Tietokoneongelmat osa 5

jaripi

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
394
Puhelinmalli
Lumia 950XL DS
Tässä on kaksi näytönohjainta (Intel HD Graphics 630, NVIDIA GEForce GTX 1050), kumpikohan noista olisi rikki vai molemmat? Tämä jumiutuminen tapahtui perussurffailussa, mutta silloin tällöin on tullut musta ruutu myös kuvankäsittelyssä.
Tuleeko uudestaan uudelleen käynnistyksen jälkeen ? - jos ei, niin ei välttämättä mitään vakavaa (esim. bugi näytönohjain -drivereissa)

Viimeksi muokattu:

nistop

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1570
Puhelinmalli
iPhone 8+
Näyttää aika samalta mitä edellinen läppäri teki joskus pari kertaa. Syytä en saanut selville. Tuo edellä mainittu laitos on nykyään toisella päivittäiskäytössä, eikä sieltä ole paniikkipuheluita tullut.

En huolestuisi, mutta lienee selvää että varmuuskopioiden tuoreus kannattaa tarkistaa jos kyseessä onkin rautavika 🙂

Eehoo

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
71   0   0
Reaktiopisteet
410
Puhelinmalli
Lumia , Elisa , Helsinki
Tässä on kaksi näytönohjainta (Intel HD Graphics 630, NVIDIA GEForce GTX 1050), kumpikohan noista olisi rikki vai molemmat? Tämä jumiutuminen tapahtui perussurffailussa, mutta silloin tällöin on tullut musta ruutu myös kuvankäsittelyssä.
Tuo Geforce, se Intelin n.ohjain on prosessorissa ja toki toimii. Poista laitehallinnassa tuo näytönohjain pois, taikka jossain se onnistuu laitteen bios asetuksissa . Toimii sillä yhdelläkin. Tosin takuunalainen konehan sulla on ?

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
251
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
olen miettinyt ulkoisen näytön hankkimista. Työpöytäni on lipasto, jonka sisälle se tulisi. Liittäisin siihen eri tietokoneita tarpeen mukaan.

Sitten sen ongelma. Kaapin sisään ei hirmu iso näyttö mahdu, mutta toisaalta koolla ei ole väliä kunhan resoluutiota riittää. Minulla yleensä on paljon ikkunoita auki ja haluan nähmä mahdollisimman paljon. Tukeeko vanhat tietokoneet ulkoisen näytön resoluutioita? Minimivaatimus on QHD tai jopa parempi. Käyttämäni excelit voidat olla erittäin laajoja. Ja haluan pitää esim. pdf:n koko sivua yhdessä näytössä niin että siitä voi lukea selvästi.

En pelaa, mutta saatan katsella filmejä näytöllä.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3302
Puhelinmalli
Nokia 8 Sirocco
Tukeeko vanhat tietokoneet ulkoisen näytön resoluutioita? Minimivaatimus on QHD tai jopa parempi.
Näytöt nyt tukee tietysti alempia resoluutioita, mutta eriasia tukeeko näytönohjain mitä resoluutiota? Mikä näytönohjain? Jos nykyisen näytön resoluutio on QHD tasoa, niin sitten se toki tukee.

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Reaktiopisteet
12866
Puhelinmalli
Vaihtelee
Näytöt nyt tukee tietysti alempia resoluutioita, mutta eriasia tukeeko näytönohjain mitä resoluutiota? Mikä näytönohjain? Jos nykyisen näytön resoluutio on QHD tasoa, niin sitten se toki tukee.
Lisäksi riippuu mitä näyttöliitäntöjä itse koneessa on. Ja mitä standardeja (tai versioita) kyseiset liittimet käyttävät. Yleensä ohjekirjasta selivää maksimiresoluutiot ulkoisille näytöille.

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
251
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
jos hankin sen näytön, menen kauppaan läppärin kanssa testaamaan, sillä se sitten selviää

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
251
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
kun olen ostamassa langatonta hiirtä, mistä tiedän mikä on hyvä? Mikä on se tekninen ominaisuus, jota kannattaa tuijottaa? Olen ostanut muutaman hiiren ja ne kaikki on epätarkoja. Pitää jännittää tosi paljon kättä kun sihtaa että osuu oikeaan kohtaan.

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Reaktiopisteet
12866
Puhelinmalli
Vaihtelee
Mihin käyttöön tulee?

Itse tilasin juuri Jimms:ltä pääsiöistarjouksesta Logitech g903:n.

Suosittelen ainakin itse sellaista jossa säädettävä dpi niin voi säätää sitten tarpeen mukaan tarkkuutta.

