1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Toimiko myyjä oikein?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja b, 31/5/05.

1. b

Tykkäykset:
    0
    Ostin puhelimen, annoin vaihdossa oman vanhan puhelimeni. Myyjä otti uudesta puhelimesta laturin minulle sanomatta mitään ja minun huomaamattani. Vasta kotona huomasin ettei siinä ollut laturia mukana.

2. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Siis ostitko uuden vai käytetyn puhelimen, jos käytetyn, niin ei ollenkaan harvinaista, että myydään ilman laturia. Tosin riippuu mitä olette sopineet kauppaan kuuluvaksi. Uuteen tulee aina laturi mukaan.

3. b

Tykkäykset:
    0
    uuden. no puhetta ei ollut mitää sellasta, että laturi ei kuuluisi kauppaan.

4. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sinulla ei varmaankaan ollut antaa laturia sen vaihtopuhelimen mukana?

Eli myyjä otti uuden paketista laturin siihen sinun vaihtopuhelimeen ja sinulle jäi kotiin vanha laturi käytettäväksi uuden puhelimen kanssa.

Menikö oikein?

5. b

Tykkäykset:
    0
    Joo niinhän se meni etten mä palattanut mun vanhaa laturia. Silti olis voinut ilmottaa että ottaa tosta uudesta laturin pois

6. htavilap Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No ei kait puhelimen vaihtoon antaminen edellytä laturin mukaan antamista. Kun puhelimen pakettiin kuuluu laturi, niin eikö se kuulu sinne jättää.

Ei tuo myyjä minusta täysin oikein toiminut. Varsinkaan jos ei mitään sanonut.

7. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Lampsi takaisin kauppaan ja vaadi saada laturisi takaisin. Nimittäin jos ette sopineet mitään laturin kohtalosta, niin se kuuluu myyntipaketin mukana sinulle.

8. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kyllähän se laturi tarvitaan. Tietysti, jos sitä ei löydy, voi vähentää hyvitystä ja ottaa ilman laturia. Itse yleensä vaadin laturin heti tai sitten ehdotan, että otetaan uudesta.

9. b

Tykkäykset:
    0
    Kävin jo, myyjä ei suostunut antaan laturia. Iskin puhelin pöytää ja pyysin rahat sekä vanhan puhelimeni takaisin ja menin viereisee kauppaan ostamaan samanlaisen tuotteen laturin kera.

10. vtormane

Tykkäykset:
    0
    Ainakin paikallisessa Sonitissa tuota harrastetaan. Eli jos ei ole antaa vaihtopuhelimen mukana laturia niin myyjä ottaa laturin uuden paketista.
    Toki siitä pitää asiakkaalle mainita että käykö. Jos ei niin asiakas hakee sitten kotoa vanhan laturin.

Mielestäni käytännössä ei ole mitään outoa, toki asiasta kannattaa asiakkaalle mainita :)

11. Peurasaari

Peurasaari Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    aika törkeetä meininkiä... uudella laturilla on kuitenkin takuu vanhalla ei. Ja yllättäin taas sonit. Niiden koulutukseen ilmeisesti kuuluu "kuinka kusetan asiakasta kurssit". :D

12. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä myös hyvä käytäntö, kunhan asiakkaalta pyydetään suostumus. Itse on törmännyt yhteenkään asiakkaaseen, jolle tämä järjestely ei olisi sopinut.

13. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Jos asiasta sovitaan hyvässä yhteishengessä niin ok, mutta kusettamista en tue :) jotain rajaa sentään. Itsekin laittaisin kaupan purkuun.

14. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Tottakai toi on ihan ymmärrettävää ettei anna uutta laturia mukaan jos siitä sovitaan ja molemmat on yhtä mieltä, mut ei sitä mun järjenjuoksun mukaan saa tollain pimittää sitä laturia ilman mitään sanomatta.
    Esim. Nokialaisissa kun on esiintyny sellasta että puhelimet ei lataudu toisten Nokialaisten latureilla... en tiiä onko samaa ongelmaa enää, mutta joskus on ollu.

15. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Taas ilmeisesti järjenkäyttö unohtunut jonnekin.

Ajatelkaapa tilannetta: Roudaatte sen vanhan puhelimen vaihdossa kauppaan ja ostatte uuden, ette anna laturia mukaan -> kohta myyjällä on iso kasa laturittomia puhelimia kaupassa (kukas hitto ne sieltä ostaa!?), tuo laturi on kuitenkin aika oleellinen osa sitä puhelinta.

Ihan järkeenkäypää että laturi otetaan siis paketista(toki siitä täytyy mainita asiakkaalle, "sopia").
    Tuosta takuuhommasta - milläs todistat että laturi Y on ostettu vuonna 2004 ja laturi X 2005? Niissä kun ei hirveästi tuollaisia tunnistetietoja mielestäni ole..

16. Guest Vieras

Eli asiakkaalle ei tarvii kertoa että ottaa laturin paketista ilman lupaa ja asia on ok kunhan Nokiaa saadaan kusetettua? Ookke.

17. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni myyjä toimi täysin oikein. Jos asiakas ei anna vaihtopuhelimen laturia, niin myyjän täytyy tietysti ottaa se uuden puhelimen paketista, että saa vaihtopuhelimeen laturin mukaan kun myy eteenpäin.

18. vtormane

Tykkäykset:
    0
    Monasti tehdään heräteostoja eikä latureita ole mukana asiakkaalla. Ennemmin itse asiakkaana antaisin ottaa sen uuden laturin paketista kuin että kävisin kotoa hakemassa vanhan laturin. Nykyään kun Nokian uuden "möykky"laturin arvo kun on ~5e.

19. Bizarre

Bizarre

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Moto X (2014)
    Kyllähän jukra mainitsee että siitä pitäisi sopia:

20. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Entäs, jos näihin puhelimiin sopiikin erilaiset laturit?

Jaa tämä viestiketju