1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Tietääkö kukaan Nokian jälkimarkkinoinnin esimiehen nimeä?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja 25071997, 29/8/11.

1. 25071997

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung. Ei enää koskaan Nokia.
    Case seuraava:
    Puhelinta joutui kaikkiaan käyttämään 9 kertaa takuuhuollossa ennen kuin siitä vaivauduttiin korjaamaan kaikki viat vaihtamalla puhelin uuteen peräti kaksi kertaa.
    Kesken tämän rumban olin yhteydessä Nokia Careen koska mielestäni minun ei tarvitse sietää tälläistä kohtelua. Nokia Care kertoi että laita kaikki matkat ylös.. maksamme korvauksia matkakuluista kun puhelin saadaan kuntoon.
    Ohjeiden mukaan laitoin matkalaskun Nokialle kun puhelin vihdoin ja viimein oli kunnossa. Tässä meni aikaa kaikkiaan 3 kuukautta!
    Sain Nokialta puhelinsoiton, Ari Alhoksi itsensä esitelleeltä henkilöltä. Onko nimi oikea, sitä en tiedä. Mitään ei korvata.
    Pyysin häneltä päätöstä kirjallisesti, ei anna. Kysyin hänen esimiehen nimeä, ei kerro.
    Nokia keskus väittää ettei tiedä kuka on jälkimarkkinoinnin esimies. He löytävät ihmisiä vain nimellä.
    Kustannukset puhelimen viennistä Nokia takuuhuoltoon ei ole ihan pienet koska matka on pitkä ja se tehtiin kaikkiaan siis yhdeksän kertaa.

Tietääkö kukaan keneen ihmiseen Nokialla ottaisin yhteyttä?

2. Ratakisko

Tykkäykset:
    1
    Tähän olis nyt tosi asiallista vastata vaikka ihan nokian ittensä. Oman ammatin tiimoilta olen huomannut kuinka eräässä talopakettifirmassa on saatu firmalle yhteensä kymmenien tuhansien tappioita muutama vuoden aikana jälkimarkkinoinnin huonolla hoitamisella.

3. bsod

bsod Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    285
    Puhelinmalli:
    SGS7
    Ei tarvitsekaan. Kaupan saa purkaa jos tuotetta joudutaan korjaamaan kahdesti samasta viasta. On tietysti kunnioitettavaa että joku viitsii välillä taistella tuulimyllyjä vastaan, mutta sinuna en pidättelisi hengitystä korvauksia odotellessa. Saattaisi alkaa naama sinertää.

4. 25071997

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Niin mutta kun tuote on ostettu Nokian verkkokaupasta. Eli myyjä ja takuunantaja on sama.

En pidätä hengitystä. Tiedän ettei Nokia paljon välitä.

Uskon kuitenkin että pikku hiljaa alkavat välittää... myynti ja kurssi menee niin lujaa alaspäin että kohta on pakko välittää.

5. matskupu

Tykkäykset:
    0
    Mulla on sama kokemus Nokia Caresta. 2kk odottelin reklamaatioon vastausta ja vastaus oli että eivät korvaa mitään (huolto vaihtoi puhelimen huonompaan Nokian ohjeistuksen mukaisesti). Pyysin samaa kirjallisesti, mutta eivät lähetä ("asiakaspalvelija" kysyi esimieheltään lupaa kirjalliseen vastaukseen, mutta ei lupaa saanut).

6. jake45 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    45
    samalainen kokemus mulla Nokia caren palveluhaluttomuudesta ja keskuksen tietämättömyydestä. Mutt rehellisesti sanottuna, Nokian keskus ei ole ainoa noin toimiva. Muillakin isoilla yrityksillä on sama tapa - vain nimellä yhdistetään, ei asemalla. He eivät 'titteleistä' tiedä. ...mutt henkilöstöosasto tietää. Joskus olen saanut avun myös yrityksen tiedotusosastolta.

Jos et muuten saa yhteyttä, niin aikas moni Nokiassakin tietää ko firman toimitusjohtajan nimen ja jotkut jopa hallituksen puheenjohtajan nimen... ja jos eivät puhelua yhdistä eli henkilöä tavoita, niin kirjattu kirje mennee perille tai ainakin liki...

7. 25071997

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Näin Nokia Care vastaa

Tässä Nokia Caren vastaus:

Hei Ari,

Kiitos yhteydenotostasi Nokia Care -asiakastukeen.