Paljon on kiinni myös sensoreista ja ainakin nuo Pixartin sensorit ovat laadukkaita. Parhaiten tietysti selviää kun googlaa hiiren mallilla jonkun arvostelun

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
251
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Mihin käyttöön tulee?

Itse tilasin juuri Jimms:ltä pääsiöistarjouksesta Logitech g903:n.

Suosittelen ainakin itse sellaista jossa säädettävä dpi niin voi säätää sitten tarpeen mukaan tarkkuutta.

Paljon on kiinni myös sensoreista ja ainakin nuo Pixartin sensorit ovat laadukkaita. Parhaiten tietysti selviää kun googlaa hiiren mallilla jonkun arvostelun
surffaukseen, office-käyttöön. Ei pelaamista

Megaman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1745
Puhelinmalli
Oneplus 6T
kun olen ostamassa langatonta hiirtä, mistä tiedän mikä on hyvä? Mikä on se tekninen ominaisuus, jota kannattaa tuijottaa? Olen ostanut muutaman hiiren ja ne kaikki on epätarkoja. Pitää jännittää tosi paljon kättä kun sihtaa että osuu oikeaan kohtaan.
Mitä hiiriä sulla on ollu langattomana käytössä?

Itsellä ollu logitechiltä g900, g703 ja tällä hetkellä g pro. Ollut tyytyväinen Lokkeihin.

Joku asuksen gladiatus 2 langattomana kävi kans testissä, mut siin oli älyttömästi ongelmia.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
10641
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Itellä on tämä linkissä, paras valinta minulle.
Ainut mikä häirii, nii se akun varoitusvalo on huonossa paikkaa. Ei nää ku käyttää, sit akku loppuu yllättäin.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3302
Puhelinmalli
Nokia 8 Sirocco
Ainut mikä häirii, nii se akun varoitusvalo on huonossa paikkaa. Ei nää ku käyttää, sit akku loppuu yllättäin.
Kuinka usein se akku sitten loppuu?

Meinaan kun omassa näppäimistössä ja hiiressä on ollut samat patterit 4 kuukautta. Ei tunnu loppuvan ei sitten millään :D
Kyseessä ei siis ole sama hiiri, vaan Microsoftin Designer mallin näppis ja hiiri.

edit. päivittäisessä käytössä

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
251
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
itsellä aika monta MS-hiirtä ja yksi logitech. Ongelma taitaa olla, että olen ostanut liian halpoja. Kallein taitaa olla joku BT-hiiri ja se on aivan surkea hintaluokka ~50€.
Nanolähettimellä olevat ovat vähän parempia olleet ja kallein taitaa olla 39€ hintainen.
Kysymyksen alkuperäinen ajatus oli löytää joku "the feature", joka tekee hiirestä hyvän ja jota ei välttämättä halvoissa ole. Eli löytää ne ominaisuudet, jotka pitää löytyä spexeistä, että hiiri kannattaa ostaa.
Yllä linkatut MX-sarjan hiiret vaikuttavat järkeviltä vailinnoilta.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3302
Puhelinmalli
Nokia 8 Sirocco
itsellä aika monta MS-hiirtä ja yksi logitech. Ongelma taitaa olla, että olen ostanut liian halpoja. Kallein taitaa olla joku BT-hiiri ja se on aivan surkea hintaluokka ~50€.
Nanolähettimellä olevat ovat vähän parempia olleet ja kallein taitaa olla 39€ hintainen.
Kysymyksen alkuperäinen ajatus oli löytää joku "the feature", joka tekee hiirestä hyvän ja jota ei välttämättä halvoissa ole. Eli löytää ne ominaisuudet, jotka pitää löytyä spexeistä, että hiiri kannattaa ostaa.
Yllä linkatut MX-sarjan hiiret vaikuttavat järkeviltä vailinnoilta.
Ota huomioon myös se, että sillä hiirialustalla (jos sellaista käyttää) ja etenkin niillä tietokoneen asetuksilla on merkitystä.
Jos asetuksista on laitettu hiiren kiihtyvyys korkeaksi, niin ei ihmekkään jos sillä ei meinaa osua mihinkään.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
0
Puhelinmalli
Samsung S7
Et ole vissiin asentanut sitä logitechin setpoint ohjelmistoa se kun antaa akuntaso ilmoituksia näytölle. Omista langattomasta näppiksestä ja hiirestä ei ole ikinä päässyt virranpuute yllättämään.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
10641
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Et ole vissiin asentanut sitä logitechin setpoint ohjelmistoa se kun antaa akuntaso ilmoituksia näytölle. Omista langattomasta näppiksestä ja hiirestä ei ole ikinä päässyt virranpuute yllättämään.
En. En muista mitä temppuiluja se teki. Sotki vissiin muita laitteita.

Top Bottom