaa jos se puhelin tulee pari päivää myöhemmin. yhyy
     
  3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Kuluttajan sinulla 14 päivän katumusaika, riippumatta toimitusehdoista. eli kaupan voi purkaa jos tuotetta ei ole otettu käyttöön.

    Jos sinulle luvattu toimitus tiettyyn päivään, eikä se ole onnistunut, niin reklamaation paikka tietenkin.

    Mutta kuinka tapaus / malli kohtaisia jos on luvattu "varmoja pikatoimituksia", varsinkaan jos ilman mainintoja että voi mennä pidempäänkin.
     
  4. murmelinpapana

    murmelinpapana

    Liittynyt:
    15/5/07
    Viestit:
    821
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    DNA, Htc Dream
    Siis kyllä nyt on elämä kamalaa!

    Ei muuta kuin voimia ja jaksamista sinne!
     
  5. Crockett Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    17/11/03
    Viestit:
    2114
    Tykkäykset:
    159
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Helpommalla pääset kun marssit johonkin isoon kodinkoneliikkeeseen ja ostat puhelimen niin se on samantien kädessä. Ei tarvitse odotella eikä maksaa Online Kaupan lisähintoja.
    Oma asia jos haluaa tehdä asioista vaikeaa.
     
  6. hookoo_

    hookoo_ Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/6/06
    Viestit:
    1515
    Tykkäykset:
    31
    Taisin myöhästyä, täällä on kaverit asiallisesti autelleet sua niin homma on vissiin selvä. Pitääpäs hakea yksi olut ja painella saunaan :)
     
  7. Fibo

    Liittynyt:
    25/7/07
    Viestit:
    23
    Tykkäykset:
    0
    En tiedä kannattaisiko edes lähteä vastailemaan näihin kommentteihin, mutta vastataan nyt kuitenkin.

    Eli eihän tuosta nyt mikään maailmanloppu tullut, mutta aiheutti ylimääräistä hommaa. Puhelin kun oli lahjaksi tarkoitettu eri paikkakunnalla asuvalle ja kun puhelin ei tullut perille luvatussa ajassa, en saanut sitä annettua henk.koht. ja piti siis sitten lähetellä postitse perässä.

    Kyseessä oli C5, eikä sitä löytynyt vielä lähistön kodinkonekaupoista. Ja kun Nokian omassa kaupassa tuotetta oli varastossa ja lupasivat toimituksen perjantaiksi, niin ajattelin sen olevan varma tapa saada puhelin ajoissa, vaikka ei ehkä halvin tapa.

    Tämä ongelma on itselleni kuitenkin lähinnä periaatteellinen, ei toimitusehtoja voi alkaa muuttamaan tilauksen jälkeen ilmoittamatta siitä asiakkaalle. Puhelin meni heti käyttöön, joten palautus ei ollut mahdollinen tässä tapauksessa. Olen asiasta siis reklamoinut, mutta eivät suostu myöntämään, että olisivat toimitusehtoja muuttaneet. Tämän vuoksi olisin kaivannut niitä aikaisempia ehtoja, jos jollain olisi sattunut olemaan ne tallessa. Mutta kiitoksia kuitenkin kaikille asiallisista vastauksista!
     
  8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Onko ongelma nyt toimitusehtojen muutos, vai se että homma ei tapahtunut myyjän lupausten mukaan.

    En tosiaan kuvailemasi kaltaisia toimtiusehtoja nähnyt (aikaa jo kun viimeksi niitä lueskellut), eli siis sellaisia että luvataan varmana toimitus tietyssä ajassa.
    Sivullisena tulee mieleen että kyseessä jokin virhe ollut, täytyy toivoa että jonkun selaimen tai muusta välimuistista ne löytyy tai että joku ne tosiaan tallentanut. Hakukoneiden tilanteen olet varmaan tarkistanut heti.

    Ehdottomasti.
    Esim. PDF tulostus kananttaa, helppo arkistoida, ja vaikka ei epäilisi myyjän yksipuolisia muutoskia, niin pysyy muutenkin tallella että mitä itse on tehnyt ja helppo tarkistaa. ja sisältö näkyy suurin piirtein sen näköisnä kun se sivuilla on ollut.

    Tarjousten kohdalla tärkeää, tarjoukset muuttuvat ja joskus on tutustunut tarjoutkseen eilen ja tehnyt tilauspäätöksen tänään ilman tarkempaa tutkimusta, tarjouksen sisältö on voinut muuttua sinä aikana. Foorumilla harrastetaan keskustelua tarjouksista joissa ei foorumille kirjoiteta tarjouksen sisältöä eikä ole yksi eikä kaksi kertaa kun myöhemmin on kyselty että millainen se kytky tarjous nyt olikaan...
     
  9. Fibo

    Liittynyt:
    25/7/07
    Viestit:
    23
    Tykkäykset:
    0
    Sekä että. Alunperin ongelmana oli nimenomaan se, että homma ei mennyt lupausten mukaan. Ja kun asiasta reklamoin, niin asiakaspalvelu sanoi, että toimitus on tapahtunut toimitusehtojen mukaisesti. Mutta nämä toimitusehdot olivat siis eri kuin ne, jotka olivat sivuilla nähtävissä tilausajankohtana.

    Valitettavasti en heti tajunnut niitä hakea hakukoneiden tai selaimen välimuistista ja sitten kun aloin etsimään niin oli jo myöhäistä.

    Ja tosiaan ensimmäisessä puhelussani asiakaspalveluun sanoivat, että Online kauppaa oli päivitetty ja siellä on mahdollisesti ollut vääriä tietoja näkyvillä. Mutta kyseisen asiakaspalvelijan mielestä sillä ei ollut väliä mitä siellä sivuilla on tilaushetkellä lukenut, vaan voimassa olisivat tilauksen jälkeiset ehdot. Tämähän on ehdottoman väärin, mutta jos ne ehdot tosiaan ovat olleet vain jonkin aikaa sivuilla nähtävissä, niin tuskinpa niitä mistään käsiini enää saan. Täytynee vaan siis antaa asian olla. Eihän tässä siis mitään suurta vahinkoa tapahtunut, mutta asiakkaan oikeuksia kyllä poljettiin.
     

Jaa tämä viestiketju