Olen pahoillani, jos et ole saanut vaatimiasi korvauksia.
    Matkakulukorvauksia ei ole mahdollista luvata Nokia Care asiakaspalvelusta. Tästä syystä kyseinen vaatimus pitää lähettää erikseen, sinulle annettuun osoitteeseen ja reklamaatiota käsittelevät henkilöt tekevät päätöksen korvattavista kuluista.

Valitettavasti en voi myöskään antaa tarkempia esimiesten yhteystietoja tai nimiä.

Mikäli sinulla on vielä kysyttävää, älä epäröi ottaa meihin yhteyttä uudelleen.

Ystävällisin terveisin,
    Mira

Nokia Service Professional
    Finnish Team
    Nokia Care

8. Niq1982

Tykkäykset:
    0
    Ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja kysy mielipidettä. http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/

Yleensä ovat tuolla Nokia Caren puolella kyllä "oikeassa", eli kuluttajansuojalaki on hanskassa ja korvaukset, vaihdot ynnä muut toimivat ihan lain kirjaimen mukaisesti. Myyjäliike, siis Nokia verkkokauppa on loppujen lopuksi vastuussa laitteen toimivuudesta, siispä ehkä sen puulaakin esimiestä tms. kannattaisi yrittää tavoitella. Itse kun olen myyjäliikkeen osapuolena näitä asioita hoidellut, niin on kyllä hoitunut paljon kivuttomammin, mikäli vika vaan on selkeästi laitevalmistajasta johtuva puhelimen käyttöä haittaava asia, eikä tyytymättömyyttä laitteen käyttöön, logiikkaan tms. tyyliin "laite on huono käyttää" (en sano että näin olisi, mutta tällaisia tulee vastaan aika-ajoin ja silloin ei voi sanoa kuin että asiakas voi ostaa jonkun toisen itseään miellyttävän laitteen)

Kilometrikorvauksia tms. ei ole koskaan kukaan asiakas edes kysellyt tällaisessa tapauksessa, joten niistä en osaa sanoa, vaan kuluttajaneuvonta kyllä osaa vastata, kuuluuko kys. korvaukset sinulle.

9. 25071997

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Tässä tapauksessa on kaksi erillistä asiaa mistä olen Nokian kanssa eri mieltä.
    1. Sekä kuluttajasuojalaki että kauppalaki sanoo ettei takuukorjauksesta saa aiheutua kustannuksia. Tämä on tarkastettu sekä kuluttajaneuvonnasta että itse lakiteksteistä
    2. Nokia Care opasti minua toimimaan niin kuin toimin ja he lupasivat etukäteen maksaa kulut. Eli ensin he lupaavat korvata mutta kun kustannukset ovat syntyneet ja korvauksen aika tulee niin sitten on toinen ääni kellossa.

Kuten alkuperäisessä viestissä kirjoitin... Nokian keskus ei tiedä kuka tekee mitäkin. Ei tiedä kuka on jälkimarkkinoinnin esimies eikä näin ollen tiedä kua vastaa verkkokaupastakaan.

Eli toki voin ottaa yhteyttä myös verkkokaupan vastuulliseen vetäjään Nokiassa kun vaan tietäisin kuka hän on...

Ja mitä tulee puhelimen vikoihin niin näin olin vikalistan huoltoon ilmoittanut:

-GPS ei lähde päälle, pitää käynnistää uudelleen
    -GPS sekoilee ja jumittuu, pitää bootata navi
    -Tikku putoaa
    -Näppäinlukko ei lähde aina päältä. Välillä ei lähde päältä (vaikka valot syttyy), välillä ei mene päälle.
    -Välillä jää valo palamaan ja näppäinlukko ei olekaan päällä vaikka "avain" näkyy ruudussa= availee ohjelmia ja soittelee itsekseen.
    -Kosketusnäyttö pätkii, varsinkin vieritykset
    -Näytön kääntö ei toimi
    -Puhelin ei soi (on äänetön vaikka ei ole äänetön)
    -Puhelut menee suoraan vastaajaan
    -Puhelin sammuu itsekseen
    -Verkko häviää välillä
    -Vaikka puhelin ei liiku mihinkään on välillä täysi 3G verkko ja välillä ei ollenkaan verkkoa.
    Johtunee tästä että puhelut menee suoraan vastaajaan.
    -Ilmoittaa verkko varattu

Tästä varmaan selviää ettei ole kysymys mistään "ei ole kiva käyttää" viosta.

