1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tietokoneongelmia!

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Conda, 18/12/02.

1. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ennen kuin mun on järkevää viimeistellä Condaforum, tulisi mun saada tietokonettani vaivaavat ongelmat kuntoon. Täällä on varmaankin sen verran kovia asiantuntijoita, että luulisi ainakin jotain apua heruvan..

Eli kun pistän koneen päälle ja menen Windowsiin, niin vähän ajan kuluttua MSN Messenger-ikkuna (ohjelma on koneellani) avautuu ja kun suljen sen, se sulkeutuu, mutta Windowsin alin rivi (se jossa on mm. explorer- ja outlook-pikakuvakkeet yms.) menee "jumiin" eli ei toimi. No eipä se mitään, mutta kun käynnistän sitten explorerin työpöydällä olevasta pikakuvakkeesta tuplaklikkaamalla, se aukeaa, mutta internet-yhteyden nopeus on korkeintaan modeemin luokkaa. No semmonen sit auttaa, että jos painan control+alt+del ja suljen sieltä avautuvasta valikosta Explorerin, niin siinä vaiheessa Windowsin alin rivikin alkaa taas toimia ja kun käynnistän explorerin uudestaan, niin netin nopeuskin on taas normaali ADSL-nopeus. Mitä ihmettä?

Ja vielä pahempi ongelma on, etten enää kykene sammuttamaan konetta muuten kuin repimällä johdon seinästä! Vaikka suljen kaikki sovellukset ja yritän sammuttaa normaalisti, niin aina tulee joku ilmoitus että "se ja se" ohjelma ei vastaa pyyntöihin ja vaihtoehdot "odota", "lopeta tehtävä" ja "peruuta". Siitä kun klikkaa "lopeta tehtävä" niin ei se mitään auta, windowsin alarivi aktivoituu uudestaan ja vaikka sieltä valitsee taas käynnistä-sammuta-sammuta kone niin ei se mitään auta. Joskus taas pääsen niin pitkälle, että tulee teksti "nyt voit sammuttaa koneen virran", mutta siihen se jämähtää. Pakko painaa enteriä. Virran kuuluisi sammua tuossa vaiheessa itsestään.

Auttakaa!

2. IceDice

IceDice Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire
    Kuulostais siltä että toi sun winukka on ihan vi*un sekaisin!

Elikkäs koska viimeksi asensit Windowsin? Jos on aikaa vuosia suosittelisin että asentaisit sen uudelleen, mutta ennen sitä hakisit kaikki uusimmat laite-ajurit kovolle (Joten ne löytyy heti kun windows kysyy laitteista...)

3. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä mä sen tos keväällä taisin asentaa.. Kyseessä on Windows 98. Voiskohan tää liittyä siihen että muistia on niin vähän vapaana? Muistia on yhteensä 28Mt ja siitä ei muistaakseni oo paljoa vapaana.. (En oo nyt kotikoneella).

4. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    28 Mt? Vai 128 Mt? Jos edellämainittu, niin sitä on aika vähän ja uskon että takkuaa vähän enemmänkin kanssa tuolla määrällä.

5. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Siis todellakin 28! Mitä mun pitäis tehdä..?

Auttaisko jos poistelis kovalevyltä kaikkee turhaa?

6. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Osta lisää muistia, älä kursaile jos vain budjetti antaa myöden. Ja tarkista, että mikään poistamasi ohjelma ei ole jäänyt "kummittelemaan" ja etsi jotain tuikitärkeätä tietoa jatkuvasti. Tuo sammutusongelma kuulostaa siltä, että jokin ohjelma taustalla ei toimi oikein kunnolla. Ota ctrl+alt+del ja kerro mitä kaikkia tiedostoja koneesi käyttää kun se jumittaa. Sen jälkeen joku viisas henkilö (=joku muu kuin minä, minä en ole viisas ja menen nukkumaan) voi vilkaista listalta, mitä kaikkia turhia juttuja sulla siellä pyörii ja senkun poistat ne (vaikka kokonaan koneelta tai lopetat vain niiden käytön).

