1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tietokonetta MAX.600e

Keskustelu osiossa 'Tietotekniikka', aloittaja HIGHEND, 7/6/09.

1. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    Eli kone hajosi ja uutta sellaista etsin. Siinä pitäisi olla ainakin seuraavat ominaisuudet:

Kiintolevy vähintään 250GB

Näytön koko vähintään 17 tuumaa

Sisäistä muistia vähintään 3GB

CD/DVD-asema (jos on blu-ray niin muista vaatimuksista voi karsia!)

Tyylikäs

Paljon USB-portteja, väh. 3

Muistikorttipaikka

Saa olla joko läppäri tai pöytä.

Näitä olen katsellut:

Fujitsu-Siemens PA3417 (mallinimestä en ole ihan varma)

Acer E-Mac G715 (läppäri)

HP A6730

Acer Aspire M1201

Eli mikä noista paras ja muita vastaavia kiitos!

2. MiCO

MiCO Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Minkäsmoiseen käyttöön tulee? Jos pöytäkoneista puhutaan ja pelit pitäisi pyöriä, niin yleisesti ottaen itse kasaamalla saa paremmat tehot ja samalla maksaa vain siitä mitä tarvitsee. Pitääkö tuohon 600e sisältyä esim. näyttöä tai käyttistä?

3. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kannattaa ihan ensimmäisenä miettiä että olisko se läppäri vai pöytäkone, pöytäkoneen saat toki tehokkaamman samaan rahaan (onko pelikäyttöä?). Kannettava on monessa asiassa kätevämpi mutta se on ihan tarpeesta kiinni.

4. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Pöytäkoneeksi esimerkiksi tällaista. Käyttöjärjestelmälisenssi sinulta vanhasta koneesta varmaankin jo löytyy? Jos koneen kasaaminen itse tuntuu ylivoimaiselta, niin kyllä minulle aina pieni lisätienesti kelpaa;)

5. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    Kiitos avustanne!

Itse en jaksa kasata konetta kun ei ole kuitenkaan niin kamalasti väliä onko kuin tehokas, ja voi olla ihan yhtä hyvin läppärikin kun en kamalasti mitään pelejä pelaile. Sellainen kirkaspintainen näyttö olisi mattaa parempi, muttei välttämätön. DELL:in koneen ostaisin välttömästi, mutta ne ovat turhan prameita, perusdellin hinnalla saa touchsmart HP:n...

6. Benkku15 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    68
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 7 Plus 256GB Jet Black
  7. Saukki Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
  8. HIGHEND

HIGHEND Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    39
    Puhelinmalli:
    S5
    Benkku15, tuo kone on satkun yli budjettini ja siihen vielä näytön hinta päälle eli ei kiitos...

Dellin läpyskä menisi ihan hyvin, kunhan tulee sellaisia malleja missä on yli 17" näyttö.

Fujitsun Li 0006:tta olen katsellut.

Edit: ja 250GB kovo riittää jos näyttö yli 17", ei pidä olla turhan vaativa tuohon hintaan...

Edit2: Dellin pöytäkone on liian kallis koska siihen ei tule näyttöä mukana.

9. jusutus

jusutus Supermoderaattori, Vuoden foorumilainen 2011 Supermoderaattori

Tykkäykset:
    2602
    Puhelinmalli:
    Note 5
    Mulla ois tuosta Benkun ehdottamasta koneesta edeltävä versio (mallinimi sama). Sama kotelo ja prossu, mutta 4 gigan rammilla ja GeForce 9600 GT -näyttiksellä. Kovotilaa 1,2 teraa jne..

Voisin viidellä huntilla luopua tehokkaamman tieltä. Mukaan hiiri ja näppis, mahdollisesti myös 500 gigan ulkoinen kovo.

Kortinlukijoita koneessa viidelle eri tyypille, USB-liitäntöjä 9kpl (takana 4, päällä 4, edessä 1).

Jaa tämä viestiketju