10. ajantawarat

ajantawarat Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    291
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    Mikähän tikulla varustettu laite on kyseessä ?
    Voi johtua myös verkosta
    Eli selvennätkö ensin mikä laite ,mikä operaattori jne

11. nico...

nico... Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    845
    Puhelinmalli:
    WP, iOS
    K-A-M-A-L-A-A! Kyllä sieltä pitäisi olla kuuma linja suoraan Elopille! Ei tullut mieleen, ettei tommosia tietoja anneta talon ulkopuolelle?

12. mjk Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    94
    Nokia lienee lopettanut tai lopettamassa Suomen verkkokauppansa surkean menestyksen vuoksi.

Asiasta kannattanee tehdä valitus Kuluttajariitalautakuntaan.

http://www.kuluttajariita.fi/

Valitus on maksuton, mutta käsittelyajat noin vuoden luokkaa. Kuluttajariitalautakunnan päätökset ovat suosituksia eikä niitä voi panna täytäntöön pakkotoimin. En tiedä kiinnostaako Nokiaa paljoa joutuminen Kuluttajariitalautakunnan mustalle listalle. Ainakin viime vuonna Nokiaa ei kiinnostanut noudattaa Kuluttajariitalautakunnan suosituksia:

http://www.tietokone.fi/uutiset/nokia_joutui_kuluttajariitojen_mustalle_listalle

Kuluttajariitalautakunnan jälkeen asian käsittely voi jatkaa lähinnä riita-asiana käräjäoikeudessa. Riskinä siinä on se, että joutuu makmaksamaan viisi tai kuusinumeroisen summan vastapuolen oikeudenkäyntikuluja jos häviää jutun.

Itse olen äänestänyt jaloilla jo kolmisen vuotta sitten Nokian onnetonta takuuhuoltoa vastaan ja siirtynyt kokonaan muiden merkkien käyttäjäksi työsuhdepuhelimista lähtien. Silloin kolmisen vuotta sitten sattui lähipiirissä sellainen tapaus, että eläkeikäinen tuttava osti uuden Nokian puhelimen. Puhelin ehti toimia muutaman tunnin ennen kuin näyttö pimeni. Nokian takuuhuollossa totesivat puhelinta avaamatta, että puhelin on kolhittu johonkin eikä korjaus kuulu takuun eikä tuotevastuun piiriin ja näytön vaihto veloitettaisiin asiakkaalta. Puhelinta ei taatusti oltu kolhittu mihinkään ja internetistä em. näytön pimeneminen oli palstoilla olevien juttujen mukaan ylyleinen tyyppivika kyseisessä mallissa. Nokian huollon ammattitaitokin herätti kysymyksiä, sillä ihmettelen suunnattomasti miten huoltotiskin kaveri pystyy täysin naarmuttomasta ja pari tuntia käytössä olleesta puhelimesta sanomaan puhelinta avaamatta, että puhelin on kolhittu ja näyttö on sen takia täysin pimeä. Tiedä sitten oliko kyseessä joku röntgen-katseella varustettu teräsmies vai puhuiko kaveri Nokian takuuhuollossa mitä sattuu omaksi ilokseen vai oliko hänet ohjeistettu valehtelemaan asiakkaille Nokian taholta. En tiedä.

Tämän viestiketjun viesteistä päätellen Nokian takuuhuolto ei ole mennyt ainakaan parempaan suuntaan viime vuosina. Siinä ei tarvi kummastella miksi yrityksen osakearvo on tippunut vuosikymennessä 95 prosenttia kun suhtautuminen asiakkaisiin on niin tökeröä.

13. Ratakisko

Tykkäykset:
    1
    Alkoi juuri jännittää mitähän mun takuuhuoltoon menneelle E7:lle käy... Oli paketista avatessa, puhelimen päälle laittaessa, tumma täplä näytön reunassa.

Puhelin on takuulla naarmuton ja kolhimaton kun sitä ei varmaan yhteensä tuntia ehtinyt ihmetellä, kaikki suojatkin vielä paikallaan.

No täytyy toivoa ettei mulla ole aina paskatuuri(tm)

14. Kipelius

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Itsellä kans erään nokia puhelimen näyttö pimeni ja Gigantissa väitti kaveri että kolhittu -> ei takuuseen. No itse laitoin Gigantin pannaan tosta, koska laite oli käynyt kaiken hyvän lisäksi Virossa(???) huollossa ja pari muuta aiheeseen kuulumatonta tapausta.