Edit:
    Kyllä, varmasti. Jos siellä on "turhaa" niin miksi säilöt niitä? ;)

Edit2: Helpoin ratkaisu on mennä nyt nukkumaan, huomenna kipaiset pirteänä kaupasta sen verran muistia että riittää, poistat turhat ohjelmat joita et käytä (uninstalloimalla, ei vain deletoi hakemistoja!!!), ja asenna windows uudelleen vanhan päälle. Kaikki asetukset tms. säilyvät ennallaan, mutta korjaava asennus nimensä mukaisesti "korjaa" wintoosaa.

7. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Joku sano että "vanha muisti" on niin kallista että sitä ei kannata ostaa.. OK, pistän huomenillal mainitsemasi listan, kun kerkeän.

Tekis mieli ostaa uus kone, mut tuskin on varaa pitkään aikaan. Eli tällä on pärjättävä ja kuntoon olis saatava..

8. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Siis jumalauta, koneellasi on varmaan 32 megaa rammia. Nyt kipin kapin kauppaan ostamaan vaikka 256 megainen palikka siihen. Ei maksa kauheasti, ehkä 30-40€ tai vaikkapa suoraan 512 mb. Hintaa tuolle kertyy 55-100 euroa, riippuen paikasta.

Edit: Omalla koneella 512+256+64 eli 832 megaa keskusmuistia ja nyt voi sanoa, että Windows 2000 pyörii sulavasti.

9. pahkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    No kerropa, että _kuinka_ vanhaa se muistisi on: 30 pinnistäkö ;)

Eli laitekokoonpano, kiitos. Ja selaimeksi kannattaisi vähän vanhemmilla koneilla valita joku muu kuin MS:n kaikkirohmuava Exploiter...

10. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nyt en muista, mutta taitaa olla 32M RAM.. Tarkistan huomenna. Yhen kaverin kans yritettiin laittaa siihen sen vanhaasta koneesta vapautunutta muistia, mut ei käynyt, koska mun koneeseen tulee kuulemma sitä "kaikkein vanhinta" muistia, joka on kallista.. ???

11. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ja tosiaan, ei kannata käytellä mitään Kazaa:ita sun muita taustalla koko aikaa. Nekin syö muistia.

12. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Siis SIMM:ä? Ei kait niitä edes saa enää mistään? Eihän?

13. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    En minä tiedä.. Kone on Teleringin tarvikepaketti, ostettu 98 tammikuussa. 300MHz, päättele siitä.

14. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Helppoa, dimmejä. Kunhan ei ole mikään helvatan Compaq tai IBM niin ihan vakiot, 100 MHz SDRAM -muistit käy.

15. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Se on "TRD"-merkkinen. Paljos tuollainen muisti sit maksaa? Kannattaako laittaa?

16. heino79

Tykkäykset:
    0
    ähem... mulla on 300mhz:nen ja 64mb muistia. . Formatoin just paripäivää sitte kovon ja asensin windowsin uudestaa. Syynä formatointiin oli koneen hitaus yms.. Oiken silminnähden tää rupes pyörimään nyt nopeammin :).

Et ei sun Conda väkisin muistia tartte ruveta ostamaan... ellei sulla ihan oikeasti ole ku tuo... 32mb :)

Kovalevyllä c-asemalla kannattaa olla ainaki 500mb:tä vapaata tilaa

17. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Nyt menee Mb:t ja Mt:t sekaisin. Siis siinä on sitä muistia 28! (Mt)

18. Tuamas

Tykkäykset:
    0
    Terve.
    Elikkä heitetään nyt offtopikkia tähän, kun en sopivampaakaan löytänyt.

Elikkä onnistuuko mp3-tiedostojen khz-määrän muunto mitenkään? Kun olen etsinyt "The Ark":in kappaletta "Father of a son" ja ainoa jonka olen löytänyt, on ollut 48 khz. Tästä johtuen (minun tietääkseni) Nero eikä EasyCd eivät osaa muuntaa sitä musiikiksi levylle...

Jos on nipottamista, niin olen tilannut tuon "The Arkin" cd:n itselleni, mutta haluisin tämän kappaleen mahdollisimman pian autoon soimaan...

19. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Megabittiä tai tavua, sama se. Tuo on jokatapauksessa turhan vähän. Mikrobitin Hintaseurannasta vaan edullisin liike ja ostoksille.

20. Jussi

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Samaa mieltä, tuo tukkii jo melkeimpä minkä tahansa koneen.

Jaa tämä viestiketju