Tuota tapausta ennen en edes harkinnut kuin Nokian puhelimia. Nykyään ollut muitakin merkkejä. Nokia kuitenkin akku kestossa ylivoimainen, joten siihen on palattu.

15. Arno

Tykkäykset:
    9
    Ymmärrät varmaan, ettei homma niinkään toimi, että pääduunikseen juristina 222e+alvi laskuttava henkilö takuunalaisiin ongelmiin törmätessään laittaisi kellon päälle ja laskuttaisi "menetetyn ajan mukaan." Tämähän asettaisi aivan uuteen valoon sellaisetkin toimitustavat kuin "ilmainen nouto" kun siirtyminen kaupan noutotiskille aiheuttaa kustannuksia.

Takuukorjauksesta ei tietenkään kuluja tulisi muodostua kuluttajalle, mutta ei takuukorjauksella lähtökohtaisesti pitäisi taloudellista hyötyäkään saavuttaa.

Suosittelisin itse ottamaan yhteyttä Kuluttajavirastoon ja selvittämään, että miksi aiempaa lupausta kulukorvauksista ei pidetty ja ennen kaikkea sen, että koska ongelmista ei päästy muutamalla kerralla eroon, niin miksi kaupan purkua tai laitteen vaihtoa vastaavaan ei edes ehdotettu.

Paska tilanne, mutta turha tästä on sen isompaa numeroa tehdä.

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Jos myyjä on vähänkään kartalla niin sellaisia synny, eli ei ajata kuluttajaa ympärimaata, vaaan kaukaisempia asiakkaiden kanssa hoitaa homman jollain sopivalla tavalla. mutta jos tietoisesti lähtee vartavasten kuluttajaa ajattaan satojokilometrejä, niin sitten kyllä kulukorvausvaatimuksia voi alkaa tuleen. Jos kuluttaja pyytämättä ajelee ympärisuomea niin se on pitkälti kulutajan oma asia ja omalla rahalla.

Yleensä siis huoltoviemiset ja korajattujen noutamiset sujuu asiakkaan kannalta muun liikkumisen ohella, tai muuten kohtuudella.

Nokia tiettävästi maksaa (on ainakin maksanut) perustellut ja kohtuulliset kulut, homma on vain tehty "hivenen" kankeaksi. Sama pätee toki muihinkin isoihin taloihin.

Yleisellä tasolla kaupanpurku on kai vain yksivaihtoehto ja myyjä pitkälti saa valita miten virheitään korjailee/hyvittelee, kaupanpurku kuuluu toki myyjän valikoimaan, riippumatta onko jo korjattu vai ei.

17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mistä maasta muuten tuolloin kuluttajansuojan kannalta ostetaan ? Kauppahan ei tainnut olla suomalainen, eikä Suomesta toimittanut.

18. 25071997

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Laite on 5800

Ei johdu verkosta. Asia on testattu niin että vaihdoin tämän 5800 puhelimen vanhaan N73:seen. Sillä verkko pysyy, ei tule virheilmoituksia tai ongelmia. Sen jälkeen vaihdoin Samsungin puhelimeen jonka tyyppiä en nyt muista. Silläkään ei mitään ongelmia. Kortti on Elisan.

Samaa sontaa se Nokiakin tunki ulos... ei meidän puhelimessa voi olla vikaa, vika on kortissa tai verkossa tai...

Näin ollen jouduin tekemään testejä (muilla puhelimilla) jotta pystyn todistamaan Nokialle vian olevan itse puhelimessa.

19. 25071997

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Kyllä kauppa on ihan suomalainen ja toimitus tapahtui suomesta.

20. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    N73 vs 5800 ovat aika erilaista rautaa radiopuolen osalta. Varsinkin jos käytit kumpaakin kaksitoimisena, niin ei yleistäen kerro paljoakaan siitä onko vika raudassa, verkossa, vai ei kummassakaan, vai jopa molemmissa.

Yleistäen tuo toki hyvin tyypilistä, ja tuosta ei tahdo päästä eroon vaikka hankkisi päätelaitteen ja palvelun samastapaikkaa. (esim operaattori kytky, operaattorilta), helpompi toki reklamoida.

Ok. se helpottaa asemaasi kummasti.

meni ohi, mutta koska tuo hankinta oli tehty ? En tiennytkään että Suomestakin ovat toimittaneet.

Jaa tämä viestiketju